ماهان شبکه ایرانیان

نماز جمعه تهران به امامت آیت الله جنتی ۱۸ / ۹ / ۱۳۷۹

الحمد لله رب العالمین الحمد لله الذی بعد فلا یری و قرب فشهد النجوی الحمد لله مالک الملک مجری الفلک مسخر الریاح فالق الاصباح دیان الدین رب العالمین و الصلاة والسلام علی خاتم النبیین و شفیع المذنبین و رحمة للعالمین ابی القاسم محمد «صلوات نمازگزاران » و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین.

خطبه اول

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین الحمد لله الذی بعد فلا یری و قرب فشهد النجوی الحمد لله مالک الملک مجری الفلک مسخر الریاح فالق الاصباح دیان الدین رب العالمین و الصلاة والسلام علی خاتم النبیین و شفیع المذنبین و رحمة للعالمین ابی القاسم محمد «صلوات نمازگزاران » و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین.

اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعه و فی کل ساعه ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا.

اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله با توصیه ی به تقوی مخصوصا در این ماه مبارک رمضان که روزه را خداوند برای بندگانش واجب کرده لعلکم تتقون و باید از این روزه بهره ی تقوی و توشه ی تقوی را برداریم و در ساعات روز آناء اللیل و اطراف النهار همیشه به یاد خدا تا آنجا که بتوانیم باشیم و خدا را حاضر و ناظر بدانیم و مخصوصا آن که در روایت فرموده افضل اعمال در این ماه ورع عن محارم الله است پرهیز از گناه ما این افضل اعمال را حتما فراموش نکنیم.

سئوالی را که در خطبه قبل مطرح کردم دنبال می کنم که اگر این است که همین است که کسانی که گناه می کنند نتایج گناهانشان در دنیا می گیرند و در آخرت هم مصیبت ها و گرفتاریهایی یا همه یا بخش عمده اش ناشی از همین گناهان است. خوب چرا یک عده ای در این دنیا دارند زندگی می کنند با کفر و فسق و فجور و معصیت و آسوده خاطر هم هستند و زندگی راحتی دارند عده ای هم افراد متدینی هستند که کمتر آلوده به گناه هستند و در عین حال گرفتاریهای مختلفی دارند.

جواب این سئوال البته کار آسانی نیست و در آن حدی که ما می توانیم از قرآن مجید استفاده می کنیم و از آیات و روایات در ظل و سایه ی منابع و متون دینی یک پاسخهایی را که می توانیم استفاده بکنیم عرض می کنم نسبت به گناهکارانی که ما می بینیم دارند آسوده زندگی می کنند و در رفاه زندگی و معیشت به سر می برند این یک مسئله ای بوده که قرآن در جاهای متعدد متعرض شد که دوتا سئوال یا دوتا چرا درباره ی اینها بوده یکی خود اینها هی می گفتند که خوب اگر شما پیغمبران راست می گویید خدایی هست کارهای بد را کیفر می دهد و عذاب نازل می کند خوب پس چرا بر ما عذاب نازل نمی کند ما که زن و بچه یمان آسوده اند زندگیمان آرام است ملک و باغ و عقارمان و رفاه زندگیمان برقرار است پس چرا بر ما عذاب نازل نمی کند گاهی هم حتی اظهاری داشتند که خوب اگر راست می گویید به انبیا می گفتند اگر راست می گویید بفرمایید عذاب بر ما نازل می شود، آیات متعدد قرآن این سئوال و این چرا را از قول کفار و مشرکین و احیانا فاسقین نقل می کنند یک سئوال هم از ناحیه خود مؤمنین بود که می گفتند که خوب اگر ما بر حقیم و آنها بر باطل چرا پس برای آنها عذاب نازل نمی شود چرا به آنها مهلت دادند این سئوال هم از ناحیه خود کفار بود و هم از ناحیه مؤمنین که قرآن مجید هر دورا نقل می کند در جواب این سئوال در جاههای متعدد قرآن آیاتی نازل شده یکی الان من بخوانم و یستعجلونک بالعذاب قرآن می فرماید که عجله می کنند به عذاب یعنی این کفاری که تو تهدیدشان می کنید اینها عجله می کنند که خوب بیا دیگر اگر عذاب حق است بفرمایید اول عذاب کنید ولن یخلف الله وعده قرآن می فرماید اینها عجله دارند ولی مسلم خدا خلفه وعده نمی کند این را که گفته شما را عذابتان می کنیم وعده ی حق خداست دروغ نیست بعد می فرماید و ان یوما عند ربک کالف سنه مما تعدون بعد حسابهای خدایی را قرآن بیان می کند که با این حسابهای مردمی شما فرق می کند یک روز در پیشگاه خدا مثل هزار سال به حساب شماست به محاسبات شماست یعنی مهلتها را شما در نظر می گیرید سنت الهی در خلقت و آفرینش انسان از آغاز خلقت تا پایان این بوده و هست که مهلت می دهد هم به افراد و هم به امتها لکل امه اجل هر امتی یک زمان و مدت و مهلت محدودی دارند نسبت به اشخاص هم همینجور است ولن یؤخر الله نفسا اذا جاء اجلها پس باید مهلتها را در نظر داشت اگر بنا بود که هر کسی فردی یا جمعی گناهی می کند فورا عذاب برایش نازل می شود اصلا بهم می خورد همه چیز و سنت الهی این است که مهلت می دهد مهلتها هم فرق می کند مهلت کمتر دارد مهلت بیشتر دارد خیلی چیزها در محاسبات الهی هست که ما به آن توجه نداریم و لذا قرآن نقل می کند کسانی که آمدند مدتهای زیادی ظلم کردند پیغمبرها را کشتند بندگان صالح خدا را شهید کردند زندان کردند تبعید کردند سنگسار کردند باز هم خدا در آن مدتی که لازم بود مهلتشان داد شما می بینید مثلا فرعون مصر آن فرعون زمان حضرت موسی سلام الله علیه خوب این کسی بود که رسما بچه های بی گناه را پسرها را سرشان می برید و دخترها را زنده می گذاشت و جاهای متعدد قرآن خودشان هم می گفتند نذبح ابنائکم و نستحیی نسائکم یذبح ابنائکم و یستحیی نسائکم یا یذبح ابنائهم و یستحیی نسائهم زنها را زنده می گذاشت و مردها را می کشته خیلی هم بچه کوچک و به قول مولوی صدهزارهم طفل سربریده شد تا کلیم الله صاحب دیده شد ولی اینجور نبود که به محض این که یک بچه شیرخوار را بی گناهی که همه به بیگناهیش را اعتراف کردند سرش بریدن فورا عذاب ناز می شود سومین چهارمی پنجمی دهمی صدمی بالاخره یک محاسباتی خداوند دارد که مهلت می دهد فلسفه ی مهلتها هم فرق می کند بعضی از فلسفه هایشان به الهام قرآن من در آینده شاید بتوانم بیان کنم ولی مهلت که سر آمد آنجا دیگر امانش نمی دهد وقتی که مهلت مقرری که خدا قرار بدهد سرآمد دیگر اگر آسمان و زمین بهم بریزند دیگر کار تمام است فاذا جاء اجلهم لایستاخرون ساعه و لا یستقدمون مهلتشان که سرآمد دیگر یک ساعت نه عقب می رود نه جلو می افتد و آن وقتی که قرار شد دیگر مهلت سرآمد حضرت موسی آمده حرفهایش را زده حجت تمام شده آیات بینات را در مصر نشان داده معجزاتی که دیگر هر آدم کودن و عوامی تصدیق می کند که اینها معجزه است که مثلا عصا اژده ها شدن یا رود نیل تبدیل به خون شدن یا آن آیات تسعی که هست هر کدامش اینها چیزهایی بود که کافی بود برای یک آدم سالم سلیم القلب این اعتراف کند به حقانیت حضرت موسی وقتی که حجت تمام شد آنوقت دیگر دستور آمد خود طرفداران حضرت موسی هم این اعتراض داشتند همین اعتراض را داشتن می گفتند اوذینا من قبل ان تاتینا و من بعد ماجئتنا می گفتند یاموسی این چه وضعیتی است آن روز که شما نبودید بالای سر ما و ما دور شما نبودیم که اذیت و آزار فرعون را داشتیم حالا هم که شما آمدید که باز هم هست پس چرا برطرف نمی شود این عذاب و آن هم همین را وعده می داد می گفت عسی ربکم ان یهلک عدوکم و یستخلفکم فی الارض فینظر کیف تعملون امید هست که خداوند دشمن شما را هلاک بکند و شما را جانشین او بکند تا ببیند شما بکنید آنها امتحان خودشان دادند نوبت امتحان شما می رسد غرض این است که مهلتها مراعات می شود وقتی که هم حضرت موسی دعا کرد که ربنا اطمس علی اموالهم و اشدد قلوبهم فلا یؤمنوا حتی یروا العذاب الالیم خداوند دعای حضرت موسی را فرمود قد اجیبت دعوتکما موسی و هارون دعایشان مستجاب شد یعنی ما اینها را هلاک می کنیم فاستقیما ولی استقامت داشته باشید و رعایت بکنید این مدتی را که باید در نظر گرفت و مهلت سربیاید تا عذاب نازل می شود وقتی که عذاب آمد دیگر اینها را در روی زمین همه شان یک جا غرقشان کرد تا دیگر آنوقت هم که فریاد فرعون بلند شد که آمنت بالذی آمنت به بنواسرائیل من خدای بنواسرائیل قبول کردم آنجا به او فرمودند که الان وقد عصیت قبل و کنت من المفسدین حالا دیگر حالا که عذاب نازل شده تا عذاب نازل نشده هر کار کردنی باید بکنید حالا که عذاب نازل شده دیگر امکانش نیست این ایمان در این ساعت به درد نمی خورد پس این مسئله را ما نباید فراموش بکنیم مهلت ها را ولو الان به ما می گویند که مثلا آمریکا اینقدر شرارت می کند اسرائیل اینقدر شرارت می کند شوخی ندارد اینقدر بی گناه کشتند شما می بینید که در این جریان انتفاضه الان دارند بچه های خردسال هم کشته می شوند بچه های زیر 15 سال کشته می شوند نوجوانها کشته می شوند گاهی هم نه افرادی که غیر آنهایی که سنگ به دستشان است و یک سنگی بیشتر ندارند برای پرتاب کردن گاهی فلان کشاورز در مزرعه اش آن هم کشته می شود در حال خواب خانه های آنها موشکباران می شود خوب حالا چقدر بالاخره این مهلتی دارد دیگر این را کسی نمی تواند دلیل بگیرد که خوب اگر مسلمانها راست می گویند و اگر اسرائیلیها ناحقند یا آنها دروغ می گویند و ظالمند خوب اگر خدا با اینهاست چرا خدا عذاب نازل نمی کند به آنها یک آمریکایی که الان دارد دنیا را به آتش می کشد و واقعا هر جایی دارد فتنه انگیزی می کند و این حکومت جهانی که دارد هی مطرح می کند معنیش ظلم جهانی است معنیش یک ظلم فراگیر در همه ی روی زمین که الان هم کم و پیش هست منتهی می خواهند بیشترش کنند خوب این همه خدا به اینها مهلت داده و مهلت هم می دهد ما نمی دانیم عمرشان کی به سر می آید ولی در هر صورت مهلتها مقرر است و باید این مهلتها سپری یشود در این مدت آنها حداکثر شرارتشان را می کنند و لاتحسبن الذین کفروا انما نملی ء لهم و لا یحسبن الذین کفروا انما نملی ء لهم خیر لانفسهم انما نملی ء لهم لیزدادوا اثما ما مهلتشان می دهیم اینها خیال نکنند این مهلتها به نفعشان است مهلتشان می دهیم بار سنگینشان بار گناهشان هی سنگینتر می شود و با کوله بار سنگینتری وارد محشر می شود وارد قیامت و برزخ می شوند و از طرفی برای مؤمنین یک امتحان است این مؤمنین باید صبر بکنند بالاخره حتما باید مؤمن در زلازل و در گرفتاریها و در مصیبتهایی که وارد می شود صبور باشد اینجا صبر اینها باید امتحان بشود اینها معلوم بشود تا چه مقدار راست می گویند تا چه مقدار برای حوادث و مصیبتهایی که برای دینشان بلاهایی که به سرشان می آید صبور هستند اخلاص اینها و پایداری و مقاومت اینها هم روشن می شود بهرحال اینها یکی از فلسفه های مهلت است من در این خطبه همینجا اکتفا می کنم و امیدوارم در این ماه مبارک رمضان خداوند ما را با خودش و با قرآنش و با حکمتهایی که در قرآن بیان کرده است آشنا کند.

خدایا ما را بیامرز.

خدایا گرفتاریهای همه مسلمانها برطرف کن.

خدایا شر دشمنان از سر مسلمانها هرچی زودتر کوتاه بفرما.

بسم الله الرحمن الرحیم

والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین الحمد لله الواحد الاحد الفرد الصمد الذی لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد و الصلاة و السلام علی خاتم النبیین و شفیع المذنبین و رحمة للعالمین البشیر النذیر و السراج المنیر ابی القاسم محمد «صلوات نمازگزاران » و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین.

اللهم صل و سلم علی مولانا امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام و علی الصدیقه الطاهره سیده نساء العالمین و علی ائمه المسلمین الحسن بن علی و الحسین بن علی سیدی شباب اهل الجنه و علی محمد بن علی و علی علی بن الحسین سید العابدین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و الحسن بن علی و الحجه القائم المهدی «صلوات نمازگزاران » صلواتک و سلامک علیهم اجمعین.

اوصیکم عبادالله ونفسی بتقوی الله باتوصیه ی مجدد به تقوی و پرهیزگاری در حرف زدن تقوی در نوشتن تقوی در استفاده ی از امکانات خداداده از پستها از مقامها از مالها از هنرها تقوی و در همه جا آنچیزی که بشر را حفظ می کند از هر پدیده ای و هر گناه و از هر لغزش تنها و تنها تقوی و پرهیزگاری است خدایا ما را از متقین و پیرو امام المتقین علی علیه السلام قرار بده.

میلاد حضرت مجتبی سبط اکبر پیامبر بزرگ اسلام را به همه ی امت اسلامی و به پیروان اهل بیت عصمت علیهم السلام و شما نمازگزاران عزیز تبریک عرض می کنم نیمه ماه مبارک رمضان تولد حضرت مجتبی سلام الله علیه است که در سال سوم هجرت به عنوان اولین فرزند فاطمه و علی علیهماالسلام متولد شد و چشم پیغمبر و علی و فاطمه و مسلمانها روشن شد و قنداقه این عزیز را بردند خدمت پیامبر اسلام او را بوسید و به سینه چسبانید و دلش خشک شد و از علی علیه السلام پرسید اسمش راچه گذاشتید. عرض کرد یارسول الله من بر شما سبقت نمی گیرم نامش راشما باید بگذارید و حضرت فرمودند من بر خدا سبقت نمی گیرم نام این بچه را خدا باید بدهد. و همینجوری که خداوند در سالهای گذشته یحیی را خودش نامگذاری کرد و اسم یحیی را خداوند گذاشت و اعلام کرد لم نجعل له من قبل سمیا از طرف خدا این مولود هم به نام حسن نامیده شد. و جبرئیل اعلام کرد و نازل شد که اسم این مولود را حسن بگذار خداوند انشاءالله میلاد او را بر همه امت اسلام مبارک فرماید خداوند به برکت این مولود گرفتاریهای مسلمانها و پیروان این امام عزیز را برطرف فرماید.

مسائلی که در این خطبه می خواهم عرض کنم یک قسمت خیلی کوتاه حرف زیاد است وقت کم بهره برداری از این ایام و لیالی ای برادر عزیز و ای خواهر عزیز ببینید چه راحت 10 روزه ماه رمضان گذشت امروز هم روز 11 اینجور می گذرد و از هی ننشینیم غصه بخوریم می گوییم عجب افسوس که این ماه رفت خوب این حالا الان هر کاری هی بخواهیم بکنیم اینجور غصه بخوریم می گوییم ای کاش چنین کرده بودیم خوب حالا بکنیم دیگر این شبها مفت از دست ندهیم این روزها را مفت از دست ندهیم مواظب باشیم گناه نکنیم که افضل اعمال است بعد هم بالاخره نیمه های شب این شبهای بلندی که از برکات این سالها همین است که شبها بلند است آدم هر کاری می خواهد بخواهد بکند می رسد دیگر از این فرصتها استفاده بشود و خداوند وعده داده که گناهان را بیامرزد دعاها را مستجاب کند و به وعده عمل می کند. فقط از ما اخلاص می خواهد هیچی دیگر شرط دیگری ندارد جز اخلاص مخلصانه خدا را بخواهیم.

مسائل دیگری که باید در این ضمن عرض کنم یکی باز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیهاست که حضرت خدیجه بود که انصافا به عنوان یک الگو و یک نمونه برای یک زن مسلمان می شود هم خیلی به ما حق دارد واقعا حق بزرگی به ما دارد و این زنی معرفیش کرد یعنی آنوقتی که این تن داد به ازدواج با پیامبر عزیز می دانست چه عواقبی دارد به دنبالش تحقیرها می آید به دنبالش استهزائها می آید سرزنشها می آید بی اعتنائیها می آید منزوی شدن ها می آید اینها را می دانست در عین حال آماده شد برای این ازدواج و خیلی روح بلند می خواهد که همه این مشکلات را تحمل بکند و بعد هم هرچی داشت در راه خدا داد هیچ مضایقه ای نکرد و مرتب تا زنده بود از پیغمبر پرستاری می کرد و با پیغمبر همکاری می کرد و کمک می کرد که آنروزهایی که پیامبر عزیز در غار حراء بودند می رفت غذا برایش می برد رفت و آمد می کرد آنجا و چه مواقعی که در مکه بودند و مورد آن اذیت و آزارها خداوند انشاءالله درجاتش را متعالی می فرماید خداوند هم به او عوض داد دیگر تنها نسل پیغمبر از این زن بوجود آمد و با این که زنهای متعددی حضرت داشتند تنها حضرت زهرا بود که از این خدیجه متولد شد و نسل پیغمبر به برکت این خانم ماند در دنیا و هرچه دنیا دارد از دست فاطمه و خدیجه دارد.

مطلب دیگر راجع به قضیه سخنان مقام معظم رهبری را نمی توانم ازش بگذرم با این که اگر بخواهم واردش بشوم و حقش ادا بشود خیلی وقت می برد و من خواهش می کنم از ائمه جمعه از خطبای مختلف وعاظ مختلف گویندگان دستگاهای تبلیغاتی که آن بهای لازم را به این سخنانی که ایشان می گوید که واقعا گوهرباره بدهند این گوهربار که بعضی وقتها تعارف می شود با بعضی امثال ما می گویند در اینجا حقیقت دارد این قضیه ایشان با آن مقدمه که فرمودند که زیربنای مطالب آخریشان بود که به هرحال اگر بخواهد این حرفهایی که ما می گوییم عملی می شود ایمان به خدا لازم دارد ایمان به قیامت لازم دارد توجه به ارزش انسان لازم دارد و مقدماتی لازم دارد که واقعا اگر آن هم نباشد این حرفها اثر نمی کند خاطر جمع اثر نمی کند یا اثرش کم است بعد هشت نه نکته تذکر دادند به مسئولین گردهمایی مسئولین بود میهمانی مسئولین بود ایشان افطاری دادن به مسئولین مختلف که از دولت و مجلس و قوه قضائیه و ائمه جمعه و مسئولین مختلف و حتی از استانها شهرستانها دعوت کرده بودند تشریف آورده بودند و این مسئولین به عنوان مسئولین نظام جمهوری اسلامی تذکراتی دادند که هر کدامش واقعا راهگشاست و باید ما سرمشق زندگی خودمان قرار بدهیم هر کداممان ما در ماه رمضانیم طرف ما خداست کسی دیگر طرف ما نیست ما با خدای خودمان قرار بگذاریم که به این حرفها عمل بکنیم و این حرفها هم برخواسته ی از قرآن و نهج البلاغه و متون دینی بود چیزی دیگر از خودش مایه نگذاشت من یکی یکی اینها را می خوانم به صورت فهرست به عنوان وظائف جدی مسئولان و دولتمردان در مقابل مردم به عنوان نظام مردم سالاری این مردم سالاری که خوب یک عنوان بسیار پر جاذبه و خوبی است این ایشان لوازمش را بیان کردند که اگر مردم سالاری باشد چه باید کرد ، یک مردم فراموش نکردن حالا بنده فرض کنیم در شورای نگهبان هستند این شورای نگهبان یک پستی است که در اثر انقلاب ، انقلاب این مردم خون دادن این مردم شهید شدن جوانهایشان در جبهه قبل از انقلاب بعد از انقلاب در خیابانها نماز جمعه ها اینور و آنور این انقلاب به ثمر رسیده حالا شورای نگهبانی پیدا شده بنده هم آنجا یک عضوم خوب مزایا هم دارد فراموش نکنم این مردم را تا آنجا که می توانم که آنهایی که جزء وظائف قانونیم است چه خارج از وظائف قانونی غیر از وظائف قانونی وظائف خدایی است هم ما داریم دیگر همه اش که وظائف قانونی نیست دیگر مردم فراموش نکردم و پاسخ گفتن با آنها. دوم منت نگذاشتن در مقابل کارها خوب کارهایی می کند بعضی یک کاری می کنند مثلا خدماتی انجام می گیرد این خدمات دیگر منت بر سر مردم نگذارند که ما چنین کردیم ما چنان کردیم مردم بر ما منت دارند که این همه جهاد کردند و این همه شهید دادند تا حالا این نظام بر پا شده و ما یک عضوی هستیم در این نظام ما بر مردم منتی نداریم اگر خدمتی می کنیم و خالصانه کار می کنیم از خدا اجرمان طلب کنیم دیگر منت بر مردم نگذاریم که آن کاری که می کنیم خدا ناکرده خدمتتان ضایع می کنیم با منت ضایع می شود همینجور که صدقات با منت لاتبطلوا صدقاتکم بالمن و الاذی باطل می شود صدقه با منت،

سوم مبالغه نکردن در گزارشها گزارش می خواهی بدهید که ما چه کردیم چه کردیم مبالغه نکنید اغراق گویی نکنید همانمقداری که عمل کردید همان را بیان کنید بیشتر دیگر زیاد ارائه ندهید

یکی دیگر پرهیز از وعده های بی عمل که ما چنین می کنیم ما چنان می کنیم آسمان به زمین می دوزیم عرض شود که معیشت مردم را درست می کنیم گرفتاریها را برطرف می کنیم نمی دانم کارهایی که نمی توانیم بکنیم نگوییم وعده بی جا به مردم ندهیم این هم در پیشگاه خدا گرفتاری دارد وهم در پیشگاه مردم اصلا موجب ناامیدی مردم می شود وقتی ده دفعه یک کسی یا کسانی یک چیزهایی گفتند و عمل نکردند دیگر حرف از اعتبار می افتد.

دیگر این هم هیچ، اجتناب از خودخواهی و خودمحوری ما یک عضو ضعیفی هستیم در یک نظام هر چی هست مال نظام است مال تشکیلات است مال جمهوری اسلامی است مال انقلاب است ما خودمان را محور ندانیم و خودخواهی و خودمحوری را کنار بگذاریم عدم امر و نهی و دستور به مردم به وسیله برخورداری از مقام که این جمله نهج البلاغه خواندم که به مالک اشتر سفارش می کند که من امیر هستم مسئول هستم آمر فاطاع من دستور می دهم باید طاعت بشود اینجور نباشد جبارانه با مردم برخورد نکنیم خودمان را با عام المنفعه مردم و مردم را مطیع خودمان تلقی نکنیم، کسب رضای مردم در فکر باشیم که مردم راضی نگهداریم. رضایت مردم را جلب بکنیم بالاخره این مردم هستند که ولی امر ما هستند یعنی در انقلاب بهرحال هرچی هست از برکت مردم است خوب مردم رضایتشان فراهم بکنیم کاری نکنیم که مردم ناراضی بشوند رضایت مردم را در نظر داشته باشیم که در رضایت مردم رضایت خدا هم هست، خوداری از کسب رضای انواع قدرت و ثروت این دیگر خیلی مشکلتر از آن یکی است به فکر این که آنهایی که زوری دارند پولی دارند مقامی دارند رضایت آنها را فراهم بکنیم. نکنیم این کار را ای قاضی و ای دولتمرد و ای مسئول به فکر مقامات نباشید .به فکر وظیفه و خدا و مردم باشید رضایت کسانی که صاحبان ثروت صاحبان پول صاحبان قدرت صاحبان جاه و مقام در نظر نگیرید خدا را در نظر بگیرید. بعضی وقتها یک کاری باید بشود یک پرونده ایست در دستگاه قضایی به جاهایی رسیده یک حکم می خواهد یک آدم زوردار فشار بیاورد به قاضی پرونده را لوثش می کند. اگر این قاضی تحت تاثیر این آدم زورمند واقع شد باید بداند به غضب خدا گرفتار می شود خدا این پست را به آن داده یا این پست را به من داده که ما بر خدا کار بکنیم برای عدل و حق کار کنیم حکومت عدل و حق می خواهد و این حکومت باطل می شود حکومت ظلم و زور می شود خوب همه جای دنیا هرچی زورتر است حق به جانب آن است در جمهوری اسلامی اگر اینجور باشد پس خیلی حرفها را باید پس گرفت.امتیازهای نشدن برای دوستان و خویشان حالا یک پستی پیدا کردیم بله پسر خاله و دختر عمو و فرزند و نوه و نمی دانم و امثال اینها و دوستان رفیقها رفقای سابق رفقای لاحق هر کدام توقع دارند هی برای این امتیاز بگیریم برای این امتیاز بگیریم به این امتیاز بدهیم دور خودمان هی جمع بکنیم که چی نباید این کار خلاف رضای خداست خلاف حق است خلاف رضای مردم است خلاف توقع مردم است خلاف توقع خانواده های شهداست خلاف توقع آن جانبازان آن آزادگان است اینها هشت نه مورد که فرمودند و من هم به عنوان وظیفه آنها را تکرار کردم و باز هم می گویم که اینها باید دنبال کرد نباید ازش عبور کرد این هم مطلب دیگر من.

مسئله دیگر مسئله 16 آذر ماه باز ما گرامی می داریم خوب این جوانهای عزیز ما به عنوان اعتراض به حضور آن مرد پلید آمریکایی در این مملکت آمدن و تظاهرات کردند و واقعا هنر کردند شجاعت و شهامت از خودشان نشان دادند در آن جو خفقان در آن وضعیتی که کسی جرعتی نداشت حرف بزند آنها آمدند مردانه و شجاعانه اعتراض کردند که چرا این آمده اینجا بعد اینها با گلوله بستن و کشتن ما این عزیزان را و این روزشان گرامی می داریم خدا انشاءالله روح اینها را انشاءالله غریق رحمت خودش قرار بدهد، خداوند اینها را جز شهدای اسلام محسوب کند.

و اما از دانشجویان عزیزمان همین انتظار را داریم که در مقابل دشمن و در مقابل کسانی که همه چیز ما را برای منافع خودشان می خواهند به همین قدرت و همین صلابت بایستند و تن ندهند به این که یک عده بیایند باز دوباره از آن راهی که بیرونشان کردن مردم از در دیگر وارد می شوند. و بر منافع این مردم و بر امکانات این مردم مسلط بشوند و بعد هم حکومت اسلامی را تحت تاثیر خودشان قرار بدهند و سیا و صفای خودشان را بر این مردم شریف حاکم بکنند «شعار مرگ بر آمریکا نمازگزاران » ما انتظار داشتیم در خطبه قبل هم اشاره کردم انتظار داشتیم هر روز یا یک روز در میان دو روز در میان بالاخره به نوبت ها تظاهرات دانشجویی گسترده به نفع انتفاضه و مردم فلسطین و با اظهار تنفر و انزجار از آمریکا و اسرائیل در این مملکت در تهران و شهرهای دیگر راه بیافتد کی سزاورتر است بر این که اعلام انزجار بکند از اینها خوب این که یک چیزی نیست که کسی بتواند توجیهش بکند یک عده بچه جوان آمدند می گویند ما نمی خواهیم شما در خانه ما باشید خانه ما به خودمان تحویل بدهید جوابش گلوله است و موشک و اینجور این عزیزان هر روز کشته می دهند ما اینجا راحت خوابیده ایم آنها هم پشت سر هم دارند شهید می دهند مجروح می دهند این مجروحان وضعشان بدتر از شهدا «شعار مرگ بر اسرائیل نمازگزاران » ما انتظارمان از همه مردم عزیزمان و از همه مسلمانان دنیا و از علما و حوزه های علمیه و دانشگاهها و دانشگاهیان همه این است که در آن حدی که می توانند از آنها اعلام حمایت بکنند از دشمن اظهار انزجار بکنند آمریکا را به عنوان یک جنایتکار پشتیبان اعلام بکنند بهرحال امیدواریم دانشجویان عزیز ما مسیر این شهدای 16 آذر را ادامه بدهند انشاءالله انتفاضه هم که وضعش معلوم است واقعا این انتفاضه برکات زیادی هم تا حالا داشته این قطع رابطه که شد چقدر اسرائیل تلاش کردند تا روابطی برقرار کردند در بسیاری از این کشورهای اسلامی این روابط خیلیهاش قطع شد مصر لجاجت می کند بعضی کشورهای دیگر هم باز همین لجاجت را دارند که امیدواریم اینها هم کم کم به هوش بیایند و ببیند صلاحشان و خیرشان در این است که به عالم اسلام به پیوندند به مظلومین به پیوندند به مسلمانهای تحت ستم به پیوندند آمریکا برای آنها خیری ندارد اینها به جای این که رضایت آمریکا را فراهم بکند بیایند رضایت خدا و بندگان خدا فراهم بکنند و برکات زیادی تا حالا داشته انشاءالله امیدواریم که منتهی بشود به محو همیشگی از اسرائیل غاصب جبار خونخوار از سرزمین مقدس فلسطین انشاءالله.

مسئله دیگر چند جمله کوتاه راجع به انتخابات رسوای آمریکا هم عرض کنم و تمامش می کنم خوب حالا خیلیها که قبله آمالشان آمریکا بود و خیال می کردند که حالا انتخابات آمریکا چنین و چنان است و خیلی هم دلشان می خواست که آنجا الگو باشد و مردم سالاری و نمی دانم عرض شود که دمکراسی و اینها دیگر نمونه عالی دموکراسی آنجا بود دیگر که اینها سنگش به سینه می زنند حالا دیدید که رسوایی به بار آوردند چه وضعیتی درست کردند یک تغلب به آنجا رسید که هنوز نتوانستند درباره این انتخابات تصمیم بگیرند و رسما اعلام بکنند که برنده انتخابات کیه و بعد هم این چه دمکراسی است که حکومت اکثریتی است که با 25 درصد از کسانی که واجد شرایط راءی هستند یک کسی می رود در کاخ سفید خوب آیا این 25 درصد حق دارند بر آن 75 درصد حکومت کنند نه خیر حکومت مردمی می شود و حکومت دمکراسی می شود! اینها یک چیزهایی است که باید جوابشان اینها خودشان بدهند که اینها چه وضعیتی است درست شده اجمالا انتخابات بسیار رسوایی بود آبروی اینها را برد و نشان داد که اینجوری هم که خیلیها خیال می کنند راجع به مسئله دمکراسی و انتخابات آزاد و اینها در آمریکا نیست حاکم آنجا هم پول است و پول و پول هر دو حزب با پول کار می کنند پولهای نفتی و پولهای اسلحه سازی و پولهای درآمده از تشکیلات کامپیوتری و امثال اینهاست که ریخته می شود و به جایی که گفتن پرخرج ترین انتخابات آمریکا تا حالا این انتخابات بوده.

خدایا به حق محمد وآل محمد مارا به حقایقی که در این جهان هست آشنا فرما.

خدایا ما را با خیر خودمان آشنا فرما.

خدایا در این ماه عزیز گناهان مارا لغزشها وخطاهای مارا ببخش و بیامرز.

خدایا امواتمان رحمت فرما.

مرضای مسلمین شفا کرم فرما.

خدایا فرج حضرت ولی عصر ارواحنا فداه را برسان.

چشم ما رار به جمال مبارکش روشن فرما.

ما را از انصار و اعوانش مقرر فرما.

مقام معظم رهبری را با عزت و قدرت زیر سایه آن حضرت تا ظهور آن بزرگوار مستدام بدار.

شر دشمنان ازسر مسلمانها کوتاه بفرما.

بسم الله الرحمن الرحیم

قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان