ماهان شبکه ایرانیان

اختصاص دفتر ماه اطلاعات حکمت و معرفت به اسلام‌شناسی در ژاپن

گروه اندیشه: شماره ۱۲۴ ماهنامه علمی ـ تخصصی اطلاعات حکمت و معرفت با تکیه بر مباحثی درباره «دفتری برای ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی در ژاپن» منتشر شد.

به گزاش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، شماره 124 ماهنامه علمی ـ تخصصی اطلاعات حکمت و معرفت با عنوان «دفتری برای ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی در ژاپن» از سوی مؤسسه اطلاعات منتشر شد.
مهمترین عناوین بخش «دفتر ماه» در این شماره عبارت است از: «غرب الگویی بود که ژاپن باید به آن می‌رسید»، «تصوف و عرفان ابن عربی در ژاپن»، «ایران‌پژوهی ژاپنی‌ها»، «مطالعات اسلامی در ژاپن»، مطالعات اسلامی در ژاپنِ زمان جنگ»، «مسلمانان در ژاپن در مقایسه با مسلمانان اروپا» و «سیمای مطالعات خاورمیانه و مطالعات اسلامی در ژاپن دوران جنگ».
در بخش ادب و هنر شماره 124 این ماهنامه دو موضوع «زیباشناسی در فرانسه: شعرا و مونتنی» و «نماد ماه در شعر» نگارش یافته است.
«معاشرت مسلمانان با پیروان سایر ادیان»، «پیکار در راه جان جهان (بخش پایانی)»، «جایگاه مطالعات سهروردی در غرب»، «رویکردی پارادایمی به آرمانشهر توماس مور» در بخش اندیشه و نظر این شماره مطرح شده است.
«مقامه‌نویسی در ادب فارسی (بخش اول)»، «ایدئالیسم آلمانی» و «فیشته و بنیان‌های آموزه فراگیر دانش» سه موضوع مورد بحث شماره 124 است.
یادآور می‌شود، در بخش پایانی این شماره، گزارشی از سمینارهای مراکز و مؤسساتی همچون «سنت فکری کاتولیک» در مؤسسه لومن کریستی، «اندیشه اجتماعی کاتولیکی در پویه نقد» با سخنرانی راسل هیتینگر، استاد مطالعات کاتولیکی در دانشگاه  تولسا و «کانت، سارتر و مسئله آزادی» در دپارتمان فلسفه دانشگاه بوفالو آمده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان