اصولا شاسی بلندهایی مثل پورشه کاین توربو، بنتلی بنتایگا و دیگر خودروهای از این قبیل، معمولا به عنوان یک خودروی شاسی بلند لوکس یا شاسی بلند اسپرت شناخته میشوند که خیلی کم از آنها در مسیرهای خارج از جادهای صعب العبور استفاده میشود، اما در مقابل خودروهای مختلفی همچون نیسان پاترول، تویوتا لندکروزر و یا حتی خودروی G500 مرسدس بنز دیده میشود که علاوه بر شاسی بلند لاکچری، یک خودروی شاسی بلند آفرودی هم به شمار میرود که حالا هر سه مدل آن در کنار یکدیگر قرار گرفتهاند تا در یک مسابقه درگ بیابانی شرکت کنند که فیلم آن توسط گروه
خودروبانک آماده شده و در انتهای مقاله بارگذاری شده است، ولی قبل از آن مروری کوتاه بر روی این 3 شرکت کننده خواهیم داشت.
از لحاظ قدرتی، مرسدس بنز G500 در زیر کاپوت خود از یک موتور 4 لیتری هشت سیلندر با دو توربوشارژر قدرتمند سود میبرد که با فشردن پدال گاز، قدرت 422 اسب بخاری از غرش موتور 8 سیلندر این خودرو خارج شده و روانه چرخهای 22 اینچی مخصوص آفرود آن میشود.
بعد از مرسدس بنز G500 هم به خودروی تویوتا لندکروزر خواهیم رسید که در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر قدرتمند سود میبرد که با کمک گرفتن از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک، گشتاور خالص آن به عددی معادل 544 نیوتن متر میرسد که برای مسیرهای آفرودی بسیار کاربردی خواهد بود، اما باید دید که این گشتاور در مقابل مرسدس بنز G500 و همچنین نیسان پاترول حرفی برای گفتن دارد یا خیر.
در آخر هم نسل پنجم نیسان پاترول دیده میشود که مشخص نیست با کدام پیشرانه در این تورنومنت صحرایی حاضر شده است، اما قدرتمندترین نسخه پاترول که احتمال حضور این نسخه در رقابت درگ بیابانی وجود دارد، به یک پیشرانه 5.6 لیتری هشت سیلندر مجهز شده است که در حداکثر کارایی خود میتواند نیروی 400 اسب بخاری و گشتاور 560 نیوتن متری تولید کند که عملکرد آن را میتوان نزدیک به پیشرانه مرسدس بنز G500 و همچنین تویوتا لندکروزر توصیف کرد.