برگزاری مراسم گرامیداشت درگذشت همسر آیت‌الله العظمی غروی علیاری

گروه اندیشه: مراسم گرامیداشت درگذشت همسر آیت‌الله میرزا جواد غروی علیاری، مرحومه عفت شکوری گنجوی عصر شنبه، ۳۰ مردادماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر حمیدزاده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم گرامیداشت درگذشت همسر آیت‌الله میرزا جواد غروی علیاری، مرحومه عفت شکوری گنجوی عصر شنبه، 30 مردادماه در مسجد جامع فاطمیه برگزار شد.
این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط قاری حمید مدق و با مدیحه‌سرایی محمود کاظمی، داوود آشتیانی، فرشچی و حجت‌الاسلام والمسلمین اهری و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر حمیدزاده برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر حمیدزاده، مدرس حوزه و دانشگاه در این مراسم به سخنرانی در رابطه با مبحث مرگ و ارزش‌های مادر پرداخت و در این باره بیان کرد: مرگ اولین و مهم‌ترین دغدغه بشری از دیرباز بوده است. بشریت چه در زمانی که از نظر علم و دانش در سطح پایین قرار داشت و چه در زمانی که بر بلندای قله دانش قرار گرفت، همواره نگران مسئله مرگ است.
وی افزد: در دوره‌ای از زمان متفکرانی حضور داشتند که بر اساس پیشرفت‌های علمی ادعای دروغین داده‌اند که اگر بشریت از نظر علمی مخصوصاً دارویی و بهداشتی و درمان و تغذیه رشد کند، بر مسئله مرگ فائق می‌آید.
حمیدزاده در ادامه گفت: پس از این‌که مردم با رعایت این موارد نیز از دنیا رفتند، بر همگان ثابت شد که مرگ یک قانون ثابت نظام آفرینش است و مرگ آیات حکیمانه‌ای از نشانه‌های خداوند است و یک بستر علمی مشخص دارد.
این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: امیر‌المؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه نیز به این مطلب اشاره کرده و می‌فرمایند که این هشدار برای همه انسان‌هاست که راه فراری از مرگ وجود ندارد و آدمی در هر کجا و در هر شرایطی، روزی ناچار به پذیرش مرگ است.
وی در ادامه این مراسم به مبحث ارزش مادر پرداخت و در این باره بیان کرد: مبحث بعدی این است که این مجلس، مجلس گرامیداشت یک بانوی بزرگ از بیت علم و فضیلت است و باید این را بپذیریم که مرگ حق است، اما پذیرش مرگ مادر بسیار سخت است؛ چرا که مادر تکیه‌گاه و آرامش همسر و فرزندان است. مادر مظهر جلوه‌هایی از صفات مقدس حضرت زهرا(س) است و آن‌جا که صحبت از ربوبیت خدا خواهد بود، مادر ربوبیتی از تربیت فرزندان را در اختیار دارد.
حمیدزاده در پایان افزود: مادر تجلی رحمت خداوند برای فرزندان به شمار می‌آید و تفاوت بین پدر و مادر این است که همه فرزندان وام‌دار مادران خود هستند که باید همه ما به این موضوع توجه داشته باشیم و قدر مادران خود را بدانیم.
گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر