طبق گفتهی برخی از منابع ناشناس، نسل بعدی پورشه 911 و آئودی R8 شباهتهای بیشتری به هم، نسبت به قبل خواهند داشت.
اگرچه نسل بعدی پورشه 911 موسوم به 992 همچنان موتورعقب باقی میماند و نسل بعدی آئودی از آرایش موتور وسط استفاده میکند، اما گزارش شده است که این خودروهای اسپرت از معماری مشترکی بهره خواهند برد و سیستم هدایت و فرمان مشابهی خواهند داشت. این وجه اشتراک به کاهش شدید هزینههای ساخت و تولید هر دو مدل کمک میکند.
درحالیکه جزئیات کم و البته متناقضی در مورد نحوهی ساخت پیشرانههای آیندهی پورشه و آئودی در این دو مدل منتشر شده است، اما به نظر میرسد پورشه زمانی به ساخت پیشرانهی نسل بعدی R8 کمک خواهد کرد که خودروی خود در بازار به موفقیت دست یافته باشد. این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که این دو مدل همچنان برحسب عملکرد و قیمت باهم رقابت خواهند داشت.
این احتمال که نسل بعدی R8 در استفاده از پیشرانههای توربو مشابه با پورشه بهره ببرد، کم است. در عوض انتظار میرود آئودی از سیاست لامبورگینی پیروی کند و پیشرانهی 10 سیلندر خورجینی در خودروی فعلی خود و همچنین لامبورگینی هوراکان را برای مدتها حفظ کند.