نماز جمعه تهران به امامت آیت الله جنتی ۳۰ / ۱۱ / ۷۷

- حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن درس عبرتی برای دشمنان بود-.

- حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن درس عبرتی برای دشمنان بود-.

خلاصه خطبه اول.

((آیت الله احمد جنتی)) در خطبه اول نماز جمعه دیروز تهران با تشکر از مردم و دست اندرکاران برگزاری مراسم 22 بهمن گفت:این حضور پر شور مردم درس عبرتی بود برای دشمنان تا بدانند که مردم ایران هرگز تسلیم نخواهند شد و از طرفی برای دوستان در داخل و خارج کشور نیز دلگرمی بود.

- امام جمعه موقت تهران، حضور مردم را برای ثبات و نگهداری انقلاب یک رکن اساسی داشتن و بر ضرورت این حضور در آینده تاکید کرد.

- به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، دبیر شورای نگهبان با تقدیر و تشکر از پیام ارزنده رهبر معظم انقلاب به مناسبت بیستمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر ضرورت قرار گرفتن این پیام به عنوان سرلوحه برنامه های آینده جامعه اسلامی تاکید کرد.

- وی آنگاه لزوم پاسداری از تاریخ انقلاب را یاد آور شد و گفت:عده ای اصرار دارند گذشته را به فراموشی سپارند و با تطهیر رژیم گذشته ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی را زیر سئوال ببرند.

- امام جمعه موقت تهران افزود:نسل های آینده با مرور تاریخ انقلاب باید بدانند که مردم چه بلاهایی سرشان آمد و به چه منظور دست به انقلاب زدند.انگیزه اصلی سینه سپرکردن و کشته شدن اسلام و رهنمودهای امام (ره) بود.

- وی افزود:امروز برخی، مردمی را که ندای ((مرگ بر آمریکا)) سر می دهند ((اوباش)) میخوانند در صورتی که خود این افراد تاریخ و انقلاب را فراموش کرده اند.

- آقای جنتی در ادامه به حکم تاریخی امام در مورد سلمان رشدی کرد و آن را حکم یک رهبر دینی دانست که در تمام دنیا از مه مسلمانان لازم الاجراست و کسی نمی تواند آن را نقض کند.

- وی سپس به وجوه تمایز جوانان پیش و پس از انقلاب اشاره کرد و گفت:

جوانان ما باید در درجه اول خود را بسازند و بر اساس عقاید توحیدی آماده خدمتگزاری به اسلام و جامعه شوند.

- خطیب نماز جمعه تهران در پایان خطبه اول از علمای خواست رسالت انبیایی خود را بدرستی و صادقانه انجام دهند.

خلاصه خطبه دوم .

- آیت الله جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه گفت:

قانون شوراها باید به وسیله افرادی اجرا شود که اهل خدمت و صداقت باشند نه کسانی که مقاصد گروهی، جناحی و سیاسی دارند.

- وی افزود:اگر اجرای قانون شوراها به دست کسانی بیفتد که مقاصد سیاسی دارند و شوراها را سکویی برای پرش به جاهای دیگر می دانند، آنوقت به جای خدمت، مصیبتی به جان مردم می شود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان روند تدوین قانون شوراها اظهار داشت:

قانونگذاران سعی کرده اند که قانون مناسبی تدوین کنند و مجلس نیز در طول سالهای گذشته تلاش کرد که قانون و آئین نامه آن را بنویسد و امسال زمینه اجرای قانون شوراها فراهم شد.

- آقای جنتی به مردم نیز توصیه کرد تا آگاهانه در انتخابات شرکت کنند و افرادی را انتخاب کنند که نه تنها نظام و انقلاب را در همه ابعاد قبول داشته باشند بلکه صادق و مردم گرا باشند نه گروه گرا و مردم فریب.

-وی اضافه کرد:اگر فردی که وارد شوراهای شهر و روستا می شود مردم دار نباشد یادش می رود که مردم برای چه به او رای داده اند و او وظیفه اش چیست.

- امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود به نامزدهای شوراها نیز توصیه کرد که در کار تبلیغاتی اخلاق را رعایت کنند و از ضایع کردن رقیب خود، کاری که در غرب رواج دارد بپرهیزند.

- وی همچنین تصریح کرد که نامزدها در شرایط و وضعیت اقتصادی کنونی تبلیغات معقولی را در پیش بگیرند زیرا خرجهای اضافی با هیچ معیاری نمی سازد.

- آیت الله جنتی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران به مناسبت های هفته آینده اشاره کرد و نیز میلاد حضرت معصومه(س) را تبریک گفت.

- وی همچنین با قرائت بخشی از پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی در خصوص اهمیت حوزه و روحانیت به گشایش سومین مجلس خبرگان در هفته آینده و در سالروز افتتاح نخستین مجلس خبرگان اشاره کرد و سالروز شهادت آیت الله محلاتی و سید عباس موسوی را گرامی داشت.

- امام جمعه موقت تهران در پایان نقش و جایگاه مراسم حج را به مناسبت فرا رسیدن هفته حج خاطر نشان ساخت و گفت:برگزاری مراسم حج فرصت مناسبی است تا مسلمانان در کنار یکدیگر به وحدت بیشتر بیندیشند و عمل کنند تا از همه خطرات مصون بمانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان