ماهان شبکه ایرانیان

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی مطرح کرد

بیش از ۶۵۰ هزار پرونده در فرآیند دادرسی قرار گرفت/ برخورد با۵۹۱ باند قاچاق کالا، ارز و مشروبات الکلی

حجت الاسلام والمسلمین مظفری از برخورد دادگستری استان آذربایجان شرقی با ۲۸۱ باند سرقت و ۵۹۱ باند قاچاق کالا، ارز و مشروبات الکلی در استان در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به توضیح ابعاد شخصیتی شهید آیت الله دکتر بهشتی پرداخت و وی را الگو و سرمشق برای همه کسانی که می‌خواهند در مسیر وی گام بردارند دانست.

 وی ادامه داد:  شهید بهشتی  یکی از افراد مؤثر در بنیانگذاری اصل مترقّی ولایت فقیه در اصول قانون اساسی و احیای احکام اسلامی در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری همچنین به ارائه آمار پرونده‌های ورودی به دادگستری استان پرداخته و گفت: در سال 95 بیش از 500 هزار فقره پرونده وارد دادگستری استان شده و با احتساب فرآیندهای دادرسی اعم از دادسرا، دادگاه‌ها، تجدید نظر و اعاده دادرسی، بیش از 650 هزار پرونده در فرایند دادرسی قرار گرفته اند.

وی کمبود شدید فضای اداری و نیروی انسانی را از مشکلات دادگستری عنوان و «مطالبه وجه چک» را موضوع بیشترین پرونده‌های حقوقی در دادگستری استان اعلام کرد و خواستار توجه ویژه مسئولان اجرایی و متصدّیان امر اقتصاد جامعه به این موضوع شد و از امکان اجرای چک و مهریه از طریق اجرای ثبت بدون مراجعه به دادگستری و در کمترین زمان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان مظفری همچنین از برخورد دادگستری استان با 281 باند سرقت و 591 باند قاچاق کالا، ارز و مشروبات الکلی در استان در سال 95 خبر داد و ساماندهی مشاورین املاک و خودرو را از جمله برنامه‌های دادگستری استان در جهت کاهش ورود پرونده‌های حقوقی در سال گذشته اعلام و ارتقاء سطح آگاهی مردم نسبت به حقوق شهروندی را از برنامه‌های دادگستری استان در سال جاری عنوان کرد.

حکمتعلی مظفری به مزایای سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی (ثنا) اشاره کرد و گفت: افراد با ثبت‌نام در سیستم ثنا، می‌توانند از وجود هرگونه ابلاغ، احضار به دادگاه و ... از طریق حساب کاربری خود اطلاع یابند.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های امنیتی علاوه بر فضای حقیقی به فضای مجازی هم اشراف کامل دارند، بیان داشت: طی 2 روز اخیر شایعه‌ای در خصوص کودک دزدی توسط باندی در تبریز در فضای مجازی منتشر شده که همه این مطالب کذب بوده و توسط پلیس فتا این افراد شناسایی شده و به زودی دستگیر شده و به مجازات خواهند رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان