مسائل هسته ای در بیان مقام معظم رهبری

جمهوری اسلامی و ملت ایران بر اساس منطق اسلام بدنبال بمب اتمی نبوده و نیستند [۱] اما استفاده از دانش و فناوری هسته ای را حق مسلّم خود می دانند و دانشمندان پرتوان ایران همراه با دولت و ملت، به عنوان وظیفه ای ملی، این هدف را دنبال خواهند کرد.

جمهوری اسلامی و ملت ایران بر اساس منطق اسلام بدنبال بمب اتمی نبوده و نیستند [1] اما استفاده از دانش و فناوری هسته ای را حق مسلّم خود می دانند و دانشمندان پرتوان ایران همراه با دولت و ملت، به عنوان وظیفه ای ملی، این هدف را دنبال خواهند کرد.

 

علت اصلی جنجال اخیر آمریکا درباره فعالیت های هسته ای ایران آن است که دشمنان این ملت و نظام اسلامی از بومی شدن دانش هسته ای در ایران و تلاش اندیشمندان ایرانی برای تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه هسته ای بوشهر نگرانند.

 

دشمنان ملت ایران و در رأس آنان آمریکایی های رسوا که جنایات آنها در مناطق مختلف جهان از جمله ابوغریب و دیگر زندانهای عراق، مظهر فاجعه آفرینی و وحشیگری است و عملکرد منحط آنها، ننگ جامعه بشری محسوب می شود. جمهوری اسلامی و ملت ایران را به فریب جهانیان، متهم می کنند و برای خالی کردن کینه های ناشی از پیروزی انقلاب و بیرون انداخته شدن آمریکایی ها، از ایران، بر ضد نظام اسلامی، یاوه گویی و جنجال آفرینی می کنند اما همچون همیشه راه بجایی نخواهند برد.

 

ایران اسلامی دنبال ساخت سلاح اتمی نبوده و نیست چرا که برای پیروزی بر دشمنان نیازی به اینگونه وسائل ندارد و همچون 25 سال اخیر با تکیه بر عزم و ایمان و آگاهی و اتحاد ملت، دشمنان ایران از جمله آمریکا را شکست خواهد داد.

 

رژیم صهیونیستی با دارابودن صدها کلاهک هسته ای اکنون در برابر فلسطینی های مؤمن و سنگ بدست درمانده است، چرا که سلاح اتمی در صحنه های عظیم و اساسی، پیروزی بدنبال نمی آورد.

 

مسئله ای که ما با جدیت بدنبال آن هستیم استفاده از دانش هسته ای در مصارف گوناگون غیرنظامی از جمله در تأمین سوخت نیروگاه اتمی بوشهر است که این مسئله مطابق مقررات بین المللی و معاهده «ان پی تی» که ما هم آن را قبول کرده ایم، هیچ اشکالی ندارد و حق مسلم همه کشورها است.

 

این کار ضرورتی اساسی است چرا که اگر ملت ایران نتواند این نیاز اساسی را در داخل تأمین کند، باید به کشورهای دیگر وابسته شود و هرگاه آن کشورها بهر دلیلی از جمله مسائل سیاسی یا بین المللی از دادن سوخت نیروگاه خودداری کنند، ایران عملاً از استفاده از امکانات نیروگاهی خود محروم خواهد شد.

 

آمریکایی ها می دانند که اگر ایران اسلامی و ملت ایران بر قله رفیع این فناوری بایستد، سخن حق او که دعوت به استقلال، عزت و سرافرازی است در افکار عمومی جهان بویژه مسلمانان، نفوذ بیشتری خواهد یافت و دشمنان ملت از همین مسئله ناراحت و نگرانند.

 

اگر اروپایی ها واقعاً نگران دستیابی ما به سلاح هسته ای هستند ما به همان دلایلی که گفته شد به آنها اطمینان می دهیم که بدنبال تولید اینگونه سلاح نیستیم اما اگر از دستیابی ایران به فناوری فاخر و برجسته هسته ای و بومی شدن این دانش در این سرزمین ناراحتند و می خواهند این روند را متوقف کنند به آنها تأکید می کنیم که ملت ایران زیر بار این حرف زور نخواهد رفت.

 

ملت ایران نیز مانند کشورهای مختلف، در صدد است انرژی مورد نیاز خود را از نیروگاه هسته ای تأمین کند چرا که در غیر این صورت از قافله علم، باز هم عقب خواهد ماند، بنابراین تلاش برای دستیابی به فناوری هسته ای و دیگر فناوریهایی که ایران را به اوج قله علم نزدیک کند، امری واجب و وظیفه ای ملی است و ملت و دولت ایران بر خلاف خواست خائنینی که اهداف آمریکا را دنبال می کنند با پایداری در برابر فشارهای مراکز سلطه جهانی، این هدف اساسی را دنبال خواهد کرد.(2/4/1383) 



[1] .پایگاه حوزه مجله پاسدار اسلام شماره 272، امام خمینی ثابت و استوار از آغاز تا پایان والاترین روز.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان