ماهان شبکه ایرانیان

نمار جمعه تهران به امامت آیت الله امامی کاشانی ۱۳/۸/۱۳۷۹

الحمد لله رب العالمین نحمده و نستعینه و نشکره و نستغفره و نعوذ به تبارک و تعالی من شرور انفسنا و سیئات اعمالنا و نشهد ان لا اله الاالله وحده لاشریک له و ان محمدا عبده و رسوله «صلوات نمازگزاران »صلی الله علیه و آله سیما بقیه الله فی ارضه.

خطبه اول

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین نحمده و نستعینه و نشکره و نستغفره و نعوذ به تبارک و تعالی من شرور انفسنا و سیئات اعمالنا و نشهد ان لا اله الاالله وحده لاشریک له و ان محمدا عبده و رسوله «صلوات نمازگزاران »صلی الله علیه و آله سیما بقیه الله فی ارضه.

قال الله العظیم یاایها الذین آمنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقین.

اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعه و فی کل ساعه ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عیناحتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا.

بحثم در خطبه اول در بحث اخلاق پیرامون صدق بود صدق را علمای بزرگ اخلاق به مراتب تقسیم کردند مرتبه اول که زبان آدم راست بگوید یعنی مطابق با آنچه درست است بگوید، مرتبه دوم عمل کند، مرتبه سوم عزم بر اراده و استمرارش داشته باشد، آخرین مرتبه صدق این است که تمام صفات او و حالات او، همه و همه انسانی و معنوی و الهی شود این بالاترین درجه صدق است این روزهایی که بر ما گذشته و در آستانه اش هستیم روزهای ولادت انسانهای کامل است صادقین به تمام معناست ولادت امام حسین، حضرت سجاد، حضرت ابوالفضل سلام الله علیهم و در آستانه سالروز ولادت محبوب انسانها و ناجی بشر و امید آینده، وجود اقدس حجه بن الحسن المهدی ارواحنا فداه «صلوات نمازگزاران » برای این که انسان راه صدق را طی کند چه باید بکند آیه مبارکه ای که تلاوت نمودم سوره شریفه توبه آیه 119 است سه نکته در این آیه کریمه است یاایهاالذین آمنوا ایمان به خدا، اتقوا الله تقوی و توجه به خدا، و کونوامع الصادقین هر حرکتی مبدئی دارد و منتهایی دارد و مسیری دارد شمااز اینجا که به قم می خواهید بروید هدف شما قم است مبداء منزل شماست منتهی قم است مسیر جاده ایست که مشخص شده البته راهها خیلی است راههای پر پیچ و خم و فراز و نشیب در همه جا هست .ولی جاده شسته ومشخص است که این راه است، مبداء خداست. منتهی هم خداست. یاایها الذین آمنوا ای انسانها که شما ایمان دارید،ایمان دارید که خالق دارید،ایمان دارید که دستی پشت این عالم طبیعت است .و این جهان همین جهان مشهود ملک نیست ماوراء آن غیبی است،ایمان دارید. شما برای رسیدن به این هدف پارسا باشید و تقوی بیشه کنید. ولی چگونه این راه را برویدچگونه به حق برسید .«کونوا مع الصادقین »باصادقین حرکت کنید. در احادث ما هست می فرمایند: صادقین ما اهل بیت هستیم. یعنی صادقین به تمام معنی به زبان بگویند تصمیم داشته باشند عمل بکنند مستمر باشند تمام حالتشان حالات الهی باشد. اگر می گویند عقل مجسمه عدالت ،اگر می گویندانفاق مجسمه منفق ،اگر می گویند رحمت یک پارچه رحمت، این منحصر است به انسانهای کامل، خوب «وکونوا مع الصادقین » ما اینک در آستانه ولادت امام عصر ارواحنا فداه هستیم. با ایشان باشیم، همتای ایشان حرکت کنیم،که با او بودن انسان را به هدف می رساند. و این نه فقط در دنیا انسان با آنها. این ترجمه آخرت است یعنی اگر با امام عصر بودیم با همه هستی هستیم، با همه عالم هستیم .چون عالم همه دستش گردن همه زمین وآسمان و همه خلقت بر یک نظام حرکت می کند. و اگر ما با امام عصرعلیه السلام بودیم.با حقیت عالم هستیم. با باطن عالم هستیم. در قبر کنندبا انسان کاملیم .در قیامت هم با انسان کاملیم .در اینجا حدیثی ازپیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم «صلوات نمازگزاران » عرض می کنم: «جاء اعرابی الی رسول الله صلی الله علیه و آله » «صلوات نمازگزاران » یک نفر از بیابان به حضور پیامبر اکرم رسید گفت: «انی اصوم شهر رمضان و اصلی کل یوم خمس صلوات » گفت ماه مبارک روزه می گیرم تمام روزها پنج نوبت نماز فریضه را به جا می آورم « ولا ازیدعلی هذا »چیزی دیگر بر این اضافه نمی کنم «لانی فقیر» زیرا من فقیرم ندارم «لیس علی زکاه و لا حج »من تنگدستم انفاق نمی توانم بکنم به عنوان کمک به بینوا خدمات اجتماعی چیزی ندارم فقط نمازهایم را به وقت می گذارم و روزه ام را درست می گیرم «فاذا قامت القیامه فی ای داراکون انا یارسول الله »قیامت که بر پا بشود من با چه کسی خواهم بوددر چه خانه ای خواهم بود با کی به سر خواهم برد با کی، «فضحک النبی صلی الله علیه و آله و سلم » «صلوات نمازگزاران » پیغمبر اکرم تبسم کردند، فرمودند: اگر چنین کنی با من خواهید بود در خانه من خواهیدبود اگر این که می گویم عمل کنید چون آن فکر می کرد حالا که فقیر است ندارد نماز را به وقت می گذارد روزه اش را می گیرد دیگر چیزی بر اونیست، رسول اکرم فرمود «اذا حفظت عینیک عن اثنین »اگر چشمت را از دوچیز حفظ کردی قلبت را از دو چیز حفظ کردی زبانت را از دو چیز حفظکردی تو« تکون معی فی الجنه » تو با من خواهی بود و آن دو چیز در این سه مرحله است «اذا حفظت عینیک عن اثنین عن النظر الی المحرمات والنظر الی الخلق بعین الاحتقار» چشمت را از دو چیز حفظ کنید یک ازگناه به منظره گناه نگاه نکنید به آنچه خدا گفته نظر نکن نکنید چه بسا انسان فقیر است ولی متاسفانه آلوده به گناه است حیف نیست حیف نیست انسان که پول ندارد و چیزی ندارد کاری بکند که در خانه رسول اکرم با رسول اکرم باشد «فرمود النظر الی المحرمات »نگاه نکنید چشمت را فرو ببندید خودت را حفظ کنید البته راه خدا رفتن یک خورده زحمت دارد راه طلبت به قول حافظ:

« راه طلبت ز خار غمها دارد کو راهروی که این قدمها دارد.

این راه راه خداست «عن النظر الی المحرمات و النظر الی الخلق بعین الاحتقار» بندگان خدا با حقارت ننگرید کوچک نخوانید کوچک نشمرید خودت را سرآمد ندانی این دو چشم این دو نگاه را مواظب باش،

«دوم اذا حفظت قلبک عن اثنین عن الغل و الحسد» قلبت را از دو چیز حفظ کن خداعاقبت ما را به خیر کند واقعا آدم با داشتن امکانات ولی آلوده.پیغمبر اکرم می فرماید تو قلبت را از دو چیز حفظ کن «عن اثنین عن الغل و الحسد» در قلبت غل نباشد زنگ نباشد حالت کدورت نسبت به مسلمین اوه، اوه، چه خبره جامعه ما «عن الغل و الحسد» چه حرفها چه نوشته ها چه گفته ها چه خبرها چه توقعها و انتظارها از آخرت چه پر مدعی ،بنده چه پر مدعی چه از خود راضی،« عن الغل و الحسد» غل نداشته باشیم قلبت زنگ نداشته باشد نسبت به کسی .حسود نباشی و« حفظت لسانک عن اثنین »زبانت را هم از دو چیز حفظ کن «عن الکذب و الغیبه » دروغ نگویید غببت هم نکنید دروغ نگویید، دروغ نگویم و غیبت هم نکنم; اگر چنین کردی توای آدم اگر چنین بودی «تکون معی فی الجنه » در بهشت با من خواهی بود،پس عیت با رسول اکرم معیت با امام صادق معیت با امام عصر ارواحناله الفدا یعنی در تمام حرکات و سکنات تمام روشها و منشها و حالات روحی و گردشها قلب و فعالیتهای مغز همه و همه آدم ببیند او چه گونه است «کونوا مع الصادقین » با امام عصر باشید در خانه باامام زمان درکوچه با امام زمان همه جا با امام عصر که اگر با او نباشیم از سوی خدا آمدیم ولی با رضایت حق به سوی حق نخواهیم رفت. طی این مرحله بی همرهی خذلت و ظلمات است بترس از خطر گمراهی.

بودن با امام عصر سلام الله علیه که دنیا الان مکتبها به آن توجه دارند.ولی متن دنیا غافل است از این انسان کامل و غفلت دارد از چنین روزی است. در روایات ما فهرست وار عرض می کنم آنچه نشان می دهد که باید باعبور در شش جمله اشاره می کنم البته هر کدام دسته دسته احادیث دارد،یک انتظار فرج که این انتظار فرج حدود 100 حدیث در انتظار امام عصرآمده و در ارتباط با امام عصر که یکیش این است که در ذیل آیه مبارکه ورابطوا «یاایها الذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقواالله لعلکم تفلحون » می فرماید و رابطوا مع الامام المنتظر المهدی «صلوات نمازگزاران » در ارتباط با او باشید به یاد او باشید، دوم لزوم الصبر استقامت کنید و یاد امام عصر رفتن و با او حرکت کردن البته رنجها دارد سخت است، سوم وجوب المرابطه للامام فی غیبته درارتباط با او باشیم که آن حدیث شریف که عرض کردم «رابطوا» در همینجاست احادیث زیادی است در ارتباط با او باشیم ،ارتباط با او، یاد او، دعای برای او ،گه گه مناجات با او ،راز و نیاز با او، حداقل بگوییم «یاحجه بن الحسن ،یا مهدی ،امام زمان » بگوییم در یاد او بودن حالا حج از طرف حضرت رفتن انجام دادن، صدقه دادن که روایات خوب جدا در این مسئله است دسته دسته جداست.

چهارم «التهی ء التام لظهور الامام علیه السلام »آمادگی که هروقت آمد به همراه او راه بیافتیم محاکمه مان نکند راه بیافتیم خودمان را آماده کنیم همسرمان، بچه هایمان، اندیشه مان را خودمان را آماده کنیم،

« پنجم التمسک بسنه اهل البیت »که این تمسک احادیثی دارد که این احادیث تحت عنوان «حبس النفس آدم » کنترل کند خودش را در چارچوب اهل بیت، اوامر و نواهی اهل بیت علیهم السلام که این در جاههای مختلف این احادیث آمده. آدرسهای فراوان هم در کتب ما دارد. که بنده دیگر تفصیل نمی دهم به این آدرسها به پردازم. «حبس النفس » آدم مالک خودش باشد دربرابر رضای امام زمان این نگاهی که می خواهی بکنید امام عصر سلام الله علیه راضی است این لقمه که می خواهی بخورید راضی است این نمازی که حالا اول وقت است، دور می اندازیم و انجام نمی دهیم و نزدیک غروب با آن سرعت وضو می گیریم و آنوقت نمی دانیم چه جور داریم می خوانیم. راضی است نماز صبحمان که آفتاب می زده راضی است یک یک حساب کنیم حبس النفس توجه دیگر کیه،

و پنجم «الثبات علی الامر» استمرار ثبات نه این که برویم و برگردیم تغییر روش بدهیم، و ششم مداومت بر ثبات ما الگوداریم امام عصر سلام الله علیه داریم بحثمان بحثی است منطقی و علمی در دنیاست بر اساس محورهای علمی است بر اساس اصول فلسفی و عقلی وشرعی حرفی است می زنیم که این عصر هیچ خدشه ای بر او نمی کند مگر آن آدمی که بخواهد در هر حقیقتی تردید کند وجود اقدس مهدی موعودارواحنا فداه «صلوات نمازگزاران » شب نیمه شعبان سال 255 هجرت بردامن مادر بزرگوارش نرگس که در بعضی روایات اسامی مختلف برای این خانم گفته اند یا سوسن یا صیقل و امثال این اسامی که بیشتر نرجس آن بزرگوار را می خواندند طلوع فرمود و ما با دسته دسته از استدلالهای علمی و عقلی و نقلی این مطلب را با تمام دل و جان و وجود باور داریم پس عمل کنیم و روزیمان را آنچنان با آن حضرت منطبق کنیم جدا نشویم از امام عصر جدا نشویم جدایی خیلی خستگی دارد جدایی خیلی ملال آوراست یک جمله از مناجات شعبانیه عرض کنم بینید جدایی چقدر بد است.امیرالموءمنین در جدایی و فراق که صحبت می کند چه جور صحبت می کند خودامام عصر که با خدا صحبت می کند چه جور صحبت می کند. در بدی فراق می گویند: خدایا «ان ادخلتنی النار اعلمت اهلها انی احبک »، اگر من را به جهنم هم ببرید من به جهنمیان اعلام خواهد کرد من تو را دوست دارم به فراقت حاضر نیستم «ان اخذتنی بجرمی اخذتک بعفوک »، اگرگناه من و دلیل طرد من بگیری من به دامن دیگر تو دست خواهم زد. وآن دامن عفو توست و «ان اخذتنی بجرمی اخذتک بمغفرتک »، اگر بگیری دست ما را به خاطر گناهانم از خودت دورم کنی من با دست دیگر به دیگر که مغفرت توست دست می زنم می دانی چرا خدا چون «ان من تعرف بک غیر مجهول » هر کس به تو نزدیک شد مجهول نسیت شناخته شده است و «ان من لاذ بک غیر مخذول » هر کس به تو پناه ببرد ذلیل نیست من می دانم اگر دستم بدهم به دست تو ای خدا نه در دنیا ذلیلم و نه درآخرت و لذا دستم را از دست تو بیرون نخواهم آورد گرچه تو مرا ول کنی من باز تو را خواهم گرفت. چون الهی ان من انتهج بک لمستضی ء ولی من اگر دستم را بزنم به دامن تو نور از تو خواهم گرفت توبه خواهم کرداستغفار خواهم کرد بیاییم در این ماه امام عصر عرض کنیم استغفر الله ربی و اتوب الیه.

خدایا گناهان ما و پدران و مادران و ذوی الحقوق ما را بریز.

خدایا آن رحمت وافره ات را از ما باز نگیر.

در آخر عرضم خدای متعال را حمد می کنم و به رسول اکرم و اهل بیتش درود می فرستم و همه عزیزان را به تقوی و خودم را به تقوی دعوت می کنم و برای شما عزیزان و خودم از پیشگاه خدا طلب مغفرت می کنم

استغفر الله لی و لکم.

بسم الله الرحمن الرحیم

والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوابالحق و تواصوا بالصبر.

خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و الصلاه و السلام علی خیر خلقه حبیب اله العالمین ابی القاسم محمد «صلوات نمازگزاران » و علی وصیه و خلیفته امیرالموءمنین و علی قرة عین الرسول الزهرا البتول و علی الحسن والحسین و علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و الحسن بن علی والحجه القائم العسکری «صلوات نمازگزاران » حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک.

در این خطبه دوم چند نکته است که عرض می کنم نکته اول وضعی است که استکبار جهانی و ابزار دست استکبار که هم خود مستکبر است و هم ابزاراستکبار است .صهیونیست نسبت به مردم فلسطین این همه جنایت در فلسطین زن و مرد و کوچک و بزرگ را به شهادت رساندند به حمایت آمریکا. بنده در این خطبه دوم که می خواهم عرایضم را فشرده عرض کنم به نکته هایی دراین راستا از کتاب آقای پرفسور لوژوگارودی نقل می کنم چند جمله است که نقل می کنم که این آمریکا و کاخ سفید چه می کند در دنیا و آن روزی که لانه آنان در کشور به عنوان لانه جاسوسان تسخیر شد حق داشت ملت ایران و این رژیم استکباری در چه شرایطی نسبت به ایران بود و امروزدر چه شرایطی نسبت به جهان مخصوصا خاورمیانه و مسلمین است صهیونیست را او تغذیه می کند صهیونیستها کسی نیستند عده و عده نیستند ولی گروهی از آنان در آمریکا هستند که نبض قدرت آمریکا را در دست گرفتن آن چندجمله ای که نقل می کنم اینه، این را آقای لوژوگارودی ازمحققین ونویسندگان و مورخین و صاحب نظران نقل می کند .چه آمریکایی و چه اروپایی و چه خود اسرائیلیها جمله اول این را در رابطه با حکومتی که می خواست اسرائیل تشکیل بدهد در سال 1962 نزدیک چهل سال پیش ازآنوقت نقل می کند .نخست وزیر اسرائیل بر سیاست داخلی آمریکا درخاورمیانه بسی بیشتر نفوذ دارد تا در کشور خودش نفوذ سیاست اسرائیل و دولت اسرائیل در آمریکا و بر کاخ سفید بیشتر از نفوذی بر کشورخودش دارد و باز نقل می کند کل کمک رسمی آمریکا که دولت اسرائیل دریافت می کند به تنهایی معادل بیش از 1000 دلار به طور سرانه است یعنی بیش از سه برابر درآمد ملی کل سرانه ملی .در صفحه 267 ، سه استاد دانشگاه اورشلیم که آن هم اسمش نوشته است می نویسد دولت اسرائیل دولتی نیست که مالک یک ارتش باشد بلکه ارتشی است که مالک یک دولت ست یعنی عبارت معنایش دولت جزو ارتش است یعنی تمام رژیم اسرائیل فشار و خشونت و آدم کشی و جنگ و خونریزی است سر تاسر پیکرش پلید است و خونخوار است و گرگ است این صفت اسرائیل «شعار مرگ بر اسرائیل نمازگزاران » آنوقت این اسرائیل از کجا تغذیه می شود یک بحثی می کند راجع به این که اصلا صادرات اسرائیل 96 درصدش بدون گمرک وارد آمریکا می شود یعنی هیچ کالایی در آمریکا نمی تواند باکالای اسرائیلی در قیمت رقابت بکند همینطور درب را جلویش باز گذشته است آمریکا که درآمد بردارد و پول آمریکا را ببرد بعد جمله دیگرمی نویسد همین نویسنده که استاد دانشگاه اورشلیم است می نویسد که کشوراسرائیل در کشور اسرائیل فروپاشی تمام و تام می تواند یک شبه روی دهدچرا این نتیجه حماقت تام و تمامی است که تمام موجودیت ما را به کمک اقتصادی آمریکا وابسته است این از سردمداران رژیم غاصب اسرائیل این نویسنده و استاد دانشگاه دارد گله می کند می گوید آنچنان ما اقتصادمان وابسته به آمریکا شده که اگر آمریکا دستش از پشت اسرائیل بردارد یک شبه اسرائیل بهم ریخته و فروپاشیده بنابراین این گلوله ها که به مردم فلسطین زده می شود در حقیقت دلارهای آمریکایی است این مشتهایی که برسینه ملت فلسطین زده می شود این مشتهای رژیم آمریکاست ای هزار لعن وهزار نفرین بر کاخ سفید و بر این جنایتکاران «شعار مرگ بر آمریکاواسرائیل نمازگزاران » در اینجا یک نکته ای واقعا به ملت آمریکا بایدگفت و یک نکته ای به دولتها و سردمداران کشورهای اسلامی گفت آن نکته ای که به ملت آمریکا باید گفت این است که تا کی این نظام خائنانه راتحمل می کنید تا کی این رژیمی که آمریکا را اینقدر دارد به کوچکی وحقارت سوق می دهد ملت آمریکا تحمل می کند .ملت آمریکا که راضی نیست ملت آمریکا نویسندگان محققان دانشمندان متن ملت که راضی نیست به این جنایات پس چرا شما در برابر کاخ سفید و این جنایات قیام نمی کنید چرااین سردمداران بیرون نمی ریزید از ایالات متحده این واقعا یک لکه ننگی است بر دامن آمریکا این رژیمهایی که تمام ارزششان را ازاسرائیل می گیرند و تمام قدرتشان را از اسرائیل می گیرند و اسرائیل برنامه قدرت آنها را تنظیم می کند کی می آید کی نیاید کی نماینده بشود کی نشود الان همین مجلس آمریکا که تصویب کرده علیه ایران علیه جمهوری اسلامی این مصوبه در همین راستاست این مطلب که بنده در اینجاهم عرضی خواهم داشت آن نکته دوم به سردمداران کشورهای اسلامی عرض می کنم این رژیم را چه جور باش معامله کرد با این رژیم تمام دولتهای اسلامی به همراه دولتهای اسلامی باید بسیج شوند علیه رژیم غاصب اسرائیل علیه آمریکا بسیج شوند علیه کاخ سفید بنویسند و بگویند این چه بساطی است این جنایتکاران در دنیا راه انداختن باید گفت آمریکایعنی گروه فشار جهانی و هر کس که در داخل این کشور از این نظام حمایت می کند وابسته به همین گروه است و ما باید از اینجا توجه کنیم و برگردم و این نکته را عرض کنم که در داخل کشور ما با چه مشکلی روبرو هستیم این بحث بحثی است که در دنیا می بینید این روشی است که الان استکبار برنامه ریزی کرده است برای اسلام به کشورهای اسلامی و نظام اسلامی به جمهوری ما، ما تکلیفمان چیست به فرمایش رهبر معظم انقلاب دام ظله اختلاف نظر که هست هر جمعی هر خانواده ای باهم اختلاف نظر و اختلاف سلیقه دارد ولی همه باید این فهم سیاسی را این درک سیاسی را که درچه عصری ما زندگی می کنیم همه باهم در کنار یکدیگر غمخوار ملت حمایت و کمک به اقتصاد ملت برنامه ریزی برای این همه گرفتاریهای اقتصادی فقر و بیکاری کمک و برنامه ریزی برای بهبود فرهنگ کشور باید تمام نیروها در میان مسئولین در همه رده ها از بالا و پایین در این مسیرباشند نه این که آدم بخواهد این نظام اسلامی را این نظام چه نظامی است این نظامی که خون گرفت و نیرو گرفت از انسانهای پارساهمین پریروز که روز تولد ابوالفضل سلام الله علیه بود بنده که وقتی آمدم منزل تلویزیون باز بود همین جمله را شنیدم بعد هم رفتم یکی ازعزیزان جانباز داشت صحبت می کرد حالا دستش چه جور بسته بود چشمش چه جور بود پشتش چه جور بود کار ندارم داشت می گفت، می گفت که خیلی جمله ای جالبی گفت، گفت من جانباز که نگاه می کند به دستش، دستش اینجور بود، پشت کمرش، چشمش همه اینها را دارد می بیند این می دانی چیه می گفت این می دانی چیه مثل یک چای گرم و داغ که به آدم می چسبداگر چای سرد باشد به آدم نمی چسبد آدم وقتی خودش را اینجور می بیندهدف دارد خداست آدم به اش می چسبد خوب چقدر این شخصیت است چقدر این ارزش است این شخصیتها بودند که این نظام را اینجور کمک کردند اینهابودند که بر آنها که رفتن صلوات خداوند بیاید و همه انسانهای وارسته بر آنها بود و آنها که هستند به این صورت که هستند که خداهمه شان را عافیت بدهد و به پدران و مادران و همسران و فرزندانشان اجر مرحمت کند اینها اینجور عمل کردند، رئیس جمهور محترم ما که درژاپن آن سخنرانی دارند و می گویند که ارزشهای اسلامی، حکومت اسلامی،مردم سالاری دینی، فرهنگ اسلامی، تمدن اسلامی و همه گوش می دهند و دردنیا منعکس است این همه از اینجاست این همه آوازها از اینجا از آن نفسهای پاک امام است از آن خونهای مقدس این عزیزان است که امروزرهبر انقلاب هم همان را دارند دنبال می کنند حسب وظیفه ای که دارندتوجه به این حقیقت باید داشت که ما با این همه گرفتاریم به این نقطه رسیدیم آنوقت آن ارزش را ببین آن جانباز عزیز ببین چقدر قیمت آنوقتی این هم ببین چقدر بی قیمت آنجور نوشتن آنجور حرف زدن آنجور کار کردن که هی سست کردن، بی علاقه کردن، مایوس کردن، اسلام را هی لخت کردن،عریان کردن، از سیاست جداست از کشورداری جداست چنین است چنان است این چقدر فاصله است واقعا چقدر فاصله است صلاح کار کجا و من خراب کجاچه خبر است خداوند انشاءالله خودش لطف و عنایتش را و درک و شعور لازم را بیش از پیش به ما مرحمت بفرماید، البته ما در کشورمان انسانهای بسیار با ارزش داریم جوانهای بسیار ارزشمند داریم این همه قابل تقدیر است ولیکن این سر و صداها و حرف و حدیثهاست که نگران کننده است و این بار اتکال به پروردگار که بحمدالله همه مسلمان همه مؤمن همه نمازخوان و توجه به این شعور سیاسی داشت.

واما نکته دیگر که عرض می کنم روز دانش آموز است که وزیر محترم آموزش وپرورش در این زمینه بحث داشتن ولی بنده در اینجا چند جمله فقط به دانش آموزان عزیز از این تریبون پاک و پاکیزه موعظه می کنم عرض می کنم عزیزان شما امیدآینده اید شما آینده سازانید اسلام درآینده به دست شماست استقلال به دست شماست عزت این کشور در آینده به دست شماست شما خودتان را یک جوان 13، 14 ساله نبینید شما به آینده خودتان نگاه کنید شماچنینید این لیاقت را دارید عزیزم خوب درس بخوان به کلاس اهمیت بدهید به نماز اهمیت بدهید تقوی داشته باشید که دارید، وقتتان را به بیکاری نگذرانید، خدا نکند این دانش آموزی با دو سه نفر جمع بشوند و به سیگار و اینها مشغول بشوند نکنید عزیزم دنیاتان را ببرید آخرتتان راهم می برید، امیرالمؤمنین سلام الله علیه عزیزان من فرزندان و نورچشمان این کشور، امیرالمؤمنین سلام الله علیه که پدر عزیز و بزرگ همه انسانهاست و پدر بنده و شما هم هست به من و شما این موعظه رامی کند می فرماید: کاری نکنید که دو چشمان شما بگرید یکی بر دنیای شماو یکی بر آخرت شما، اگر خدای ناخواست ما راه درست در علم و اخلاق نرویم عزیزان دو چشممان بعدا بر ما گریه خواهد کرد چشم دنیا وقتی به جوانی و پیری رسیدیم می گوییم چه کارها باید بکنیم که نکردیم چشم آخرت وقتی به آن دنیا رفتیم برای همه شما عزیزان دانش آموز از پیشگاه خداوند متعال طلب توفیق و مجد و عظمت و عافیت و حسن عاقبت می کنم.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا اعطیناک الکوثر

فصل لربک و انحر ان شانئک هو الابتر

اللهم یاحمید بحق محمد و یاعالی بحق علی و یافاطر بحق فاطمه ویامحسن بحق الحسن و یاقدیم الاحسان بحق الحسین.

صلواتت را بر محمد و آل محمد فرو فرست.

فرج امام عصر را مرحمت بفرما.

ما را مشمول لطف آن حضرت قرار بده.

ما را مشمول حفظ آن حضرت قرار بده.

ما را مورد عنایات خاص آن بزرگوار قرار بده.

خدایا جهان اسلام را، کشور اسلامی را، نظام اسلامی را، ملت ما را،خواصه رهبر عزیز انقلاب را در سایه آن بزرگوار مسدد بدار منصور بدارتا ظهور آن بزرگوار رهبر عزیزمان را به سلامت بدار طول عمر مرحمت بفرما.

خدمتگذاران این نظام را مدد بفرما به همه توفیق اخلاص در خدمت مرحمت بفرما.

به همه ما دوری از هرگونه شرک عنایت بفرما.

بیمارانمان خاصه منظورین عافیت مرحمت بفرما.

گذشتگان امام بزرگوار و راحلمان و شهدایمان و پدران و مادران و ذوی الحقوق را بر سر سفره اهل بیت پیغمبرت یافت بفرما.

به ما حسن عاقبت عنایت کن.

ما را خدمتگزاران امام عصر قرار بده.

اللهم اغفر للمؤمنین والمؤمنات و المسلمین و المسلمات.

و السلام علیکم و رحمه الله.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان