به لطف اپل، سامسونگ کسب و کار تولید نمایشگر خود را توسعه می دهد

معمولاً نخستین چیزی که پس از شنیدن واژه های سامسونگ و اپل به ذهن می رسد، رقابت این دو غول تکنولوژی و درگیری های حقوقی آنها بر سر مالکیت معنوی و طراحی محصول است.

به لطف اپل، سامسونگ کسب و کار تولید نمایشگر خود را توسعه می دهد

معمولاً نخستین چیزی که پس از شنیدن واژه های سامسونگ و اپل به ذهن می رسد، رقابت این دو غول تکنولوژی و درگیری های حقوقی آنها بر سر مالکیت معنوی و طراحی محصول است.

اما همانطور که احتمالاً می دانید، در پس این سر و صداهای رسانه ای، شرکت ساکن کوپرتینو داد و ستدهای زیادی با کمپانی کره ای داشته و سامسونگ یکی از بزرگترین تامین کنندگان سخت افزاری اپل به شمار می آید.

می دانیم که پرچمدار بعدی اپل در سال جاری معرفی می شود و بنا بر اخبار موجود، از یک نمایشگر OLED برخوردار خواهد بود. با توجه به شایعاتی که از کارخانه ها به بیرون راه یافته، به احتمال زیاد سامسونگ سفارشات اپل را تولید کرده اما این تمام ماجرا نیست.

مهاجرت آیفون به فناوری OLED تقاضا برای نمایشگرهای سامسونگ را به شدت افزایش می دهد

طبق جدیدترین گزارشات، بخش تولید نمایشگر کمپانی کره ای (Samsung Display) برای احداث دو کارخانه جدید تولید پنل های OLED 21 میلیارد دلار هزینه کرده که تا سال 2019 میلادی به بهره برداری خواهند رسید. این مراکز جدید پس از راه اندازی، بخش عظیمی از تولیدات سامسونگ را به عهده می گیرند که با مهاجرت آیفون به فناوری OLED طی سال های آتی، انتظار می رود تقاضا برای نمایشگرهای سامسونگ افزایش چشمگیری یافته و سود سرشاری را روانه جیب سهامداران این کمپانی کند.

نتیجه نهایی سرمایه گذاری سامسونگ برای استفاده از فرصت جدید، تولید 270 هزار پنل در ماه است که تا به اینجای کار برای حفظ سلطه کره ای ها بر بازار نمایشگرهای OLED کوچک کافی به نظر می رسد. از سوی دیگر اپل نیز به تکنولوژی بهتری دست پیدا کرده و می تواند تجربه کاربری مشتریان خود را بیش از پیش ارتقا دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر