مقام و منزلت کعبه نزد اقوام مختلف

کعبه در نظر امت های مختلف مورد احترام و تقدیس بود.

کعبه در نظر امت های مختلف مورد احترام و تقدیس بود.

مثلا هندیان آنرا تعظیم می کردند و معتقد بودند به اینکه روح «سیفا»که به نظر آنان اقنوم سوم است،در حجر الاسود حلول کرده،و این حلول در زمانی واقع شده که سیفا با همسرش ازبلاد حجاز دیدار کردند.

و همچنین صابئینی از فرس و کلدانیان،کعبه را تعظیم می کردند،و معتقد بودند که کعبه یکی از خانه های مقدس هفتگانه است-که دومین آن مارس است،که بر بالای کوهی دراصفهان قرار دارد.و سوم،بنای مندوسان است که در بلاد هندواقع شده است.چهارم نوبهار است که در شهر بلخ قرار دارد.

پنجم بیت غمدان که در شهر صنعاء است،و ششم کاوسان می باشد که در شهر فرغانه خراسان واقع است.و هفتم خانه ای است در بالاترین شهرهای چین و گفته شده که کلدانیان معتقدبودند کعبه خانه زحل است،چون قدیمی بوده و عمر طولانی کرده است.

فارسیان هم آن را تعظیم می کردند،به این عقیده که روح هرمز در آن حلول کرده.و بسا به زیارت کعبه نیز می رفتند.

یهودیان هم آن را تعظیم می کردند،و در آن خدا را طبق دین ابراهیم عبادت می کردند،و در کعبه صورت ها و مجسمه هایی بود،از آن جمله تمثال ابراهیم و اسماعیل بود که در دستشان چوب های ازلام داشتند.و از آن جمله صورت مریم عذراء ومسیح بود،و این خود شاهد بر آن است که هم یهود کعبه را تعظیم می کرده و هم نصارا.

عرب هم آن را تعظیم می کرده،تعظیمی کامل و آن راخانه ای برای خدای تعالی می دانسته و از هر طرف به زیارتش می آمدند.و آن را بنای ابراهیم می دانسته،و مساله حج جزء دین عرب بوده که با عامل توارث در بین آنها باقی مانده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان