بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤ ولان و کارگزاران نظام ۲۹ / ۰۲/ ۱۳۸۲

عید ولادت منجی بشریت و هدیه الهی برای تاریخ انسانیت ، نبی مکرم اسلام حضرت محمّدبن عبداللّه (صلّی اللّه علیه واله وسلّم ) و همچنین ولادت امام صادق (علیه الصّلاة والسّلام ) را به همه امت بزرگ اسلامی ، و به ملت عزیز ایران و به شما حضار محترم ، بخصوص میهمانان مکرمی که از سرتاسر کشورهای اسلامی در این جا حضور دارید و همچنین سفرای کشورهای اسلامی که در ای ...

بسم الله الرحمن الرحیم

عید ولادت منجی بشریت و هدیه الهی برای تاریخ انسانیت ، نبی مکرم اسلام حضرت محمّدبن عبداللّه (صلّی اللّه علیه واله وسلّم ) و همچنین ولادت امام صادق (علیه الصّلاة والسّلام ) را به همه امت بزرگ اسلامی ، و به ملت عزیز ایران و به شما حضار محترم ، بخصوص میهمانان مکرمی که از سرتاسر کشورهای اسلامی در این جا حضور دارید و همچنین سفرای کشورهای اسلامی که در این جا تشریف دارند، تبریک عرض می کنم .
این ولادت برای تاریخ بشریت ، طلیعه رحمت الهی بود؛ در قرآن از وجود پیغمبر به عنوان (رحمة للعالمین ) تعبیر شده است . این رحمت محدود هم نیست ؛ شامل تربیت ، تزکیه ، تعلیم و هدایت انسانها به صراط مستقیم و پیشرفت انسانها در زمینه زندگی مادی و معنویشان هست ؛ هم تعلیم و هم تزکیه هست . مخصوص مردم آن زمان هم نیست ، متعلق به طول تاریخ است ؛ (و آخرین منهم لمّا یلحقوا بهم ). راه رسیدن به آن هدف ، عمل کردن به معارف و قوانین اسلام است که برای بشر مشخص شده است .
امت بزرگ اسلامی در طول این قرنهای متمادی ، چالشها و انحرافهایی داشته اند؛ ما خودمان را از اسلام دور کرده و سرگرم چیزهایی کردیم که اسلام ما را از آن برحذر داشته بود. در طول این تاریخ طولانی ، سرگرم جنگهای داخلی شدیم ؛ بوسیله قدرتهای طاغوتی سرگرم شدیم ؛ نتیجه این شد که امت بزرگ اسلامی در طول قرنهای متمادی بعد از قرون اولیه اسلام ، نتوانست خود را به آن هدف و غایتی که پیغمبر اسلام و اسلامِ عزیز برای او پیش بینی کرده و در نظر گرفته بود، برساند. با این که خدای متعال ثروتهای مادی زیادی را در کشورهای اسلامی ذخیره کرده و می توانست وسیله پیشرفت ما باشد اما در علم ، در صنعت ، و در بسیاری از شاخصهای پیشرفت ، جزو بخشهای عقب افتاده عالم شدیم . این آن چیزی نبود که اسلام برای ما مقدّر کرده بود. این ، چیزی بود که عملِ بد و رفتار و غفلت ما مسلمانان برای ما پیش آورده بود؛ (ما اصابک من سیّئة فمن نفسک )؛ ما بودیم که بر اثر غفلتهایمان در طول زمان ، خود را به این وضعیت دچار کردیم .
امروز اوضاع در دنیای اسلام تفاوت کرده است ؛ بیداری اسلامی در سرتاسر دنیای اسلام محسوس است ؛ یک حرکت و نهضت عظیمی در مراحل مختلف که میلِ برگشت به اصول و مبانی اسلامی که مایه عزت و پیشرفت و ترقی است در همه دنیای اسلام مشاهده می شود. روشنفکران ، علما و سیاسیون دنیای اسلام این حرکت را باید تقویت کنند. خطاست اگر کسانی در دنیای اسلام تصور کنند که حرکت بیداری اسلامی که در بین جوانهاست ، این به ضرر دولتهای اسلامی است . نه ، دولتهای اسلامی به برکت بیداری اسلامی ، می توانند عزتی را که قدرتهای استکباری از آنها گرفته اند، به خودشان برگردانند. یک نمونه ، کشور و انقلاب و امام ماست . ما بعد از آنی که قرنهای متمادی دچار استبداد و دو قرن تمام ، دچار سلطه بیگانگان بودیم ، امام بزرگوار توانست عزت را به مردم ما برگرداند؛ انگلیسها، روسها و امریکاییها به ترتیب در این کشور سیادت و حکمفرمایی حقیقی کردند؛ ولو بصورت ظاهر در راءس حکومت نبودند، اما کارها در دست آنها و همه چیز کشور در اختیارشان بود. مردم ما از حقوق ، منابع ، عزت و طعم حقیقیِ دین خودشان محروم بودند.
امام بزرگوار ما، توانست این سلطه بلندمدت استبداد و استعمار را با برگشت به اسلام و تمسک به اسلام ، از سر کشورمان کم کند و به ما عزت ببخشد؛ به مردم ما احساس هویت اسلامی بدهد و احساس کنند که می توانند روی پای خودشان بایستند؛ می توانند خودشان تصمیم بگیرند و انتخاب کنند؛ می توانند خودشان در مسائل سرنوشت ساز، (لا) و (نعم ) بگویند؛ مردم ما قرنها بود که چنین چیزی را نچشیده بودند؛ این را اسلام به اینها داد. در هر نقطه یی از نقاط دنیا که حرکت بیداری اسلام تقویت شود و پا بگیرد و مردم و جوانان آن کشور احساس کنند که به سمت اسلام نزدیک می شوند، همین تجدید هویت و عزت به وجود خواهد آمد.
البته دشمنان اسلام این را نمی خواهند؛ فرمود: (انّ الشّیطان لکم عدوّ فاتّخذوه عدوّا). امروز در راءس دشمنان اسلام ، امریکاست که شر و شیطان مجسم است ؛ امروز دشمن اساسی دنیای اسلام ، استکبار جهانی است که در راءسش هم امریکاست . این جزو معارف رایج انقلاب و نظام ماست ؛ انقلاب اسلامی بیست وچهار سال است که این را فریاد می زند. لیکن امروز مردم دنیا و جوامع مسلمین این را حس کرده و خودشان لمس می کنند. قضایای فلسطین و فجایعی که به پشتیبانی امریکا، هر شب و روز در فلسطین اتفاق می افتد، این جلوی چشم مردم است . امت اسلام چگونه می تواند چشمش را ببندد و این فجایع را نبیند. آنچه در عراق در جریان است ، جلوی چشم مردم دنیاست ، این آزمایشگاه تاریخی و سیاسی در مقابل چشم مردم دنیا و بخصوص امت اسلامی است . امریکاییها با نام دمکراسی و آزادی به رژیم صدام حمله کردند؛ اما امروز به مردم عراق اجازه نمی دهند که سرنوشت خود را در دست بگیرند؛ می گویند ما باید باشیم . با حاکم نظامی و حاکم غیرنظامی و تسلط بر نفت !
یک ملت و یک کشور اسلامی را با این عنوان که شما نمی توانید و ما باید باشیم ، از همه حقوق متداول و رایجِ پذیرفته شده جهانی ، محروم می کنند؛ و می گویند ما باید به شما دمکراسی بدهیم ! کدام دمکراسی و چه جور دمکراسی یی ؟! این دمکراسی و مردم سالاری و حقوق مردم است ؟ آن هم بعد از آن کشتار عظیمی که در بین مردم عراق انجام گرفت !
گفتند: ما دنبال سلاح کشتار جمعی آمده ایم ؛ امت اسلامی این سؤ ال برایش مطرح شد که سلاح شیمیایی و کشتار جمعی و وسایل جنایت را چه کسی به صدام داده بود؟ مگر غیر از خودشان ، کسی اینها را به صدام داده بود؟! صدام را خودشان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب تجهیز کردند؛ تا وقتی که از او امید همکاری و کمک بود، هرچه توانستند او را تجهیز کردند، بعد از آن که از خاصیت افتاد و دیدند دیگر از او برای مقابله با انقلاب اسلامی و حرکت بیداری اسلام ، کاری برنمی آید، این چنین صحنه یی را راه انداختند.
امت اسلامی این مسائل را دارد می بیند؛ این آزمایشگاه است . امت اسلامی چگونه می تواند چشم را ببندد؛ اینها تجربه است . امروز دنیای اسلام برای به دست آوردن عزت و موجودیت و هویت خود یک راه بیشتر ندارد و آن برگشت به اسلام است ؛ البته اسلام واقعی . نه یک اسلام متحجرِ آمیخته با خرافات که دشمنان اسلام تبلیغ می کنند و می گویند اسلام این است ؛ این طور اسلامی کارآمد نیست . و نه اسلامِ تطبیق داده شده با اصول امریکایی و مورد نظر غربیها، آن هم اسلام نیست . هر دوی اینها اسلام امریکایی است که امام بزرگوار ما تقابل ایجاد کرد و فرمودند: (اسلام امریکایی ) و (اسلام ناب محمّدی ). اسلام ناب و خالص ، اسلامِ توحید و وحدت بین امت اسلامی ، اسلامِ (و لن یجعل اللّه للکافرین علی المؤ منین سبیلا)، اسلامِ (الاسلام یعلو و لا یعلی علیه )، اسلامی که می گوید: (و لو انّ اهل القری امنوا و اتّقوا لفتحنا علیهم برکات من السّماء والا رض ). برگشت به این اسلام تنها علاج و نسخه درمان امت اسلامی است . این ممکن است و امروز حرکت به سمت این اسلام ، از شرق تا غرب دنیای اسلام همه جا را فراگرفته است و این همان چیزی است که دشمنان اسلام را دستپاچه کرده است .
به این هیاهوی تبلیغاتی استکبار و جنجال و قدرت نمایی یی که می کنند، نگاه نکنید؛ آنها از اسلام ترسیده اند و حرکت عظیم اسلامی آنها را سراسیمه کرده است . لذا مجبورند به قوه قهریه متوسل شوند؛ قوه قهریه هم به دردشان نمی خورد و کارشان را علاج نمی کند. قوه قهریه دولتها و حکومتها را می تواند از بین ببرد، ولی حرکت عظیم اسلامی و مردمی را نمی تواند از بین ببرد. امت اسلامی در حال بیدار شدن و برخاستن است ؛ این مساءله را فهمیده اند و آینده امت اسلامی ، آینده یی است که اسلام ترسیم کرده است . ما موظفیم به عنوان روشنفکر، به عنوان عالم دین ، به عنوان ماءمور دولت و مسؤ ول سیاسی این آینده را ترسیم کرده و این پیشرفت را تسریع و تسهیل کنیم ؛ این وظیفه ماست .
امیدواریم ان شاءاللّه این عید شریف برای امت اسلامی برکت و وسیله بیداری برای همه ما باشد. و خداوند متعال توفیقاتش را بر ما نازل کند و توجهات حضرت بقیة اللّه (ارواحنافداه ) را شامل حال ما کند.
والسّلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر