مصاحبه‌ای خواندنی با سازنده «لیست سیاه» The Blacklist درباره فصل چهارم

سریال جذاب «لیست سیاه» را در سایت نماوا تماشا کنید.ـ اول‌ازهمه، می‌توان چنین پنداشت که تام و بچه زنده و صحیح‌ و سالم هستند؟ خب،‌ ممکن است که آن‌ها زنده باشند، اما نمی‌توانم به‌طور دقیق بگویم که صحیح‌ و سالم نیز هستند. احتمال می‌دهم اتفاقات عجیب و ناخوشایندی در انتظار این دو نفر باشد.

در آخرین قسمت جنجالی فصل سوم «لیست سیاه» The Blacklist که از شبکه ان‌بی‌سی پخش شد، لیز (مگان بون Megan Boone) از مرگ بازگشت و پدرش (که هنوز رد ردینگتون نیست) را ملاقات کرد. مرگ ساختگی او به دست همکار مورد اعتماد رد (کیت کاپلان) که این کار را به‌دوراز چشم رئیسش انجام داده بود، شکل گرفت؛ اما وقتی تام (رایان اگولد Ryan Eggold) و اگنس خردسال برای پیوستن به لیز به کوبا سفر می‌کنند، توسط افراد الکساندر کرک، دشمن قدیمی رد که سعی در ربودن لیز داشته، تعقیب می‌شوند. زمانی که اعضای گروه رد به کوبا می‌رسند، لیز، تام و بچه ازآنجا رفته‌اند و رد با گفتن «من باید با تو چه‌کار کنم؟» کیت را تهدید می‌کند. در همین حین، لیز به صندلی بسته‌شده و کرک به او می‌گوید که پدرش است.
در اینجا سازنده و تهیه‌کننده اجرایی «لیست سیاه» جان بوکنکمپ Jon Bokencamp درباره تحولات این سریال مثل تصمیم به مرگ ساختگی لیز، شرح مسائل گذشته میان رد و کرک و اینکه افشاگری شوکه کننده رابطه میان رد و لیز چه خواهد بود، توضیحاتی ارائه می‌دهد.

سریال جذاب «لیست سیاه» را در سایت نماوا تماشا کنید.ـ اول‌ازهمه، می‌توان چنین پنداشت که تام و بچه زنده و صحیح‌ و سالم هستند؟
خب،‌ ممکن است که آن‌ها زنده باشند، اما نمی‌توانم به‌طور دقیق بگویم که صحیح‌ و سالم نیز هستند. احتمال می‌دهم اتفاقات عجیب و ناخوشایندی در انتظار این دو نفر باشد.

ـ این سه نفر کجا مستقر هستند؟
مستقر؟ آیا آن‌ها درجایی نگهداری می‌شوند؟ فکر می‌کنم این تنها یکی از گزینه‌ها باشد، این‌طور نیست؟ یکی از چیزهایی که درباره قسمت آخر این فصل دوست دارم این است که انتخاب‌های زیادی را برای قدم بعدی به ما نشان می‌دهد. من فکر می‌کنم سرنوشت تام و اگنس نامشخص است و یا شاید درجایی مستقرشده‌اند. من این ایده را می‌پسندم.

ـ ایده حذف کردن الیزابت کین هم‌زمان با جریان بارداری مگان چطور شکل گرفت؟
خب، ما از همان ابتدا از ایده بارداری مگان استقبال کردیم. ما هیچ‌وقت قصد مخفی کردن این مورد را با نشان دادن مگان در حال پیاده‌روی در حال حمل گلدان‌های بزرگ یا ایستادنش در پشت اسباب‌اثاثیه نداشتیم. بارداری مگان به ما این اجازه را می‌داد تا به راه‌حلی اساسی برای به توافق رسیدن بر مسئله کودکی خود لیز و احساس رها شدن و هویت او برسیم. در آخر، “حذف کردن او ” کمتر موردتوجه بود و بیشتر تکاپوی میان لیز و رد بود. هنگامی‌که او تصمیم به تلاش برای دور شدن از رد می‌گرفت، به بچه‌اش فکر می‌کرد.

ـ آیا شما تحت تأثیر جان اسنو در «بازی تاج‌وتخت» بودید؟
در حقیقت من هرگز «بازی تاج‌وتخت» را تماشا نکرده‌ام، اما شنیده‌ام که جان اسنو زنده و سالم است. من برای او خوشحالم.

ـ چرا الکساندر کرک باوجود قتل‌عام‌های بسیار بر سر راه رسیدن به دخترش می‌رود و سعی نکرد با او ارتباط برقرار کند؟
خب،‌ این مسئله سؤال‌برانگیز است، درسته؟ من فکر می‌کنم بهتر است منتظر فصل 4 باشید تا به جواب این سؤال برسید.

ـ الکساندر و رد دشمنان دیرینه یکدیگر هستند. ماجرای میان ‌آن‌ها چیست؟ آیا رد می‌داند که الکساندر پدر لیز است؟
اطلاعات رد درباره لیز و خانواده‌اش سرنخی است که مدتی روی آن مانور می‌دادیم. رازهایی که او مخفی نگه‌داشته به علت‌های زیادی مهم هستند اما – برای مثال- وقتی لیز مجبور به یادآوری آتش‌سوزی شد، این به آن‌ها کمک کرد ریشه مسئله را پیدا کنند. منافع شخصی رد از گذشته‌اش تغذیه می‌شود و کرک بخشی از این گذشته است. به‌زودی شما داستان‌های زیادی درباره این دو نفر و رابطه‌شان را خواهید دید.

ـ سرنوشت کیت چه می‌شود؟
خیانت آقای کاپلان شبیه هیچ‌کدام از چیزهایی که در سه فصل گذشته دیده‌ایم نیست. خب، شما کیت را می‌بینید که در برابر رد می‌ایستد و به نظر من کیت او را مجبور به بازنگری راه ‌و روشی که برای محافظت از لیز در پیش‌گرفته است می‌کند؛ و همچنین به عقیده من به یاد داشتن کل این ایده – مرگ دروغین لیز – که از طرف لیز یا تام مطرح نشده، مهم است و درواقع کاپلان این نقشه را کشید. لیز تنها هنگامی‌که وضع حمل می‌کرد با آن ایده همراهی کرد. من کار او را توجیه نمی‌کنم، او موافقت خود را برای این کار اعلام کرد، اما این به‌سادگی فرار کردن لیز نیست. از زمانی که ما الیزابت کین را در نسخه آزمایشی دیدیم او خواستار یک زندگی معمولی بود؛ یک شوهر و یک بچه و مرگ ساختگی‌اش شانسی برای فرار از رد و رسیدن به این رؤیا بود. متأسفانه، این مسئله به چیزی فراتر از یک کابوس تبدیل شد.ـ چه چیزی در انتظار لیز، تام و اگنس است؟
درسته! ما درباره یک جمع خانوادگی متلاشی‌شده حرف می‌زنیم. لیز و کرک ملاقات می‌کنند و لیز نمی‌داند خانواده‌اش کجا هستند. او سعی داشت آن‌ها را از شر رد محافظت کند اما نمی‌دانست چه چیزی در انتظارش است. اکنون آن‌ها دقیقاً در همان موقعیت خطرناکی هستند که لیز سعی در دوری از آن را داشت. به نظر من اگر این کودک جان سالم به درببرد و به بزرگ‌سالی برسد به یک درمان اساسی نیاز خواهد داشت.

ـ از این جای داستان به بعد چه خواهد شد؟ آیا رد به دنبال لیز خواهد بود؟
ببینید، این چیزی است که درباره فصل بعد برای من بسیار هیجان‌انگیز است. در پایان فصل سوم، من احساس کردم موتوری بسیار قوی ما را به جلو سوق خواهد داد و الآن هم یک موتور مشابه را در اینجا داریم. کل گروه نه‌تنها به‌صورت فیزیکی، بلکه به‌صورت احساسی متلاشی‌شده است. تنها کسی که رد در این دنیا به او اهمیت می‌داد گمشده و به دست دشمنش افتاده است. رودررو کردن این‌ها اتفاق بسیار هیجان‌انگیزی خواهد بود، مثلاً می‌توانیم مطمئن باشیم که رد بسیار خشمگین است.

ـ آیا اگر لیز بازگردد یا آن‌طور که می‌دانیم لیست سیاه او به انتها برسد، رد دوباره برای اف‌بی‌آی کار خواهد کرد؟
خب، قطعاً ردینگتون بدون الیزابت برای اف‌بی‌آی کار نخواهد کرد، او دراین‌باره در قسمت آخر حرف‌های زیادی را مطرح کرد. حضور او تنها به خاطر دستور جلسه‌ای است که لیز مرکز آن است؛ اما سریال ما تا الآن دارای یک عنصر رویه‌ای بوده که امیدوارم از این به بعد هم همین‌طور باشد. درهرصورت،‌ این جهش و مرگ لیز را دوست دارم اما طرفداران سرسخت سریال از مرگ لیز بسیار رنجیده‌خاطر شدند. آن‌ها به‌اندازه کافی باهوش هستند تا بدانند رد و لیز شخصیت‌های اصلی و مهم داستان هستند. سؤالی‌هایی که درباره نسبت رد با لیز، چرایی اهمیت دادن او به لیز و این‌که از لیز چه می‌خواهد مطرح می‌شوند، همه و همه بسیار مهم هستند و وقتی لیز را از صحنه حذف کردیم، طرفداران حق داشتند که ناراحت شوند. خوشبختانه،‌ آن‌ها متوجه خواهند شد که قرار نیست این رابطه را هرچقدر هم که دست‌خوش تغییرات شود،‌ نادیده بگیریم؛ و باور کنید که این رابطه دچار پیچیدگی خواهد شد؛ اما این رابطه همه‌چیز است

.ـ چطور این روند شوکه کننده، رابطه رد با لیز را تغییر خواهد داد و رد چطور تغییر خواهد کرد؟
به نظر من تصمیم لیز برای مرگ ساختگی‌اش تأثیرات مهمی نه‌تنها روی رد، بلکه روی کل تیم خواهد داشت. این عمل چه قدر می‌توانست خیانت محسوب شود؟ دیگران چه مقدار درک خواهند داشت؟ به عقیده من پتانسیل بالایی، درزمینهٔ داستان، خواهیم داشت و این بخش بزرگی از فصل 4 را شامل خواهد شد. شما فکر می‌کنید تا الآن داستان بسیار هیجان‌انگیزی را دیده‌اید؟ فقط صبر کنید.

اگر سریال «لیست سیاه» را در نماوا دنبال می‌کنید حتماً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان