اوپو موفق شده تا طی سال 2016 میلادی رشد خوبی را تجربه کند. این کمپانی طی سه ماههی چهارم سال 2016 میلادی موفق شده تا از نظر سهم بازار و همچنین میزان عرضه رتبهی چهارم جهانی را کسب کند. اوپو بخش بزرگی از گوشیهای هوشمند خود را در کشور چین به فروش میرساند، هرچند در سایر کشورهای آسیایی نظیر فروش محصولات این کمپانی با استقبال خوبی روبرو است که از جملهی آن میتوان به آفریقا، خاورمیانه اشاره کرد که حداقل کاربران نام این برند را شنیدهاند. این کمپانی چینی هنوز حضور چندانی در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی ندارد.
براساس آخرین گزارش IDC اوپو موفق شده تا طی سال 2016 میلادی بیش از 99.4 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را راهی بازار کرده که بیش از دو برابر در مقایسه با سال 2015 میلادی افزایش داسته است. اوپو در سال 2015 تنها 42.7 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را راهی بازار کرده بود. با نگاهی به آمارهای ارائه شده میتوان مشاهده کرد که اوپو رشدی 133 درصدی را تجربه کرده است. اسکای لی، رئیس هیئت مدیره و مدیر اجرایی اوپو در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:
استراتژی اوپو برای سال 2016 تمرکز بیشتر روی گوشیهای هوشمند رده بالا با دوربینهای قدرتمند بوده است.
لی همچنین به این نکته اشاره کرده که اوپو همواره به درخواستهای کاربران خود توجه کرده و خواستههای آنان را برای رفع نیازها در الویت قرار میدهد. براساس اطلاعات ارائه شده OPPO R و OPPO F فروش خوبی را تجربه کرده است. OPPO F1 یکی از گوشیهای هوشمند موفق این کمپانی است که از وجود یک دوربین 16 مگاپیکسلی است و یک گوشی هوشمند مخصوص سلفی است.
![رکوردشکنی عرضه گوشی های هوشمند اوپو](/Upload/Public/Content/Images/1395/11/17/2335260915.jpg)
براساس اطلاعات ارائه شده OPPO R9 پرفروشترین گوشی هوشمند اوپو است. اوپو اعلام کرده که در سال 2016 حوزهی فعالیت خود را گسترش داده و در نظر دارد تا این روند را در سال 2017 میلادی نیز ادامه دهد. انتظار میرود در سال جاری میلادی شاهد حضور پررنگتر اوپو در مصر و همچنین شمال آفریقا و خاورمیانه باشیم.