ماهان شبکه ایرانیان

با حضور علی لاریجانی؛

بزرگترین مرکز داده علوم اسلامی در قم افتتاح شد

گروه حوزه های علمیه: مرکز داده اینترنتی امین به عنوان اولین و بزرگترین مرکز داده علوم اسلامی در فضای مجازی در حوزه علمیه خواهران در قم و با حضور رئیس مجلس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) این مرکز داده صبح امروز 9 مهر با حضور علی لاریجانی و متقدایی و جمع دیگری از مسئولان کشوری و حوزوی برگزار شد.

لاریجانی در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت توجه به محیط‎های علمی گفت: اساتید برجسته در چنین مراکز علمی و دینی پرورش می‎یابند که قادرند رشد یافتگی دینی در جامعه ایجاد کنند این افراد تاثیرات مهمی در کشورهای خارجی نیز خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ما یک عقب افتادگی ذهنی در فهم مسائل دنیای اسلام در سطوح بین‎المللی را شاهد هستیم تصریح کرد: یک عده مستشرقین هستند که اتفاقات دروغینی را می‎نویسند و  جلوه نادرستی از اسلام را به تصویر می‎کشند بسیاری از شبکه ها با هدف ایجاد اختلاف افکنی از این افکار ارتزاق می کنند و این مراکز اطلاعاتی با دروغ پردازی به اهدافشان دست می بایند و به مسائل اسلامی سطحی می‎نگرند.

وی عنوان کرد: یکی از معضلات مهم جهان اسلام این است که قدرت‎های بزرگ با تصورات غلط، از جامعه اسلامی بحران ایجاد می‎کنند که مسائل تروریستی از این دست است و در کشورهای دیگر تصور می شود که همه جامعه اسلامی این گونه هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید بدانیم که یک سری تحولات جهانی در حال وقوع است و نقش عالم اسلامی در این تحولات مهم است و اگر بتوانیم افراد ورزیده و با فکری را در صحنه بین‎المللی تربیت کنیم که افکارشان منتقل شود بسیاری از تصورات را می توان تغییر داد وگرنه به زور قدرت نمی‎توان کاری از پیش برد.

وی با اشاره به گزارشی از وضعیت اجتماعی غرب گفت: این گزارش نشان می‎دهد بسیاری از کشورهای اروپایی و امریکایی وضعیت نامساعد اجتماعی دارند که 50 درصد از تولد فرزندان مربوط به ازدواج‎های رسمی نیست و این یک فرهنگ در جهت نابودی خانواده و ازدواج است در این وضعیت آشفته فرزندان را به نام مادر ثبت می‎کنند.

لاریجانی عنوان کرد: کشورهایی که دارای سابقه فرهنگی هستند با چنین مشکلاتی مواجه نیستند این عارضه ای است که در جهان به وجود آمده است وقتی آنها احساس می کنند که ما مدل‎های مستحکمی از خانواده گرم و عاطفی و سالمی داریم انتظار می‎رود این مدل‎ها را منتقل و مبانی نظری‎اش را تبیین سازیم.

همچنین طائی‎زاده، مدیر فناوری مرکز حوزه‎های علمیه خواهران گفت: حجم اطلاعات در فضای شیعی و حضور هزاران وبلاگ نویس و طلبه در شبکه‎های اجتماعی لزوم راه‎اندازی مرکز داده‎های علوم اسلامی را روزافزون می‎کرد.

طائی زاده افزود: تیم داخلی و متخصصین در صدد ایجاد فضای مناسبی برای داده ها گام برداشتند که علاوه حفظ داده ها می توان در جلوگیری از حمله به اطلاعات نیز موفق بود.

وی بیان کرد: این اولین سایت عمومی قابل استفاده است و در نزدیک‎ترین فاصله از پایتخت می‎تواند مورد استفاده قرار گیرد این مرکز تا دو برابر قابلیت توسعه دارد و تا 2 هزار سرور می‎توانند از این داده ها استفاده نمایند که در نوع خود بی نظیر است.

یادآور می شود قبل از آغاز مراسم دکتر لاریجانی به همراه آیت الله مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه از مرکز امین بازدید و اولین و بزرگترین مرکز داده علوم اسلامی را رونمایی کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان