زمینه افزایش همکاری معاونت تهذیب حوزه با اداره اوقاف قم بررسی شد

گروه حوزه‎های علمیه: جلسه مشترک مسئولان دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه‎های علمیه با مسئولان اداره اعزام مبلغ اوقاف قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، سرپرست دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب، در این جلسه ضمن اشاره به نیاز سنجی‎های انجام  شده در حوزه اخلاق و تربیت از ظرفیت ویژه این دفتر در نشر و ترویج فعالیت ها و برنامه‎های اخلاقی خبر داد و گفت : دفتر امور تربیت اخلاقی ناظر به رسالت عظیم خود تمام مساعی خود را روی ارتقاء سطح اخلاق و معنویت در حوزه های علمیه گذارده و با تمام توان تقویت فضای معنوی حوزه‌های علمیه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی همکاری در اعزام اساتید اخلاق به مراکز استان ها را خواستار شد و افزود: ظرفیت اعزام دفتر امور تربیت اخلاقی تا چندین برابر توان پوشش برگزاری دروس اخلاق را در سطح استان ها دارد که امیدواریم با این همکاری بتوانیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

حجت‎الاسلام صابری، مدیر اداره برنامه ریزی تربیت اخلاقی معاونت تهذیب، هم در ادامه این جلسه، طی سخنانی با تاکید بر ضرورت همکاری های دو جانبه، اظهارداشت : فعالیت های مختلفی در حوزه شرح وظایف این دو مرکز وجود دارد که می توان با یک برنامه ریزی منسجم و دقیق بیشترین هم افزایی را در حوزه اخلاق و تربیت ایجاد نمود .

وی، شناسایی مراکز و موسساتی که فعالیت های اخلاقی و تربیتی انجام می دهند را  امری ضروری دانست و خاطر نشان کرد : در عصر کنونی که دشمنان دین و دیانت تمام اهتمام خود را روی  ضربه زدن به ریشه و اساس دین و اخلاق و معنویت متمرکز کردند لازم است مراکز مختلف با اهتمامی بیش از گذشته به افزایی در این حوزه بپردازند و فتنه و کید آنها را خنثی کنند.

حجت‎الاسلام علوی راد، مسئول بخش اعزام اساتید اخلاق دفتر امور تربیت اخلاقی نیز در این جلسه با اشاره به تقویم سالانه اعزام اساتید ناظر به آسیب شناسی و استعلام انجام شده نوع همکاری در این بخش را با ادراه اعزام مبلغ اوقاف تبیین کرد و گفت : مناطق کشور را می توان به دو دسته تقسیم و تمرکز اعزام را در هر مرکز روی آن مناطق برد تا علاوه بر هم افزایی در هزینه ها و جلوگیری از فعالیت های موازی زمینه استفاده بهینه از حضور اساتید اخلاق را در مراکز استان ها فراهم آوریم.

در پایان این جلسه چند پیشنهاد در مورد همکاری‎های بعدی در زمینه همایش‎های اخلاقی، مسابقات کتابخوانی از کتب اخلاقی، تبادل اطلاعات در سایت در موضوعات اخلاقی و تربیتی چاپ کتاب و تولید بروشور و نشریه بررسی گردید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان