ماهان شبکه ایرانیان

۷محور سبک زندگی نبوی در اثر جدید دلشادتهرانی

گروه اندیشه: بخشی از کتاب سبک زندگی پیامبر(ص) که به قلم مصطفی دلشاد تهرانی تدوین و انتشار یافته است، به بررسی سبک زندگی رسول‌الله(ص) در ۷ محور اختصاص دارد.

مصطفی دلشاد تهرانی، نویسنده کتاب سبک زندگی پیامبر(ص) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، درباره این کتاب و بخش‌های آن بیان کرد: این کتاب در سه بخش تنظیم شده است که بخش اول با عنوان سبک شناسی زندگی، به مفهوم‌شناسی سبک و سیره و دو گرایش اساسی «گرایش تاریخ‌نگر و گرایش سبک‌نگر» در نگارش رفتارشناسی پیامبر اعظم(ص) و ضرورت استخراج سبک زندگی آن حضرت و بهره‌گیری از سیره ایشان اشاره می‌کند.
وی افزود: در این بخش به اجمال روش‌شناسی استخراج سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و منبع‌شناسی آن به منظور تبیین سبک اثر و نیز گشودن افقی برای تحقیقات گسترده‌تر آمده است.
کتاب سبک زندگی پیامبر
نویسنده کتاب سبک زندگی پیامبر(ص) اظهار کرد: در بخش دوم با عنوان سبک زندگی جاهلی به مفهوم جاهلیت و سبک زندگی جاهلی و جاری بودن این سبک و عرصه‌های مختلف آن اشاره شده است.
دلشاد تهرانی در پایان گفت: سومین و آخرین بخش این کتاب به سبک زندگی پیامبر(ص) پرداخته است که در این بخش گوشه‌ای از سبک زندگی پیامبر(ص) در هفت عنوان فردی، اجتماعی، مدیریتی، خانوادگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی بیان شده است و در هر قسمت  به مجموعه اصول زندگی پیامبر(ص) در هر عرصه  اشاره شده است و دو اصل از مهم‌ترین اصول آن بررسی شده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان