بیانات معظم له در دیدار وزیر و مسؤولان وزارت امورخارجه و سفیران و رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور ۲۷ / ۵ / ۱۳۸۲

وزیر و مسؤولان وزارت امورخارجه و سفیران و رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور، عصر روز دوشنبه (۲۷ مرداد) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند

بسم الله الرحمن الرحیم

وزیر و مسؤولان وزارت امورخارجه و سفیران و رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور، عصر روز دوشنبه (27 مرداد) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
رهبر انقلاب در این دیدار خاطرنشان ساختند: مهمترین اصل در سیاست خارجی، حمایت از هویت نظام اسلامی و اصول و ارزشهاست و جمهوری اسلامی ایران، اصول و ارزش های خود را که عزت ملی است، با هیچ چیز معاوضه نخواهد کرد.
معظم له بر لزوم تقویت ابتکار عمل، مهارت، هوشمندی، سرعت عمل، پیگیری و برنامه ریزی جامع و تفصیلی در دستگاه دیپلماسی کشور تأکید کردند و با اشاره به تحولات در حال تغییر و سریع دنیا، لزوم وجود سیستم ارزیابی فعال و دقیق در وزارت امور خارجه را به منظور بررسی روابط دو جانبه وموقعیت بین المللی خاطرنشان ساختند و افزودند: سفیران باید بدور از هرگونه انفعال، با حداکثر تحرک و تاثیرگذاری در محل ماموریت، مواضع و نظرات جمهوری اسلامی ایران را به بصورت استدلالی و منطقی تبیین نمایند.
رهبر معظم انقلاب، مهمترین وظیفه سفیران را دفاع و حمایت از هویت نظام اسلامی برشمردند و تاکید کردند: بخشی از قواعد و ارزش های بین المللی کنونی در دنیا تحمیل شده و نتیجه سلطه برخی قدرت هاست و قبول این قواعد به بهای دست کشیدن از هویت ملی و اصول و ارزش های نظام اسلامی افتخار نیست و ما نمی توانیم برای رضایت بخشی از دنیا که تجسم آن در غرب و در رأس آن دولت متکبر آمریکاست از اصول خود عقب نشینی نماییم.
ایشان موقعیت کنونی و کم نظیر جمهوری اسلامی ایران را در میان ملت ها بویژه ملت های اسلامی بدلیل اصول و ارزش های حاکم بر این نظام دانستند و افزودند: امروز نیز بیشترین حجم تبلیغات برای القای عقب نشینی جمهوری اسلامی ایران از اصول خود است تا بدین وسیله از تاثیرگذاری و محبوبیت نظام اسلامی بکاهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، اصول نظام را منبع منافع ملی و هویت ملی و جمعی کشور بر شمردند و تصریح کردند: مهمترین مؤلفه اقتدار ملی، تمسک به اصول و ارزش های اسلام و انقلاب است، لذا پافشاری و ایستادگی براصول موجب تقویت اقتدار، مصونیت و منافع ملی خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای، با برشمردن توانمندی های کشور در بخش های علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بویژه پشتوانه بسیار قوی مردمی نظام و تاثیر واقعی رأی مردم در امور کشور، همه این امور را از معجزات و ثمرات انقلاب اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: با تکیه بر این توانمندی ها و اتکال به خداوند متعال می توان بر مشکلات و چالش های گوناگون در عرصه سیاست خارجی فائق آمد.


ایشان حضور مردم در انتخابات آینده را یکی دیگر از صحنه های نمایش پشتوانه مردمی نظام برشمردند وافزودند: ملت ایران ان شاءالله در انتخابات آینده نشان خواهد داد که به معنای واقعی کلمه، پرشور، فعال و زنده در صحنه حضور دارد.
رهبر معظم انقلاب، تعامل با کشورهای مختلف دنیا براساس اصول و ادامه سیاست تنش زدایی، را محور اصلی سیاست خارجی دانستند و یادآور شدند: مقبولیت جهانی بسیار خوب است اما نه به بهای دست برداشتن از اصول جمهوری اسلامی ایران که هویت ملی و جمعی ماست.
ایشان با اشاره به دستیابی جوانان مومن و دانشمند کشور به فناوری هسته ای و جنجال تبلیغاتی دراین خصوص خاطرنشان کردند: دانش هسته ای کشور، بومی و در جهت مقاصد صلح آمیز است و جمهوری اسلامی ایران براساس مبانی دینی و فقهی هیچگاه قائل به استفاده از سلاح های کشتار جمعی نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به مواضع آمریکا و برخی کشورهای اروپایی درخصوص لزوم دست کشیدن ایران از فناوری هسته ای تصریح کردند: این مواضع و درخواست ها، بی جا، ظالمانه و ناحق است و جمهوری اسلامی ایران این درخواست ها را نخواهد پذیرفت.
رهبر انقلاب درخصوص رابطه با آمریکا تأکید کردند: در شرایطی که برخورد رژیم ایالات متحده با همه دنیا، برخوردی طلبکارانه و فزون خواهانه می باشد، هرگونه ضعف و تسلیم شدن بزرگترین خطای استراتژیک است.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به مواضع کشورهای عربی در قضیه فلسطین از امضای قرارداد کمپ دیوید به بعد و عقب نشینی گام به گام آنها، خاطرنشان کردند: در این 25 سال نه تنها کشورهای عربی هیچ امتیازی نگرفتند بلکه آمریکا از مواضع خود در حمایت از رژیم صهیونیستی عقب نشینی نکرد و حتی یک بار هم جانب اعراب را نگرفت.
معظم له همچنین با تأکید بر لزوم حفظ فضای ارزشی و انقلابی در وزارت امورخارجه، از وزیرامورخارجه به عنوان فردی ارزشی و مؤمن یاد کردند و ضمن توصیه سفیران و خانواده های آنان به تقویت گوهر ایمان افزودند: راه تقویت گوهر ایمان، ذکر و یاد خداوند و فراموش نکردن روز جزا و آخرت از طریق مراقبت و تقوا است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر