خلاصه بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای با اعضای جامعه مدرسین و اعضای شورای عالی حوزه علمیه قم ۲۵ / ۲ / ۱۳۷۹

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، این جامعه را مجموعه ای ریشه دار و بسیار با ارزش خواندند و بر حضور کارشناسانه آن درمسائل اساسی جامعه و نظام تاکید کردند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، این جامعه را مجموعه ای ریشه دار و بسیار با ارزش خواندند و بر حضور کارشناسانه آن درمسائل اساسی جامعه و نظام تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارداشتند:

حوزه علمیه باید با تقویت هویت علمی و هویت اجتماعی خود، به عنوان یک مجموعه فعال، پرنشاط، به روز و پیشرو، فعالیتهای تاثیرگذارخود را افزایش و ارتقا بخشد.

مقام معظم رهبری با اشاره به ظرفیتهای عمیق حوزه علمیه قم برای پرورش فقها، فیلسوفان و متکلمان طراز اول و مسلط بر زمان، برنامه ریزی برای شناسایی و جذب نیروهای جوان، خوشفکر و معتقد حوزه علمیه را ضروری برشمردند و خاطرنشان کردند:

این اقدام ضمن کمک به تامین نیروهای موردنیاز عرصه های گوناگون جامعه، استمرار هویت جمعی جامعه مدرسین را در پرتوتعامل صحیح مدرسین جوان و بانشاط با دیگر اعضای فاضل و اندیشمند این نهاد، امکان پذیر می سازد.

ایشان، فلسفه وجودی حوزه علمیه را پاسخگویی و تامین نیازهای حقیقی مردم دانستند و با اشاره به هویت علمی آن افزودند:

حوزه علمیه، محل پرورش وتربیت علما، مراجع وبزرگانی است که در همه عرصه های مورد نیاز جامعه وزمینه های گوناگون ادا تکلیف، آثار مبارک و تعیین کننده ای داشته و دارند.

حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به حرکت عمیق حوزه های علمیه در طول تاریخ، افزودند:

از اهداف اساسی این حرکت، پاسخگویی به نیازهای زمان بوده است و امروز نیز باید با تکیه بر فقه مبسوط، مستدل و قوی برای مواجهه با مسائل روز و توجه کامل به رشته کلام به عنوان مبنای پاسخگویی به شبهات حرکت تاریخی حوزه ادامه یابد وتقویت شود.

مقام معظم رهبری همچنین در تبیین اهمیت هویت و حیثیت اجتماعی حوزه علمیه قم، پیوند با مردم را رمز بقای معنوی و افزایش تاثیرگذاری حوزه برشمردند و افزودند:

بزرگان حوزه علمیه و به طور مشخص جامعه مدرسین بالحاظ کردن مصالح و پرهیز از ورود به چالشهای حزبی و جناحی، باید در مسائل اساسی جامعه و نظام بویژه مسائل فرهنگی، حضوری کارشناسانه، مستدل، متین ومنطقی داشته باشند.

دیدار اعضای شورای عالی حوزه علمیه قم با رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورایعالی حوزه علمیه قم،فعالیتهای ارزشمند این شورا را ناشی از نگرش تشکیلاتی به نیازهای حوزه دانستند و بر لزوم ارتقای کیفی مجموعه مدیریتی حوزه تاکید کردند.

مقام معظم رهبری با اشاره به ضرورت ترسیم وضع مطلوب حوزه در یک دوره ده ساله، خاطر نشان کردند:

باید با تکیه بر یک مجموعه فکری و کار کارشناسی،سیاستهای اصولی و مسیر صحیح برای دستیبابی به این وضع مطلوب را مشخص وبرنامه ریزی کرد.

ایشان با اشاره به لزوم پرهیز شورای عالی حوزه علمیه قم از اهتمام به کارهای اجرایی یادآور شدند:

برنامه ریزی و طراحی چگونگی حضور موثر حوزه درمسائل روز از جمله وظایف شورای عالی حوزه علمیه است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین هماهنگی میان مجموعه سیاستگذاری و مجموعه مدیریتی حوزه علمیه را ضروری خواندند و بر ارتباط منظم و مستمر شورای عالی با مراجع معظم تاکید کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر