ماهان شبکه ایرانیان

سیدمجتبی اوصیا تشریح کرد:

فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی جامعه المصطفی(ص) العالمیه در حوزه قرآن و علوم قرآنی

گروه اندیشه: مدیرکل امور پژوهشی جامعه المصطفی(ص) العالمیه با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این مرکز گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این مرکز برگزاری دوره‌های قرآنی میان‌رشته‌ای است که در مقطع دکترا نیز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی اوصیا، مدیرکل امور پژوهشی جامعه المصطفی(ص) العالمیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این مرکز در حوزه قرآنی اظهار کرد: افتخار جامعه المصطفی این است که از ابتدا در خدمت قرآن بوده و اگر فعالیتی در حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دارد برای نشر، ترویج و شناخت قرآن کریم است و فضایی فراهم کرده تا افراد علاقه‌مند و مشتاق از اقصی‌ نقاط عالم برای دریافت معارف دینی و قرآنی به این مرکز می‌آیند.

وی افزود: دریافت این معارف از طریق سرفصل‌های درسی در حوزه کلامی، قرآنی، حدیثی و حوزه‌های گوناگون علوم اسلامی است که می‌توانند یک هدف یا وسیله برای شناخت بهتر قرآن باشد.

اوصیا اظهار کرد: علاوه بر سرفصل‌ها و واحدهای درسی که در مقاطع مختلف ارائه می‌شود، همه ساله المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث نیز برگزار می‌شود که باعث فخر و افتخار جمهوری اسلامی است که در سطح بالایی برگزار می‌شود؛ مرحله مقدماتی آن در نمایندگی‌های المصطفی(ص) در خارج از کشور و در داخل کشور نیز واحدهایی که داریم این مرحله را برگزار می‌کنند و پس از این مرحله برگزیدگان از کشورها و ملیت‌های گوناگون برای شرکت در مرحله نهایی در شهر قم گرد هم جمع می‌شوند.

مدیرکل امور پژوهشی جامعه المصطفی(ص) العالمیه ادامه داد: تا آنجا که اطلاع دارم در حال حاضر مرحله مقدماتی این المپیاد در واحدهای مختلف در حال برگزاری است و کارشناسان بسیار خوبی این مسابقات را داوری می‌کنند و از سوی اساتید خوبی این مسابقات بین‌المللی نظارت می‌شود.

وی در مورد عملکرد جامعه المصطفی در حوزه پژوهش‌های قرآنی نیز گفت: در حوزه پژوهشی علاوه بر پژوهش‌های ضمن آموزش، پایان‌نامه‌هایی که با محوریت قرآن و موضوعات قرآنی اخذ و دفاع می‌شود از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار است.

اوصیا با بیان اینکه مدرسه تخصصی علوم قرآن در حوزه پژوهش‌های قرآنی بسیار فعال است، گفت: یکی از فعال‌ترین حوزه‌ها، حوزه تولید و چاپ و نشر در مرکز نشر المصطفی است که تولیدات آن در حوزه پژوهش‌های قرآنی و نیز تولید متون آموزشی و درسی در این حوزه بیش از 100 عنوان است.

مدیرکل امور پژوهشی جامعه المصطفی(ص) العالمیه اظهار کرد: جامعه المصطفی نشریاتی دارد که جزو نشربات علمی و تخصصی است؛ همینطور نشریات دیگری هستند که رتبه علمی ـ پژوهشی دارند و گروه علوم قرآن عهده‌دار تهیه و تنظیم آن است؛ همچنین از سوی اساتید جامعه المصطفی مقالات متعددی در حوزه‌های مربوط به قرآن و علوم قرآنی برای ارائه به همایش‌های مختلف ارائه و منتشر می‌شود.

اوصیا در مورد فعالیت‌های جامعه المصطفی در حوزه پژوهش‌های مطالعات میان‌رشته‌ای قرآنی گفت: جامعه المصطفی بنا به رسالتی که دارد به طور جد در این حوزه وارد شده و دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه قرآن و اقتصاد، قرآن و سیاست و برخی حوزه‌های دیگر با مجوزهای وزارت علوم و حوزه علمیه برگزار شده و سرفصل‌هایی برای آن تصویب و تدوین کرده‌اند که امروز شاهد برگزاری دوره‌های دکترا در مدرسه علوم قرآنی هستیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان