نماز جمعه تهران به امامت آیت الله جنتی ۲۴/۲/۱۳۷۸

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین فاطر السموات و الارضین و باعث الانبیاء والمرسلین و الصلاة و السلام علی خاتم النبیین و شفیع المذنبین و رحمة للعالمین ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین; اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل ساعة ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا وعینا حتی ت ...

خطبه اول

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین فاطر السموات و الارضین و باعث الانبیاء والمرسلین و الصلاة و السلام علی خاتم النبیین و شفیع المذنبین و رحمة للعالمین ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین; اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل ساعة ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا وعینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا. اوصیکم عباد الله و نفسی بتقوی الله; شما عزیزان را و خودم را توصیه می کنم به پرهیزکاری به ترس از خدا و خشیت الهی و پاسداری از مرزهای خداوند و رعایت حدود الهی و رغبت در آخرت و زهد در دنیا خطبه های اول من که مدتی موضوعش به تاخیر افتاد و مناسبتها مانع شده بود برای ادامه دادنش مساله عدالت بود از اول بحث عدالت در حوزه زندگی انسان فردی و اجتماعی بود بعد من مناسب دیدم یک اشاره بسیار کوتاهی هم در چند خطبه به عدل الهی داشته باشم ولو این که این یک دریای عمیقی است که من نمی توانم واردش بشوم ولی در حد گنجایش استعداد من وخطبه های نماز جمعه یک چند خطبه ای را به این موضوع اختصاص بدهم انشاء الله عرض کردم آن معنایی که ما می توانیم برای عدل تفسیر بکنیم و جمع زیادی هم عدل الهی را هم به همین صورت یا خطبه عقد را به همین معنا تفسیر کرده اند این است که هر چیزی را به جایگاه خودش قرار بدهند واین یک معنای بسیار وسیع و گسترده ایست که شامل خیلی مسائل می شوددر باره عدل الهی شامل دستگاه خلقت و آفرینش می شود، شامل تشریع وقانون گذاری می شود، شامل تقدیرات و مقدراتی که خداوند می فرماید می شود،این سه; و شامل مجازات انسانها در معامله با انسانها هم می شود که معمولا آن است که در ذهن اشخاص از عدل خدا هست همین قسمت چهارم است که معنی می کنم خدا به کسی ظلم نمی کند و هر کسی را پاداش می دهدعادلانه پاداش می دهد و به کسی ظلم نمی کند ولی مساله خیلی فراتر ازاین درجه اول عدالت در خلقت و آفرینش است; این نکته فراموش نکنید که ماورای خدا هر چی هست مخلوق خداست، یعنی نبوده و خدا او را خلق کرده وآفریده و از نیستی به هستی آورده همه چیز بدون استثنا اینجا دیگراز آن کلی هایی است که اسثنا برنمی دارد. چیزهایی که ما بدانیم چه ندانیم، چه دیدنی باشد چه نادیدنی باشد، چه آن چیزهایی که اصلا از حوزه اطلاعات بشر خارج است در این دستگاه پهناور آفرینش هر چه هست آفریده است، مخلوق است این یک. دوم این است که «الله خالق کل شی ء» خدا خالق هر چیز است هر که چیز باشد خدا خالقش; دوم این است که «الذی احسن کل شی ء خلقه » هر چیزی را که آفریده، یعنی همه چیزها را خوب آفریده یعنی در خلقت خداوند عیب و نقصی نیست، چه چیز بصورت خودرو بوجود نیامده وهیچ چیز هم حساب نشده خلق نشده چه در موجودات زمین و چه آسمانی و چه گیاهی و چه حیوانی و چه انسانی. و در وجود خود انسان اعضا و اندام ظاهر و باطنش موهایی که در بدن انسان است رگهایی که در بدن انسان است اعضای مختلفی که در این بدن خلقت شده تمام اینها حساب شده بابالاترین دقتی که فوق تصور ماست، و به بهترین وجهی که ممکن است خلقت شده. این عقیده جزو عقاید مسلم اسلام است و با این عقیده انسان یک ایمان دیگری به خدا پیدا می کند و یک بینش دیگری در دستگاه خلقت پیدامی کند. دیگر چیزی به نظرش زائد و بیجا نیست اگر یک چیزی نفهمیدیم چی است و چرا خلق شده و به نظرش زائد آمد باید در فکر و اندیشه و عقل وعلم خودش ترویج- بکند البته آنهایی که منهای خدا به عقیده و ایمان کار می کنند تحقیق می کنند، وسائل علمی بررسی می کنند و به خیال خودشان آزاداندیشه اند، آنها خیلی چیزها را که برایش نمی توانند برایش یک فلسفه وجودی پیدا بکنند به عنوان یک زائده در خلقت تلقی بکنند که این زیادی است و این قهرا به مسائل توحیدی لطمه می زند اینجور تفکربرای آنهایی که معتقد به خدا نیستند یا آن خدایی که معتقدند غیر ازاین خدایی است که قرآن و اسلام معرفی کرده برای آنها مساله ازهمینجور کیفیت بررسی می شود ولی با یک دید اسلامی که یک مسلمان نمی تواند اینجور حرف می زند اگر هر گیاهی در هر گوشه ای در روی زمین روییده حساب شده بوده اصل خلقتش، کیفیت خلقتش، قدش، حجمش، رنگش، خاصیت هایش، بوهایش، آثارش، تمام حساب شده بوده ولو این که ما ازش استفاده نمی کنیم و ممکن است به درد ما خیال می کنیم نمی خورد گر چه ممکن است اگر ما یک تحقیقات علمی وسیعی در گیاه شناسی و آثار درمانی اینها داشته باشیم بتوانیم بسیاری از این خاصیت هایی که این گیاهان دارد به نفع خودمان بشناسیم و استفاده بکنیم ولی خوب حالا به هر حال تشکیلات علمی ما توی این وادیها خیلی نیستند و آنقدر مخلوقات گوناگون در عالم هر چه در عالم گیاه چه در عالم حیوان چه موجودات دریایی چه موجودات زمینی یا هوایی اصلا انسان نمی تواند به این چیزها برسد ولی در هر صورت بی خاصیت و بی فلسفه نیست این مربوط به دستگاه خلقتش به صورت اجمال و مربوط به دستگاه تشریع و قانون گذاریش که اینجا بایدخیلی آدم حواسش را جمع بکند که همان عدالت و همان حکمتی که درآفرینش آسمانها و زمین و مجموع دستگاه خلقت بکار رفته همان عینا درقانون گذاری و تشریع بکار رفته احکام اسلام هر نوعش احکام وضعیش احکام تکلیفش: واجب، حرام، مستحب، مکروه، مباح یا نجس، پاک، صحیح،باطل یا حدود حد مثلا شرب خمر حد سرقت و همینجور حدود دیگری که هست اینها همه برخوردار از همان حکمت و عدالتی است که خلقت خورشید و ماه و ستارگان و انسان و حیوان از آن برخوردار است هیچ فرقی نمی کند یک خالق و یک خدا و یک رب و یک مدبر همه اینها را تثبیت کرده قانون گذاری کرده و اعلام کرده به بشر که اینجوری عمل بکن، احکامت این است، قانونت این است، این یکی از پایه های محکم است، عقاید ما در عدالت است که به این پایبندی اگر نباشد خیلی کارها خراب می شود. و یک عده ای هستند که خیلی تقید به این مساله ندارند تازگی هم ندارد این از قدیم الایام بوده اگر یک وقتی فرصت شد من این را عرض کنم که این مساله به قبل از اسلام برمی گردد و این مساله در زمان یهودیت هم بود که به وسائل عقلی بیشتر می اندیشیدند یک عده زیادشان یک فرقه ای و اول مطالب رابه عقل خودشان می سنجیدند و بعد آن را عرضه بر دین می کردند اگر تطبیق می کرد عقل و دین راحت قبول می کردند و به عنوان دین هم می پذیرفتند اگرمی دیدند نه، عقل آنها و علم آنها یک چیزی می گوید و دین یک چیزدیگری می گوید دین را به نفع عقل آن که نامش عقل می گذاشتند تحریفش می کردند و تفصیل می کردند و تاویل می کردند که در اسلام هم معتزله ازاین جهت یک ضربه بسیار زدند به مسائل اسلامی مساله رای و قیاس و امثال اینها توی این وادی واقع شد; ولی از نظر ما منظورمان کسانی که عدل الهی به این معنا معتقدند. ما اول باید ببینیم دین چه گفته عقلمان را باآن بسنجیم نه آن را با عقل بسنجیم یعنی یک وقتی ما نمی دانیم دین چه گفته است وحی چیست. اول باید برویم تحقیق کنیم; ممکن است خیلی چیزهاست به نام دین ثبت شده باشد و وقتی که ما تحقیق می کنیم می بینیم درست نیست که متاسفانه این وضعیت در اسلام پیدا شده. و در این اوضاع سیاسی که جهان اسلام پیدا کرد میدانی روش بوده، وضاعین و جعالین که هر چه توانستند و هر چه مصلحت ها اقتضا می کرد و هر چی منفعتها اقتضا می کرددیگر کوتاه نیامدند در جعل; که به هر حال علمای اسلام در شیعه و سنی آمدندبررسی کردند، سلسله وضاعین را و جعالین را کیا بودند و چه جعلیاتی کردندکه قسمتهای زیادی شناخته شده و ممکن است بعضیهایش هم شناخته نشده باشد. غرض این است که اگر ما در این که جزء دین است یا نه ما یک تحقیق که اسمش واقعا تحقیق باشد تحقیق با ذهن خالی، تحقیق بدون پیش داوری، تحقیق بدون مرعوبیت که بترسیم از این که اگر این را این-جزیی- مثلا دیگران در باره دینمان را چه قضاوتی می کنند نه با ذهن خالی و با کنجکاوی که این کار آسانی نیست. علما و محققین و اسلام شناسان تلاش بکنند که بشناسند که کدام چیز جزو وحی است و کدام نیست حالا قرآن چیزی مسلم است در قرآن تردیدی نیست در قرآن نباید چیزی حرفی زد ولی خارج از قرآن در سنت چه چیزهایی واقعا ثابت است و چه چیزهایی نیمه ثابت است و چه چیزهایی که اصلا ثابت نیست اینها باید تحقیق کرد ولی بعد از این که ثابت شد و معلوم شد که یک چیزی جزو دین است و قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آن را اثبات کرده دیگر اینجا جای چانه زدن نیست اینجا حوزه عقل نیست عقل حوزه اش در این است که تشخیص بدهد که این پیغمبر است اینجا حوزه عقل است عقل تلاش می کند کار می کندمی بیند پیغمبر صادق کیست پیغمبر کاذب کیست، مدعیان دروغین پیامبری را بشناسد; ولی وقتی که شناخت این پیغمبر است، جبرئیل برایش نازل شده وحی برایش نازل شده با ادله قاطع دیگر در آنچه او گفته است نباید چانه زد که در مرز کفر است من بیش از این در این خطبه عرض نکنم انشاء الله مسائل را بعدا یک مقداری بیشتر در حدود و گنجایش خطبه عرض می کنم.

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم و العصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملواالصالحات و تواصوا

بالحق و تواصوا بالصبر. خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین فاطر السموات و الارضین وباعث الانبیاء و المرسلین و الصلاة و السلام علی خاتم النبیین و شفیع المذنبین و رحمة للعالمین ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین، اللهم صل و سلم علی علی امیر المؤمنین و علی الصدیقة الطاهرة فاطمة الزهراء و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنة و صل علی علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و الحسن بن علی و الخلف القائم المنتظر صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین. اوصیکم عباد الله و نفسی بتقوی الله، با توصیه مجدد به تقوی وپرهیزکاری و تعبد در پیشگاه خداوند متعال، تعبد در فکر و اندیشه وتعبد در اخلاق و تعبد در اعمال و رفتار; و با تبریک میلاد امام باقرسلام الله علیه که در سوم صفر بعضی نوشته اند و میلاد بسیار مبارکی بودکه در زمان ضعف قدرت بنی امیه و در آستانه انحلال و نابودی آن سلطه این امام بزرگوار متولد شد و به برکت فقهی که او عرضه کرد احکام اسلام مصون ماند و از آن هرج و مرج فقهی و حدیثی که پیش آمده بود به برکت این امام بزرگوار و حضرت صادق سلام الله علیه و ائمه معصومین جلوگیری شد که اگر نبود واقعا فاجعه هایی داشتیم که خدا می داند و بس. مناسبتهای این ایام زیاد است. بعضی مناسبتهای داخلی، بعضی مناسبتهای خارجی است. مناسبتهای داخلی مان عنایت به این که امسال سال امام است باید توجه به این سال و به امام بزرگوار و رهنمودهای حضرت امام داشته باشیم. یک قسمت مربوط به بیانات مقام معظم رهبری است در دیدارائمه جمعه با ایشان که ایشان فرمودند که مردم باید با امام هر چه بیشتر آشنا بشوند و این مطالب نجات بخش امام بزرگوار را مردم بهتربدانند و بدانند که به هر حال امام است و این راه رهنمودهای امام است که می تواند مسلمانها را و مستضعفان را نجات بدهد و این را من اضافه می کنم که واقعا غیر از این، اسلام و مسلمین و مستضعفین چاره ندارند.راه منحصر به این است هر دری که می زنند سرشان به سنگ می خورد امام بزرگوار با الهام الهی با آن هدایتهای خداوندی با آن حمایتهای الهی راه را نشان داد و در عمل هم به تجربه گذاشت و فهماند که این راه عملی است و صرف یک فرضیه هایی ذهنی نیست. و در عمل نشان داد که این راه که داریم می رویم می تواند سنگینترین قدرتها را به زانو دربیاوردخوب این راه را باید به مردم معرفی کرد و مردم بشناسند وهمین راه را طی کنند، بی خود مخصوصا ما که دیگر دست پرورده حضرت امام رضوان الله تعالی علیه هستیم دیگر به بیراه نرویم این یک مساله بودکه بالا بردن قدرت تحلیل مردم که خطبه های نماز جمعه واقعا بایدبتواند یک آگاهیهای بیشتری به مردم بدهد و بتوانند مسائل روز راتحلیل بکنند، همینجور که مسائل دینی را باید بتوانند تحلیل بکنند، مسائل روز و مسائل سیاسی را باید بتوانند تحلیل بکنند. و همینجور که ایشان فرمودند عدم قدرت تحلیل آفتهای بسیاری داشته و بسیاری ازشخصیتهای اصیل و خدمتگزار را منزوی کرده، بسیاری از اشخاص نالایق سرکار آورده; چون قدرت تحلیل نبوده و همینجور یک چیزهایی می شنیدند وتحت تاثیر قرار می گرفتند و بدون فکر کردن و بدون تحلیل کردن می پذیرفتند و به عواقب و تبعاتش هم دچار می شدند. این یک مساله ایست که ماها باید رعایت بکنیم ائمه جمعه باید رعایت بکنند. و مطلب دیگر بیانشان این است نامه شان به نمایندگان محترم مجلس واقعا نامه بسیار بسیار پرارزشی بود که در این نامه نکاتی را تذکرداده بودند. باید آرامش حفظ بشود; باید از ایجاد التهاب در جامعه پرهیزبشود; باید قانون حرمت خودش را حفظ بکند در عین این که باید قدردانی بشود از خدمتگزاران; نباید موجب مصونیت از تخلفات بشود و هر چیزی سرجای خودش قرار بگیرد. من مکرر در خطبه های نماز جمعه در همین خطبه های نماز جمعه تهران عرض کرده بودم قبلا که هر چیزی را باید ما سر جای خودش قرار بدهیم و هیچ چیزی نباید جای چیزی دیگری بگیرد. مکرر در مکرراتفاق می افتاد یک افرادی یک کارهایی خلاف کرده بودند و بعد وقتی می خواستند پیگیری بکنند یک عده ایی می گفتند که مثلا یا آبروی شخص می رود یا آبروی تشکیلات می رود یا آبروی دستگاه می رود و چنین و چنان می شود و این را پیغمبر بزرگ اسلام جوابش را اول اسلام داد که: اگردخترم فاطمه زهرا هم نعوذ بالله سرقت بکند من دستش را قطع می کنم. شماببینید این یک حدیث که فرمود امتهای گذشته هلاک شدند برای این که اگربزرگانشان و اشرافشان و رده های بالایشان خلافی می کردند سکوت می کردند واگر افراد زیردست و پایین و ضعیف خلافی می کردند مجازاتشان می کردندخوب این حدیث راه را برای همیشه به ما نشان داده در عین این که هرکسی خدمت کرد حد اکثر قدردانی از خدمات باید بشود ولی هیچ کس هم نباید مصونیت از قانون و معافیت از قانون داشته باشد قانون بایدحاکم باشد و همه باید تسلیم قانون بشوند و الا هرج و مرج بوجود می آید.هر کسی دلش می خواهد آنجا که منفعتش و یا مصلحت اندیشی اش اقتضا می کندقانون را نقض بکند. گاهی ممکن است با حسن نیت هم باشد به قصد خدمت هم باشد ولی آن بهترین خدمت این است که قانون حاکم باشد و هیچ خدمتی درمقابل حاکمیت قانون مقاومت نمی تواند بکند خیلی جاها باید مصلحتهای کوچک فدای مصلحتهای بزرگ بشود بنابر این حسن نیتها و قصد خدمتها هم نمی تواند مجوز تخلف از قانون باشد. خوب این مسائلی بود که مقام معظم رهبری در پاسخ نامه نمایندگان محترم مجلس مرقوم داشتند و مجلس هم انصافا من باید تشکر بکنم حسن استقبال نشان داد 192 نفر یعنی هر چی آنجا بوده آنها امضا کردند و اعلام حفظ آرامش و جلوگیری از التهاب، واین که بهانه به دست دشمن ندهیم و دوست را برای رضای دشمن ناراضی نکنیم اعلام کردند به مقام معظم رهبری. خداوند این مجلس ما را حفظ بکندو انشاء الله همیشه در صراط حق و در حمایت از رهبر و در راه مستقیم وخط نورانی امام سلام الله علیه همه مان باشیم انشاء الله. مساله دیگر داخلیمان راجع به روز تحریم تنباکو به وسیله آیت الله میرزای شیرازی است که این ایام سالگردش است. این هم با یک توضیح کوتاه ازش رد می شوم، اجمالا نجات داد مرحوم شیرازی با یک فتوا مملکت را ازدست انگلستان یعنی آن زمان آنهایی که تاریخش را می دانند و باید دراین مناسبتها دستگاهای تبلیغاتی ما همه آن ایام و آن سیاستها و آن هرج و مرجها و آن تضاد سیاستهای شرق و غرب در اینجا بررسی بکنند وببینند مملکت چه جوری داشت غارت و تاراج می شد بعد ببینند که معجزه ای کرد یک فتوا از یک فقیه از سنگر فقاهت; با یک فتوا قدرت استعماربریتانیا را شکست میرزای شیرازی. این هنر فتوا است، این قدرت فقه است،اگر اینقدر تاکید می شود بر فقیه و اگر اینقدر تاکید می شود که نبایدفتوای فقیه را رد کرد و نباید حکم فقیه را رد کرد کارهایی از این قبیل می تواند یک فقیه بکند. یک فتوا داد که: «الیوم استعمال تنباکوو توتون بای نحو کان در حکم محاربه با امام زمان علیه السلام است » واین را اعلام کردند و همه جا تشکیلات برچیده شد قلیونها برچیده شد حتی در کاخ شاه; و این که در کتاب نوشتند می گویند وقتی که شاه آمد توی خانه دید قلیونها را دارند جمع می کنند به زنش گفت: که چیه چرا اینها رادارید جمع می کنید گفت حرام کردند، حرام شده، گفت: کی حرام کرده گفت: آن که من را به تو حلال کرده همان که من را به تو حلال کرده قلیون کشیدن را حرام کرده تا این مقدار اثر کرد همین بود که دیگر درسی شد برای دشمنهانگذارند دوباره این صحنه ها تکرار بشود و بحمد الله بالاترینش در انقلاب اسلامی تکرار شد. اینها برای این که قدردانی از کرسی فقاهت و فتوابیشتر ما داشته باشیم خدا انشاء الله روح این سید بزرگوار را بااجداد طاهرینش محشور بفرماید. روز ارتباطات را داشتیم که آقای دکتر عارف توضیحات را خودشان داده اندو شما آشنا شده اید با خدماتی که داشته اند به هر حال در دوران حکومت اسلامی خیلی خدمت شده; واقعا یک رقمی گفتند به من، خیال می کنم که همینجور باشد در ذهن من مانده که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود800 هزار تلفن بوده و الآن بیش از 7 میلیون تلفن ثابت داده شده که 18هزارتایش در روستاها رفته. اینها برکات انقلاب است. امام ببینید چه کرد،حالا که سال امام است اینها را هم به حساب امام باید گذاشت من خواهش می کنم همه کسانی که در این مسائل بحث می کنند، پیشرفتها را بحث می کنند، پیشرفتهای در صنعت، پیشرفتهای در ارتباطات، پیشرفتهای دردستگاههای مختلف همه را به حساب امام واریز کنند یعنی او بود که وسیله شد که این کارها صورت گرفته و این یک گوشه کوچکی از خدمات امام است همه اینها یک گوشه کوچکی است. خدمات امام جنبه معنوی اصیل بود که به او باید توجه داشت خود آن هم به آن توجه داشته به جنبه خدایی قضیه، به جنبه معنوی قضیه، به جهات تربیتی و انسان سازی توجه داشت عمده آن. خوب خدا انشاء الله به همه اجر بدهد و آن چیزی که بازموجب خوشحالی بیشتر می شود این که همه این پیشرفتها به وسیله خودیها بوده، به وسیله مهندسین خودمان و کارکنان مخابرات خودمان بوده که بسیارشان هم از اینها با جنبه تدین و تعبد کار کردند و روحیه خداپرستی داشتند و دارند ما هم از اینها تشکر می کنیم. «تکبیر نمازگزاران » در بعد خارجی عمدتا درجه اول مساله کوزوو داریم که واقعا قلبهای همه مسلمانان و هر انسان دارای وجدانی را مجروح می کنند و امروز باچشم خودمان داریم می بینیم با انسان محروم دارند چه جور می کنند چه جور بالاترین ظلمها دارد به اینها صورت می گیرد; کشته هایشان خدا می داندحالا معلوم نمی شود تا وقتی که این جنگ تمام می شود و بروند سراغ کشف گورهای دسته جمعی ببینند اینها چقدر کشتند الآن معلوم نیست آوارگانشان را دارند آمار می دهند حدود 800 یا 900 هزارتا یعنی قریب نصف جمعیت آنجا دارند آواره می شوند، آنهایی که همانجا هستند با ناامنی کامل دارند زندگی می کنند و یک فکر ما بکنیم راجع به اینهایی که ما خودمان تا حدی چشیده ایم این درد را، ولی این درد آنها خیلی بیشتر از آن چیزی که ما داشتیم بچه ها چه حالتی پیدا می کنند بچه هایی که پدر ومادرشان گم شدند پدر و مادری که بچه شان گم شده، نمی دانم زنها گم شدندخانواده ها متلاشی شده، هر کدام یک جایی افتاده از همدیگر خبر ندارندوضع بی آب و نانیشان، بی غذاییشان، بی بهداشتیشان، بی داروییشان، وبیماریهایی که تهدیدشان می کند و بعضی جاها هم خودش را نشان داده وگرفتارش شدند; بیماریهای واگیردار این وضعی که هست. حالا در این میان مساله ناتو و حمله به یوگسلاوی هست یک مطلبی که یک سوء استفاده ای این صربها کردند از بعضی بیاناتی که در ایران شد و در عالم سیاست اینجوراست ناجوانمردها همیشه دنبال این می گردند که از صدتا کلمه جفت نمی شود یکیش را می گیرند 99 تایش نادیده بگیرند و از آن یکی به نفع خودشان استفاده بکنند موضع ما در رابطه با مساله کوزوو این است که عرض می کنم در درجه اول مسلمانها باید آزاد بشوند با آرامش کامل زندگی بکنند و از آن خودمختاری که مورد استحقاقشان است بایدبرخوردار بشوند این موضع راجع به مسلمانها و هر کسی که آواره شده باید برگردد به خانه خودش. الآن اینها آوارگان را دارند پخش و پلامی کنند که دیگر هیچ وقت برنگردند. مثل بسیاری از فلسطینیها که اصلا ازنزدیکیهای حوزه بالکان خارج بشوند; یک عده توی آمریکا بردند یک عده توی کشورهای دوردست اروپایی بردند یک چندتاش از این اسرائیلیهای فرصت طلب و سیاست باز و حقه باز بردند در اسرائیل، یک عده بردند دراسترالیا، خیلی از آنها پخش و پلا بردند به هر حال اینها همه اینهامی خواهند به خانه خودشان برگردند این راجع به این. راجع به صربها مامعتقدیم که اینها یک عناصر خونخواری هستند; ظالمند، ظلم پیشه هستندتاریخشان نشان می دهد که یک آدمهای وحشی هستند که به هر جا حمله کردند واقعا به صغیر و کبیر رحم نمی کنند و هیچ حرمتی را حفظ نمی کنندو اینها باید سرکوب بشوند حد اکثر سرکوبی «تکبیر نمازگزاران » وباید به عنوان جنایتکار جنگی آنها که در بوسنی آن همه فاجعه آفریدندو اینها که در کوزوو الآن دارند فاجعه می آفرینند آنها باید محاکمه بشوند ولی کو؟ آن دادگاه حق و عدالتی که بخواهد اینها را محاکمه کندو خودش دستش آلوده نباشد! این مربوط به صرب، اما مربوط به ناتو که این بعد سوم این مثلث است و این ضلع سوم; اینها دنبال کار و اهداف خودشان هستند من به شما عرض می کنم حساب شده و تحقیق شده هم عرض کنم مساله مساله دو چیز است: در این حملات یکی، یک قدرتی الآن در یوگسلاوی هست که این تسلیم قدرت دیوانه است البته ولی این قدرت دیوانه تسلیم آمریکا نیست و روسها آنجا نفوذ دارند اینها که فکر حکومت بر سر آن سرزمین دارند باید با اینطور اشخاص و اینطور حکومتها تصفیه حساب بکند حالا یک بهانه پیدا شده با اینها تصفیه حساب بکند و اینها راوادار به تسلیم بکنند در مقابل خودشان قدرت روسیه را تضعیف بکنندنفوذش را کم بکنند و نفوذ خودشان را زیاد بکنند و اینها دست بالا ببرنددر مقابل آمریکا و هم پیمانانش تسلیم بشوند این یک هدف که هدف عمده اینهاست و به این هدف دارند جنگ می کنند. اصلا این هدف هدف نامقدسی است و با این وضعیت اصلا دارند شورای امنیت را دور می زنند سازمان ملل را دورمی زنند و نشان می دهند که ما گوش به حرف هیچ کس نمی دهیم هر کاری که می خواهیم بکنیم خودمان هستیم دیگر شورای امنیتی در کار نیست و این لطمه ایست که اگر کشورهای دنیا عاقل باشند همه باید با این حرکتهامخالفت کنند لا اقل به عنوان این که چرا بدون مجوز از شورای امنیت این کاررا شما می کنید؟ و اگر این راه باز شد دیگر کی امنیت دارد؟ کدام کشوردیگر امنیت دارد؟ و کی می تواند جلوی این دیوانه ها دارد؟ این یک هدف ناتو. و هدف دومش این که به هر حال مسلمانها را آنجا تضعیف بکنند و همینجوردر بوسنی آمدند و با آن قرارداد ویتون یک وضعیتی درست کردند که مسلمانها در بوسنی در مشت خودشان باشد در کوزوو هم می خواهند همان کار بکنند و کلا در آن منطقه مسلمانها را تضعیف بکنند چون اینها ازاسلام و مسلمانها حراس دارند و می ترسند. اول که من رفته بودم در زاگره اول جنگ بوسنی بود که هنوز سازش شروع شده بود می گفتند همان مردم آنجا می گفتند اینها از مسلمان می ترسند همانقدر که می دانند یکی مسلمان است ازش وحشت دارند هدف سرکوب کردن اسلام و مسلمین است. به این معنا جنگ اسلام و کفر است و اگر مسلمانان کشورهای اسلامی غیرتی داشته باشند باید غیرتی داشته باشند باید برخورد بکنند مقابله بکنند،بایستند در مقابل اینها، پنجاه و چند کشور اسلامی نباید بنشینندببینند یک گوشه از این پیکر اسلام اینجور دارد خون ازش می چکد و اینهاتماشا بکنند و آن دست آخرش هم یک حرفهای سیاسی بزنند و کناربنشینند!. واقعا درست نیست من به اینها می گویم قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم »هر کسی به امور مسلمانها اهمیت ندهد که یکی از امور مسلمانها همین است آوارگی ها و کشتارها و قتل و غارتها و بی اعتنایی بکنند این مسلمان نیست این حدیث را شیعه و سنی نقل کرده اند حالا دیگر عرضه بکنندخودشان را به این حدیث ببینند تکلیفشان چیه؟ من باز همینجا باید ازمردم شریف خودمان و همه دستگاهها و همه کمک کنندگان تشکر بکنم آفرین بر این مردم عزیز ما و بر این جمهوری اسلامی و بر این تعلیماتی که اهل بیت علیهم السلام کردند و بر این فرهنگ غنی اهل بیت و بر این انقلاب اسلامی که اینجور هر وقتی ببینند یک جایی کمکی بخواهد دست سخاوتمندشان را دراز می کنند و در عین این که ما مشکلات خودمان زیادداریم مشکلات کم نداریم در عین این که متاسفانه در همین وسط هم یک زلزله در شیراز اتفاق افتاد در عین مشکلات گوناگون ولی به هر حال این مشکلات مانع از این که کمک به برادران و خواهران آواره و بیچاره خودشان بکنند در آنجا نشده، من از مقام معظم رهبری در درجه اول ، ریاست محترم جمهوری و دستگاههای دیگر، صدا و سیما که انصافا خوب بسیج می کنند مردم را، هلال احمر، کمیته امداد و همین ستادی که تشکیل شده برای کمک رسانی و همه مردم عزیز که دیگر هر چی بخواهیم بگوییم کم گفتیم تشکر می کنم خدا به همه انشاء الله اجر بدهد از مراجع معظم تقلید تشکر می کنم هم کمک مالی کردند هم اطلاعیه دادند خدا انشاء الله همه را در پناه خودش حفظ کند انشاء الله. و عرض دیگر هم این که راجع به مساله ترکیه است این یک اتفاق بسیار تلخی در طول اتفاقات تلخ دیگر گذشته در ترکیه افتاده که واقعا پیشانی بشریت بایدعرق بشود از خجالت که در یک دنیایی که این همه دم می زنند از آزادی این همه دم می زنند از دموکراسی و ترکیه هم خودش از نغمه ها سرمی دهد ومی خواهد به اتحادیه اروپا خودش را وصل بکند و شاید خیلی دارد برای رضایت آنها این کار را می کند حالا آدم می بیند در این دنیای اینجوری با این غرورهایی که بشریت امروز را گرفته و این دم زدن از حقوق بشرها حالا فعلا در یک کشوری مسئولین و مدیران کشور اینقدر متعصبنداینقدر ضد دینند اینقدر ضد آزادیند که نیم متر پارچه را بر سر یک زنی که من نمی دانم آرائش چقدر بوده دهها هزار و شاید صدها هزار رای داشته و این عده پشت سرش هستند نمی توانند این نیم پارچه را بر سراین زن تحمل کنند این چیه؟ چه اسمی می شود رویش گذاشت؟ و یک مرتبه همه بسیج شدند دستگاه قضاییشان دارد کار می کند، دستگاه اجراییشان دارد کارمی کند، همه راه افتادند که این پارچه را از سر این زن بردارند اف براین سیاستهای غلطی که امروز در دنیا حاکم است صرف ترکیه ندارد خیلی جاهها هست اینجا اگر آزادی هست بیایند ببیند که آزادی را اسلام عرضه می کند آنچه به مصلحت بشر باشد آزاد می گذارد هر چی برای بشر فسادداشته باشد جلویش را می گیرد. اجمالا ما در عین این که سعی داریم بر این که و تلاش هم می کنیم که روابطمان همیشه با همه کشورها محفوظ باشدمخصوصا با کشورهای اسلامی، مخصوصا با کشورهای همسایه این معنایش این نیست که ما می خواهیم که روابط را تیره بکنیم با همین سفری که ریاست محترم جمهوری داشتند به کشورهایی مثل کشورهای عربی این برای همین است که دیگر به هر حال ما باید روابطمان را هر چه بیشتر محکم بکنیم پیمانهایمان را بیشتر بکنیم، هر چه ارتباطاتمان نزدیکتر باشد دلهایمان بهم نزدیک بشود سوء تفاهمها رفع بشود این سیاست کلی ماست ولی این مانع از این نمی شود که ما مخصوصا یک خطیب نماز جمعه یا یک روزنامه اینها انتقاد بکنند و آنها هم یک سوء استفاده نکنند که فراخانی بکنندمشکلات داخلی خودشان را به بیرون مستند بکنند که از ایران دارد چه می شود چه می شود مردم مسلمان ترکیه اکثریت قاطع مردم آنجا مسلمانند ومسلمانهای مقیدی هم هستند بسیار زیادشان مقیدند، متعبدند، این به عنوان یک مسلمان دارد کار می کند آنها هم به عنوان مسلمان به این رای دادند به عنوان مسلمان ازش حمایت می کنند چه ربطی دارد به مسائل خارج از مرز. خدا انشاء الله همه مسلمانها را از خواب غفلت بیدار کند. خداوند دلهای همه مسلمین را با هم محکم بکند. خداوند پیوند برادری را بین همه مسلمانها هر چه بیشتربرقرار کند. خداوند شر اشرار را از سر مسلمانها کوتاه فرماید. خداوندا! گناهان ما را ببخش و بیامرز. آبروی ما را در دنیا و آخرت مریز. امواتمان بیامرز. مرضایمان شفا عطا فرما. شر اشرار را همه جا از سر مسلمانها کوتاه فرما. مقام معظم رهبری را تا ظهور حضرت ولی عصر با عزت و قدرت مستدام بدار. نظام جمهوری اسلامی را از شر دشمن مصون بدار. فرج حضرت ولی عصر ارواحنا فداه نزدیک فرما. ما را از انصار و یارانش مقرر فرما.

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم قل هو الله احد، الله الصمد، لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان