ماهان شبکه ایرانیان

آیت‎الله‌العظمی مکارم شیرازی عنوان کرد:

سه کلاه بزرگی که آمریکا در قضیه یمن بر سر عربستان گذاشت/ مراسم غدیر خم نباید سست شود

گروه حوزه‎های علمیه: آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی تاکید کرد: در کجای اسلام آمده که یک حکومت برای استیلا بر دیگران می‎تواند این همه توحش و بی‌اخلاقی به خرج دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) آیت‎الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی هشتم مهرماه در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم در سخنانی به تجاوز جدید عربستان به یمن اشاره کرد و گفت: چند روز قبل بر اثر بمباران این رژیم در یک عروسی عده زیادی از زنان و کودکان بی گناه به خاک و خون کشیده شدند که واقعا مایه تاسف و تاثر است؛ در کجای اسلام آمده که یک حکومت برای استیلا بر دیگران می تواند این همه توحش و بی اخلاقی به خرج دهد.

وی اظهار کرد: آن‎ها با شرایطی منکر این قضیه شده‎اند که حتی سازمان ملل نیز آنان را محکوم کرده و راهی برای فرار از این واقعیت ندارند و برای منافع خودشان حاضرند هر جنایتی را انجام دهند.

این مرحع تقلید عنوان کرد: آمریکا در سال‎های اخیر سه کلاه بزرگ بر سر عربستان گذاشت نخست تشویق آن به یک حمله قاطع برای به قدرت رسیدن نخست وزیر مستعفی یمن و آنها به قدری نقشه خود را خوب انجام دادند که عربستان نام حمله خودش را هم طوفان قاطع نامید.

این مفسر قرآن اظهار کرد: آمریکا به عربستان گفت با یک حمله قاطع همه چیز به جای اول خود بازخواهد گشت و عربستان ساده لوح نیز در  این گرداب و منجلاب وارد و گرفتار شد. امروز شش ماه از آن روز می‎گذرد و با وجود بمباران سنگین چیزی کسب نکرده و معلوم نیست تا کی می‎خواهند به این ساده لوحی ادامه دهند.

وی افزود: نکته جالب این است که آمریکا هزینه‎های بسیار کلانی را از ارتش اجاره ای عربستان گرفتند تا به آنها موشک و هواپیما و خلبان و نیروی اجاره‎ای بدهند و این مخارج به حدی زیاد شده است که خزانه آنان خالی شده و کسری بودجه پیدا کرده‎اند. آمریکا به راحتی پول آنان را گرفته و آنان را در منجلابی انداختند که مشخص نیست سر سالم به در ببرند.

آیت الله مکارم تصریح کرد: دومین کلاه آمریکا این بود که پول عربستان را گرفت و او را تضعیف کرد و عربستان را به منفورترین کشور در جهان اسلام تبدیل کردند زیرا این کشتارها جایی برای توجیه ندارد و برای هر انسانی نفرت‎انگیز است.

وی افزود: آمریکایی ها به دنبال این بودند که عربستان را تضعیف کنند تا از این طریق آنان را مطیع خود کنند و پول های زیادی به جیب بزنند که همین طور هم شده است.

وی اظهار کرد: سومین برنامه آمریکا ویرانی یک کشور اسلامی و تضعیف مسلمین بود و این معامله صددرصد به ضرر عبستان و کشورهای اسلامی تمام شده و امیدوارم روزی بیدار شوند و بدانند چه بلایی بر سر خود و مسلمین آورده‎اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی اخلاقی یادآور شد: اکرام در اسلام دارای شرایطی است که باید آن شرایط رعایت شود مثلا نمی توان کسی را به زور اکرام کرد یا اکرامی بکنیم که حاصلی برای فرد نداشته باشد و باعث زحمت او شود و یا آبرویش در خطر بیفتد و همیشه باید نسبت به رفتارهای خود نسبت به دیگران مراقب باشیم.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به حادثه منا و تقارن آن با عید غدیر خم گفت: مراسم غدیر خم نباید سست شود چراکه خواسته دشمنان همین است بنابراین مردم ما باید با قوت این روز را گرامی بدارند.

این مفسر قرآن از عموم مردم خواست تا ثواب کارهای خیری که در این روز انجام می دهند نثار روح جان باختگان منا کنند تا بین اکرام درگذشتگان وبزرگداشت غدیر جمع شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان