سایه روشن‌های روز هشتم جشنواره فیلم فجر

موسیقی متن، فیلمبرداری سیاه و سفید، لحن سرد و ریتم کند مشابه فیلم های روسی، بی زمانی و بی مکانی فیلم، باز و بسته شدن مداوم درها در فیلم 'خفه گی' همه و همه به شکلی است که مخاطب را برای تماشا در صندلی فرو می برد.

به گزارش مشرق، هشتمین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با عذرخواهی محمود گبرلو مجری نشست های جشنواره، به خاطر بحث های شب گذشته در نشست فیلم سینمایی'قاتل اهلی' آغاز شد.

وی در حاشیه نشست خبری فیلم سینمایی 'یک روز بخصوص' گفت: شامگاه گذشته جلسه پر التهابی را پشت سر گذاشتیم که می بایست محترمانه و مودبانه تر برگزار می شد، حرف های زده شده بین فیلم سازان، خبرنگاران و عکاسان مناسب نبود.

روز گذشته (یکشنبه) در کاخ جشنواره فیلم فجر چهار فیلم سینمایی روی پرده رفت. ساعت 15 و 30 فیلم 'یک روز بخصوص' به کارگردانی همایون اسعدیان، ساعت ١٨ 'خفه گی' به کارگردانی فریدون جیرانی، ساعت 20 و 30 فیلم 'رگ خواب' به کارگردانی حمید نعمت الله و ساعت ٢٣ فیلم 'کارگر ساده نیازمندیم' به کارگردانی منوچهر هادی نمایش داده شد.

'هماسون اسعدیان' کارگردان فیلم سینمایی 'یک روز بخصوص' در نشست خبری این فیلم، با بیان اینکه مجریان قانون مسئول رسیدگی به نابسامانی ها هستند، گفت: دغدغه ام در فیلم این است که تا زمان رسیدن مجریان قانون، مسئولیت اجتماعی مردم چیست؟ خلاصه داستان «یک روز بخصوص» که فیلمی در ژانر اجتماعی است، اینگونه بود که حامد باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار داده است.

نشست خبری بعدی مربوط به فیلم 'خفه گی' به کارگردانی فریدون جیرانی بود.

الناز شاکردوست در این فیلم که موضوع خاص جنایی و معمایی دارد، نقش متفاوتی را ایفا کرده است.

شاکردوست در نشست خبری و درحالی‌ که احساساتی شده بود و صدایش می لرزید گفت: هیجان زده ام، فیلمم را دوست داشتم، با صحرا (نقش اول فیلم) زندگی کردم و دوست دارم زودتر نظر شما خبرنگاران را بشنوم.

وی سپس توضیح داد: من یک تجربه مرگ را پشت سر گذاشته ام و جز بنده هایی هستم که خدا زندگی دوباره به او داده است، آن لحظه ای که احساس کردم مرده ام، ممکن است از نظر بسیاری فرد موفقی بودم اما من خودم را دوست نداشتم زیرا آن نقشی را که دوست داشتم بازی نکرده بودم.

وی گفت که بعد از این تجربه تلخ، به سفر رفته و سفر نخست را از درون خود آغاز کرده است تا خود را پیدا کند.

کارن همایونفر آهنگساز این فیلم نیز گفت: فیلم 'خفه گی' عاشقانه من ‌و آقای جیرانی به سینما بود.

پس از پایان نشست خبری، رسانه ای ها الناز شاکردوست را تا ساعتی بعد از نشست، لحظه ای رها نکردند، هر جا می رفت به دنبالش می رفتند که حضور حدود 20 خبرنگار و عکاس در اطراف وی صحنه جالبی را در لابی سالن همایش های برج میلاد بوجود آورده بود، شاکردوست هر طرف می رفت، آنها نیز با او می رفتند.

نشست خبری بعدی مربوط به فیلمی از حمید نعمت‌اله با نام «رگ خواب» بود اما نعمت الله به دلیل فیلمبرداری سر کار دیگری در زاهدان بود و از همین رو نتوانست در نشست خبری فیلمش که در برج میلاد به نمایش درآمد، حاضر شود.

اما وی با این وجود از طریق تلفن با خبرنگاران حاضر صحبت کوتاهی کرد و به خاطر عدم حضور خود از اهالی رسانه عذر خواست.

نشست خبری فیلم سینمایی 'رگ خواب' شلوغ ترین نشست امشب بود، لیلا حاتمی در این نشست وقتی از او درباره رفتاری که با خبرنگاران در یک مصاحبه داشته است، پرسیدند، توضیح داد: 'من در آن جلسه مصاحبه روی سخنم با آن 8 نفری بوده که حضور داشتند و نه همه خبرنگاران. من برای طرف روبه رو احترام قائلم و وقتی عصبانی هستم عصبانیتم را نشان می‌دهم چون معتقدم او آدم است و من باید نظر و احساسم را نسبت به او بروز دهم.'

آخرین فیلم امشب 'کارگر ساده نیازمندیم' به تهیه کنندگی و کارگردانی منوچهر هادی روی پرده رفت.

یکی از بازیگران این فیلم همسر وی 'یکتا ناصر' است که هادی همان ابتدای نشست به شوخی رو به خبرنگاران گفت: خانم یکتا را یکی از دوستان برای بازی در این فیلم معرفی کرد که همه به این حرف وی خندیدند.

'کارگر ساده نیازمندیم' به زندگی مدرن شهرنشینی و سودای قشر کارگر و جوانانی که از شهرستان و روستا به تهران می آیند پرداخته است. در واقع موضوع این فیلم مهاجرت به تهران است.

یکتا ناصر گفت که بازی در این فیلم را دوست دارد.

بهرام افشاری بازیگری که در این فیلم خوش درخشیده و نقش کارگری آدپذری زبان را ایفا کرده است، گفت: من آذری نیستم و به این زبان آشنایی هم ندارم اما برای این فیلم کلی تمرین کردم.

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از نهم تا 21 بهمن ماه در حال برگزاری است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان