رییس کل دادگستری خراسان رضوی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه حرم رضوی:

آیا برخورد با متخلفان و قانون شکنان اقدامات داعش گونه است؟ / عده‌ای با پوشش هنر به دنبال ترویج مفاسد هستند

حجت الاسلام والمسلمین مظفری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهدمقدس در حرم مطهر رضوی گفت: حق حاکمیت تن‌ها از آن خداست و پس از او به، ولی او میرسد وامروز دستگاه قضایی منصوب ومأذون جانشین امام زمان عج است و براین اساس اطاعت از احکام دستگاه قضایی بر همه لازم است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین مظفری رییس کل دادگستری خراسان رضوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهدمقدس در حرم مطهر رضوی گفت: حق حاکمیت تن‌ها از آن خداست و پس از او به، ولی او میرسد وامروز دستگاه قضایی منصوب ومأذون جانشین امام زمان عج است و براین اساس اطاعت از احکام دستگاه قضایی بر همه لازم است.

وی با بیان اینکه منشاء اقدامات دستگاه قضایی مبانی شرع مقدس اسلام و قانون است و درزمینه اجرای آن هیچ خط قرمزی وجود ندارد، تصریح کرد: امروز و با توجه به مبانی پیش گفته. ک. تسلیم در برابراحکام دستگاه قضایی تسلیم در برابر امر، ولی خدا و احکام الهی است، بنابر این سرپیچی از آن جایز نیست.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی منشأ مخالفت‌ها با دستگاه قضایی را بی ایمانی وبی تقوایی دانست و گفت: البته افکار عمومی به این امر واقف است.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری ادامه داد: علت تخریب دستگاه قضایی به ویژه در سالهای اخیر حرکت این مجموعه در مسیر انقلاب وخط ولایت ونیز دفاع از حقوق عامه و مبارزه با مفاسد و قانون شکنان است.

وی افزود: متأسفانه عده‌ای در اثر جهل و بی اطلاعی مواردی را به دستگاه قضایی نسبت میدهند که واقعیت و حقیقت ندارد، بنابر این در برابراین جریان باطل باید روشنگری صورت گیرد.

این مقام قضایی اظهار کرد: فساد مالی، زمین خواری، قاچاق کالا ارز و مواد مخدر وجرایم حرفه‌ای تن‌ها بخشی ازتخلفات و جرایم مخالفان دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری با بیان اینکه امروز دستگاه قضایی میتواند در تمام شئون زندگی اجتماعی نقش مؤثر ومفید ایفا کند، دستگاه قضایی را بزرگترین حامی و مدافع ازادی‌های قانونی و مشروع دانست.

وی تصریح کرد: هیچکس اجازه ندارد به بهانه ازادی و با سو استفاده از احساسات مردم ازادی‌های عمومی و حقوق مسلم شهروندی رانفی و تحدید کند.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی اضافه کرد: قوه قضاییه خود را موظف به دفاع از حقوق عمومی در برابرمنفعت طلبی‌های حزبی و جناحی میداند.

وی بیان داشت: به کرات اعلام کردیم دستگاه قضایی با هنر و اصل برگزاری کنسرت مخالف نیست، ما بنا به درخواست مردم، مبانی شرعی و وظیفه قانونی با فساداخلاقی وجرم وتخلف مخالفیم.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری با بیان اینکه عده‌ای باپوشش هنر به دنبال ترویج مفاسد هستند و ما اجازه این کار را نمیدهیم، افزود: از فرزند آن شهید بزرگوارانتظار نمیرود که دستگاه قضایی را به حرکات داعش گونه متهم کند و اینگونه اظهارات جای تعجب و تأسف دارد.

وی با طرح این سئوال که آیا دفاع از حقوق مردم، مبارزه با مفاسد، برخورد با متخلفان و قانون شکنان اقدامات داعش گونه است؟ گفت: زیر سوال بردن این حجم خدمات ارائه شده تضییع حق مردم، جامعه اسلامی و خدا است.

این مقام قضایی با اشاره به این نکته تاریخ در حال تکرار است، تصریح کرد: همانگونه که شهید بهشتی درمعرض هجمه‌های ناجوانمردانه بود امروز نیز قوه قضاییه درنوک پیکان حملات دشمنان قرار دارد و این نشان دهنده مظلومیت دستگاه قضایی است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی اظهار کرد: ازاد سازی ورفع تصرف ازحدود 2700 هکتار از اراضی، رسیدگی به حدود 1 میلیون وپانصد هزار پرونده، برخورد با جرایم خاص و خشن، پیشگیری از وقوع جرایم وساماندهی به چند پرونده ملی تن‌ها بخشی از خدمات ارائه شده توسط دستگاه قضایی خراسان رضوی درسال گذشته بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان