دمکراسی و حقوق بشر در بیان مقام معظم رهبری

امروز با نام لیبرال دموکراسی یکی از سیاه ترین جنایتهای بشریت [۱] در عراق و بویژه شهر مقدس نجف در حال رخ دادن است و آمریکا با شعار دموکراسی و لیبرالیسم، یکی از مقدس ترین شهرهای مسلمانان را به خاک و خون می کشد و قطعاً امت اسلامی و ملت عراق از این جنایات نخواهند گذشت و قطعاً مردم عراق پاسخ سختی به آمریکا خواهند داد.

امروز با نام لیبرال دموکراسی یکی از سیاه ترین جنایتهای بشریت [1] در عراق و بویژه شهر مقدس نجف در حال رخ دادن است و آمریکا با شعار دموکراسی و لیبرالیسم، یکی از مقدس ترین شهرهای مسلمانان را به خاک و خون می کشد و قطعاً امت اسلامی و ملت عراق از این جنایات نخواهند گذشت و قطعاً مردم عراق پاسخ سختی به آمریکا خواهند داد.

 

رییس جمهوری آمریکا برغم قتل عام مردم عراق و شهر مقدس نجف و بعد از رسوایی و فضاحت زندان ابوغریب و اخلال در تشکیل کنگره ملی عراق و دخالت در حکومت این کشور، باز هم ادعای دموکراسی می کند که این نهایت بی شرمی است.

 

فضای کنونی بین المللی نشان دهنده سلطه یک استبداد سیاه در سطح دنیا است که البته دوران این استبداد جهانی نیز همانند دیگر استبدادها در کشورها، به سر خواهد آمد و نشانه های آن آشکار شده است...

 

مهمترین حقیقت این است که جمهوری اسلامی ایران با حرف و سخنی نو که امکان و ضرورت همواره شدن پیشرفت مادی با معنویت است، در قلب جبهه اسلام در مقابل لیبرال دموکراسی قرار گرفته است.

 

دشمنان ملیت ایران بسیار تلاش کردند با ترفندهای گوناگون از جمله معرفی این نظام بعنوان یک نظام بنیاد گرا که دارای جمود است، از طرح واقعیت سخن جدید جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند ولی به موفقیت دست نیافته اند و مهمترین وظیفه نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، معرفی ابعاد و واقعیات این سخن نو است.

 

باید با اقدامات فرهنگی جذاب و در عین حال متفاوت برای مخاطب های گوناگون و معرفی شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی و سیاسی ایران بویژه امام خمینی (ره) و تبیین ابعاد شخصیت ایشان، چهره واقعی نظام اسلامی و پیشرفتهای شگرف آن را به جهانیان ارائه کرد.(22/5/83)

 

دشمنان ملت ایران نیز به افزایش قدرت جمهوری اسلامی معترفند ضمن آنکه بیداری اسلامی، فروریختن ترس ملت ها از ابر قدرت ها و احساس هویت توده های مسلمان از آثار گرانقدر انقلاب اسلامی و پایداری ملت ایران است.

 

امروز لیبرال دموکراسی غرب، در افکار عمومی ملت ها با مخالفت های روزافزون مواجه شده است و با افزایش نفرت جهانی از آمریکا، دولت این کشور در حضیض شکست سیاسی قرار دارد و عملاً در دنیا منزوی شده است.

 

اسلامی که ما طرفدار و مروج آن هستیم بر سه اصل معنویت، عقلانیت و عدالت استوار است و با اسلام متحجر و یا لیبرال کاملاً متفاوت است.

 

اسلام ما اسلامی است که حکمت و تدبیر را مبنای کارها می داند و بر پیگیری عدالت، بعنوان اساسی ترین هدف تأکید می کند.

 

باید در عرصه ارتباطات دوجانبه و منطقه ای و مجامع جهانی، حضوری کاملاً فعّال داشته باشیم و با شناخت مؤلفه های قدرت نظام اسلامی اهدافمان را دنبال کنیم.

 

در مسائلی همچون حقوق بشر، حقوق اقلیت ها، مبارزه با تروریزم، حقوق زنان، برابری دولتها، ممنوعیت استفاده از سلاح های کشتار جمعی و انرژی هسته ای ما باید مدعی باشیم نه غربی ها چرا که مواضع ما کاملاً بحق است و باید در همه مجامع و مراودات، با اعتماد به نفس کامل و از موضعی تهاجمی و فعال، این مواضع اصولی را به طور مستمر بیان کرد و سلطه گران را با چالش هایی جدی روبرو کرد.

 

حرف قابل قبول در مباحث فعالیتهای هسته ای، ضرورت اعتماد سازی است که ما نیز از سال گذشته ضمن تعامل با آژانس بین المللی انرژی هسته ای این هدف را دنبال می کنیم اما جلب اطمینان باید از راه های معقول صورت گیرد.

 

آنها اکنون این جنجال را درباره ساخت قطعات سانتریفوژ براه می اندازند در حالی که این کار مخالف هیچ قراردادی نیست اما آنها در صددند کار را به جایی برسانند که ما حق نداشته باشیم حتی اسم تکنولوژی هسته ای را بیاوریم که البته جمهوری اسلامی بی اعتنا به این جنجال ها، هدف منطقی استفاده از فناوری هسته ای را دنبال می کند.(26/5/83)



[1] .پایگاه حوزه مجله پاسدار اسلام شماره 273، امام خمینی ثابت و استوار از آغاز تا پایان 17شهریور روز نوید پیروزی خون.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان