ماهان شبکه ایرانیان

رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران:

در جریان مدیریت بحران ساختمان پلاسکو سوالات زیادی وجود دارد

رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه آتش‌نشانی توانسته است ۱۷ هزار ساختمان را در تهران مورد بررسی موارد ایمنی قرار دهد که کار پیچیده و ارزشمندی است. آتش‌نشانی تهران در زمان معین در زمان حادثه نیز به محل حادثه رسیده اما در جریان مدیریت بحران ساختمان پلاسکو سوالات زیادی وجود دارد.

در جریان مدیریت بحران ساختمان پلاسکو سوالات زیادی وجود دارد

به گزارش ایسنا، معصومه آباد در سیصد و بیست‌وششمین جلسه علنی شورای شهر تهران که به موضوع حادثه ساختمان پلاسکو اختصاص داده شده است، خطاب به شهردار تهران گفت: مواردی که مطرح می‌شود به دلیل زیر سوال بردن زحمات شهرداری و آتش‌نشانان نیست. به هیچ عنوان زحمات و جانفشانی‌های آتش‌نشانان نادیده گرفته نخواهد شد؛ اما برخی سوالات در پی حادثه خیابان جمهوری و حادثه ساختمان پلاسکو، مطرح است که من به عنوان کسی که موضوعات ایمنی را پیگیری می‌کنم هنوز پاسخ آنها را دریافت نکرده‌ام.

وی افزود: آتش‌نشانی تهران کار بزرگی انجام داده و 17 هزار ساختمان در شهر تهران را مورد بررسی قرار داده است و احیانا به ساختمان‌هایی که مشکلات ایمنی داشتند تذکر داده است، اما در حادثه پلاسکو و در روند مدیریت این بحران، برخی سوالات از جمله اینکه آیا سازه و زمان حریق در نظر گرفته شده است و براین اساس پمپاژ 2000 لیتر آب بر روی این ساختمان مجاز تشخیص داده شده یا خیر؟ مطرح است.

رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: آیا فرصت این وجود نداشت که نیروهای آتش‌نشانی با امکانات موجود از ساختمان خارج شوند؟ در حقیقت امکانات موجود فقط برای ساختمان پلاسکو مناسب بوده و نه برای شهر تهران. در حال حاضر بالابرهایی وجود دارد که ظرف مدت 7 ثانیه افراد را از پایین به طبقات بالایی و بالعکس منتقل می‌کند.

آباد درخصوص بودجه آتش‌نشانی نیز گفت: این بودجه شامل بودجه سرمایه‌ای و هزینه‌ای است که با یکدیگر کاملا متفاوت هستند. بودجه هزینه‌ای به دلیل استخدام‌های جدید صددرصد افزایش داشته اما بودجه سرمایه‌ای تنها افزایش 50 درصدی را در پی داشته است. ضمن اینکه رقم‌هایی که درخصوص بودجه در اختیار ما قرار دارد با رقم‌های اعلام شده توسط شهردار تهران متفاوت است.

رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در حادثه جمهوری، بحث بروزسانی تجهیزات آتش‌نشانی مطرح شد و 2000 میلیارد برای این بروزرسانی در نظر گرفته شد که بعدا به 500 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. تبصره‌ای در کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد داده شد که 2 درصد از عوارض ایمنی ساختمان‌ها بلافاصله بعد از وصول برای بروزرسانی تجهیزات به حساب آتش‌نشانی واریز شود اما نمی‌دانم کجا این تبصره حذف شود تا امروز بار دیگر درگیر موضوعات بودجه‌ای آتش‌نشانی شویم.

به گزارش ایسنا، در ادامه مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در پیشنهادی درخواست کرد که وزیر کار و رییس مجامع صنفی با توجه به صحبت‌های شهردار تهران به شورا دعوت شوند تا موضوع ساختمان پلاسکو با حضور این افراد در شورا مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان