همایش ملی «بازخوانی ماهیت تشیع انگلیسی» برگزار می‌شود

گروه اندیشه: همایش ملی «بازخوانی ماهیت تشیع انگلیسی» با موضوع «تاملی بر مبانی فکری و کارویژه جریان‌های افراط‌گرای شیعی» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نخستین همایش ملی «بازخوانی ماهیت تشیع انگلیسی» و با موضوع «تاملی بر مبانی فکری و کارویژه جریان‎های افراط‎گرای شیعی» برگزار می‌شود. در این همایش آیین رونمایی کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» نیز برگزار خواهد شد. این همایش در تالار سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.
«تشیع انگلیسی» یا «شیعه لندنی»؛ اصطلاحی که مدتی است بر سر زبان‌ها افتاده است. پس از «اسلام آمریکایی» که امام خمینی(ره) در برابر اسلام‌ناب محمدی(ص) تبیین کردند، رهبر معظم انقلاب و نخبگان کشور از تهدیدی به نام «تشیع انگلیسی» پرده برداشتند.
مراد از شیعه انگلیسی تشیعی است که از لندن و با حمایت سرویس‌ اطلاعاتی این کشورترویج می‌شود تا «تفرقه» را در کشورهای اسلامی دامن بزند.
رهبر ‎معظم ‎انقلاب ‎اسلامی(مدظله) در موارد و مناسبت‌های مختلف نیز‌ بر کلیدواژه‌های «تسنن آمریکایی» و «تشیع انگلیسی» تأکید داشته‌اند. در آخرین مورد، ایشان در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در بیانات‎شان تصریح کردند: «به این هم شیعه توجه کند هم سنی. بازی دشمن را نخورند. آن تسننی که آمریکا از آن حمایت کند و آن تشیعی که از مرکز لندن صادر شود به دنیا، این‌ها مثل هم هستند. هر دو برادران شیطان هستند و هر دو عوامل آمریکا و غرب و استکبار هستند».
پیرو منویات راهبردی و تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‎العالی) در باب مخاطرات جریان افراط‎گرای منسوب به شیعه که در لسان مبارک معظم‎له به «تشیع انگلیسی» نامیده شد و با توجه به مطالعات و تحقیقات گسترده گروه‎هایی از فضلا و نخبگان حوزوی و دانشگاهی در این موضوع، اولین همایش ملی «بازخوانی ماهیت تشیع انگلیسی» و با موضوع «تاملی بر مبانی فکری و کار ویژه جریان‎های افراط‎گرای شیعی» به همراه آیین رونمایی از کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» برگزار می شود.
این همایش ملی با مشارکت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه تهران، حوزه علمیه امام مهدی(عج)، حوزه علمیه دارالمبلغین فلسفی(ره)، انجمن ژئوپلوتیک ایران، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، قرارگاه شهید باقری، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، موسسه فرهنگی تبلیغی بیان، بسیج دانشجویی دانشکده فارس، وبسایت تحلیلی قادمون، کانون فرهنگی هنری کریم آل الله(ع)، بسیج دانشجویی دانشکده جغرافیا، نشر سلمان پاک،خبرگزاری فارس،  مجمع حسنین(ع) و رسانه ملی، و با حضور گسترده امت حزب الله، مسئولین لشگری و کشوری و نخبگان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی برپا خواهد شد.
همایش نامبرده روز سه‎شنبه، 31 فروردین 1395، ساعت 16 الی20 و با سخنرانی حضرات آیات و اساتید معظم؛ آیت‎الله اراکی، دبیرکل محترم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت‎الله قرهی، موسس و مدیر محترم حوزه علمیه امام مهدی(عج)، استاد رحیم‎پور ازغدی، عضو محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور گسترده اساتید و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی در تهران، خیابان سمیه، تالار سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان