هشتمین همایش «آنان که می‌اندیشند» برگزار می‌شود

گروه اندیشه: هشتمین همایش «آنان که می‌اندیشند» به بررسی اندیشه‌های هانری کربن می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روابط عمومی کانون اندیشه جوان، هشتمین همایش «آنان که می‌اندیشند» با موضوع بررسی و نقد آراء و اندیشه‌های هانری کربن، در دو روز 30 بهمن و 1 اسفند در سالن دکتر سیدجعفر شهیدی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
گفتنی است کانون اندیشه جوان در راستای گسترش فرهنگ آزاداندیشی و ایجاد تعاملات فکری میان صاحب‌نظران و نخبگان جامعه و با امید به بسترسازی جهت گفت‌وگوی انتقادی پیرامون چهره‌های شاخص عرصه اندیشه‌ورزی، چندی است سلسله همایش‌هایی با عنوان «آنان که می اندیشند» برگزار می‌نماید. در هشتمین همایش از این سلسله همایش‌‌ها، کانون اندیشه جوان بنا دارد تا به بررسی و نقد آراء هانری کربن بپردازد. همایش‌های قبلی از سلسله همایش‌های آنان که می‌اندیشند به بررسی آراء و اندیشه‌های نیچه، هایدگر، فوکو، فردید،رالز، نصر و سیدقطب برگزار پرداخته است.
اساتیدی که در این همایش دوروزه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت:علی اکبر رشاد، غلامرضا اعوانی، بیژن عبدالکریمی، علیرضا قائمی‌نیا، شهرام پازوکی، ان‌شاالله رحمتی، منوچهر صدوقی‌سها، مهدی فدایی مهربانی، علی واسیلینف و منصور هاشمی می‌باشند.
هانری کربن (Henry Corbin)در چهارم آوریل 1903م. در شهر پاریس دیده به جهان گشود. در دوران کودکی آموزش‌های مذهب کاتولیک را آموخت. سپس به مدرسه علوم مسیحی رفت و به نهضت پروتستان علاقه‌مند شد. وی برای ادامه تحصیل به دانشگاه سوربن رفت و در سال 1925م. لیسانس گرفت. یک سال بعد، گواهی‌نامه عالی فلسفه و در سال 1928م. دیپلم تتبعات عالی دانشگاه پاریس و سرانجام در سال 1929م. دیپلم مدرسه السنه شرقی پاریس را اخذ نمود. در همین سال‌ها با زبان‌های عربی، فارسی و پهلوی آشنا شد.
هشتمین همایش از سلسله همایش‌های «آنان که می‌اندیشند»با موضوع بررسی و نقد آراء و اندیشه‌های«هانری کربن» در دو روز 30 بهمن ماه و یکم اسفند ماه از ساعت 14 تا 17؛ با ایراد سخنرانی اساتید مدعو به همت کانون اندیشه جوان و مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در سالن دکتر سید جعفر شهیدی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، برگزار خواهد شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر