ماهان شبکه ایرانیان

معاون وزیر امور خارجه:

آمریکا بااقدام متقابل ایران از منع ورود اتباع ۷کشور عقب نشینی کرد

محلات- معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی همواره در پی صلح و آرامش بوده و با تروریسم بیگانه است، اما قدرت دفاعی و نظامی خود را نیز حفظ می کند.

آمریکا بااقدام متقابل ایران از منع ورود اتباع 7کشور عقب نشینی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قشقاوی یکشنبه شب همزمان با ششمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد الجواد(ع) شهر محلات، اظهار داشت: همان طور که عملیات‌های نظامی ما در دوران جنگ تحمیلی گاه با پیروزی و گاه با شکست‌ همراه بوده، در حوزه دیپلماتیک نیز با همین شرایط مواجه هستیم و اگر مذاکره‌ای با شکست مواجه شده است نباید تلاش‌ تیم مذاکره کننده نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به ضرورت حفظ قدرت نرم و سخت در کنار یکدیگر، افزود: حفظ قدرت نظامی و دفاعی بدیهی است، اما دیپلمات ها نیز باید اقدامات خود را به انجام برسانند و مهم این است که همه این اقدامات در مسیر ولایت و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری انجام پذیرد.

قشقاوی تاکید کرد: حضور نظامی ایران در سوریه و حفظ قدرت نظامی و موشکی ایران از مولفه‌های قدرت سخت است که باید در حفظ آن تلاش کنیم.

آمریکا با اقدام متقابل ایران، از منع ورود اتباع 7 کشور عقب نشینی کرد

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه با اشاره به اقدامات رئیس جمهور جدید آمریکا بیان کرد: رئیس جمهور جدید آمریکا دستور منع ورود اتباع هفت کشور اسلامی از جمله ایران را صادر کرد و مشاهده کردیم که چگونه با اقدام متقابل ایران، از این تصمیم غلط عقب نشینی کردند.

قشقاوی ادامه داد: روح جمهوری اسلامی ایران با تروریسم بیگانه است اما اگر دستور منع ورود بدهند با وجودی که ایران با دیوارکشی مخالف است اما عکس العمل متقابل نشان خواهد داد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه اضافه کرد: تعیین سهم 12درصدی برای ایران از دریای خزر در زمان شوروی سابق از شکست های ایران در دوران پیش از انقلاب بود که البته جمهوری اسلامی 20 سال است در مذاکرات، در پی دریافت سهم خود از دریای خزر است.

وی خاطرنشان ساخت: در حالی که 136 کشور جهان به مذاکرات در مراکش دعوت شده بودند، برای دهن کجی به جمهوری اسلامی، ایران به این مذاکرات دعوت نشد، ولی امروز و در آخرین دور مذاکرات این ایران است که می‌گوید چه کشورهایی باید حضور داشته باشند و این نشان دهنده قدرت و تاثیر ایران در کشورهای منطقه و جهان است.

حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی یک حس ناسیونالیستی نیست

قشقاوی با بیان اینکه حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی یک حس ناسیونالیستی نیست و استقلال کشورها در توجه به همین تمامیت ارضی است، گفت: بیش از 70درصد خاک سرزمین ایران در طول 200 سال گذشته و از زمان فتحعلی شاه تاکنون طی عهدنامه های ننگین جدا شده اما امروز جمهوری اسلامی حتی اجازه دخالت هیچ کشوری در امور داخلی خود را نمی دهد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه یادآور شد: این نکته قابل توجه است که یک تحلیلگر آمریکایی در کتاب خود با اشاره به تاریخ ایران، به حاکمان آمریکا توصیه می‌کند فکر اشغال این سرزمین و حکومت بر آن را از ذهن خود خارج کنند بنابراین باید تلاش کنیم هر روز اقتدار جمهوری اسلامی به جهانیان بیش از پیش اثبات شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان