ماهان شبکه ایرانیان

سری از سوره کوثر

فاطمه زهرا صدیقه کبری سلام الله علیها گوهریست گرانقیمت که هر چه زمان برآن بگذرد تلالو بیشتر می یابد و بر قدر و قیمتش افزوده می گردد و جلوه های تازه ای از این منبع فیض تجلی می کند.

سری از سوره کوثر

استاد، الف. صابری همدانی

فاطمه زهرا صدیقه کبری سلام الله علیها گوهریست گرانقیمت که هر چه زمان برآن بگذرد تلالو بیشتر می یابد و بر قدر و قیمتش افزوده می گردد و جلوه های تازه ای از این منبع فیض تجلی می کند.

تاکنون کتابها و مقاله های بیشماری پیرامون شخصیت سیده زنان عالم بانوی بزرگ اسلام نوشته شده که هر کلام گوشه ای از فضائل و مناقب آن حضرت را بیان کرده است ولی به جرات می توان گفت که دخت اطهر پیامبر اسلام فاطمه مظلومه بالاتر از این نوشتار و برتر از این گفتار و پندارهاست.

بیش از هزار و چهارصد سال از نزول قرآن کریم می گذرد. مردم مسلمان و علاقمند به خاندان رسالت و ولایت سوره مبارکه کوثر را خوانده و می خوانند میلیون ها بارقرائت شده و بسیاری از مردم آن را در نماز چون خود من خوانده و می خوانیم ولی تا دو سال پیش متوجه سری که در سوره کوثر هست، نبودم، حتی نویسندگان، مفسران ومحدثان هم بدان اشاره ننموده اند; اما به برکات ارادت و محبت به کوثر رسالت آن نکته بر قلبم الهام شد و آن را به عنوان هدیه به یکی از فرزندان شایسته زهرا(س) یعنی مقام معظم رهبری آیه الله خامنه ای که خود از میوه های کوثر پر خیرو برکت است، تقدیم داشتم.شنیده ام که مورد توجه قرار گرفت و دعا فرمودند.

نکته این است کلمات سور قرآنی بارها در قرآن کریم تکرار شده، ولی کلمات اصلی سوره مبارکه کوثر که در شاءن فاطمه زهرا نازل شده، در هیچ کجای قرآن تکرارنشده است. «اعطی »، «یعطی » تکرار شده، اما «اعطیناک » فقط یکجاست.

«کثیر» و «اکثر» مکرر در قرآن آمده، ولی «کوثر» فقط در این سوره ذکر شده است. «فصل لربک » به معنای نماز بگذار از مختصات همین سوره است و کلمه «وانحر» قربانی بکن، زینت بخش همین سوره است. «شانئک » و «ابتر» هم فقطدر این سوره است. و اما «خذ من اموالهم صدقه تطهرهم و تزکیهم وصل علیهم » به معنای دعاست، نه نماز. این رمز الهی و سر قرآنی یدل علی ان العطیه واحده والمعطی واحد احد والمعطی له منحصر بالفرد لم یتکرر و لن یتکرر.

این رمز این فضیلت را برای فاطمه زهرا اثبات می کند که یک عطیه منحصر به فرد است که از جانب خدای واحد احد به پیغمبری که در عظمت و فضیلت یگانه است، اهدا شده، نه تکرارشده و نه تکرار خواهد شد. ذلک فضل الله یوتیه من یشاء والله ذوالفضل العظیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان