آمریکا و استکبار جهانی در بیان مقام معظم رهبری

ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی): [۱]

ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی): [1]

ما حتی یک لحظه با آمریکا کنار نخواهیم آمد.

 

وحدت، مقاومت و اراده ملت رمز پیروزی در برابر آمریکاست.

 

ملت مسلمان ایران و نظام اسلامی پرچمدار جبهه حق است و در یک صف بندی دائمی در مقابل آمریکای غارتگر و صهیونیستهای متجاوز قرار دارد.

 

کسی مرگ بر آمریکا را به ملت ایران یاد نداد، مرگ بر آمریکا از اعماق جان یکایک مردم برآمد.

 

موفقیت های بزرگ ملت ایران در عرصه سازندگی، در شرایطی بدست آمده است که آمریکا و متحدان او، با نظام اسلامی دشمن بوده اند.

 

ایران اسلامی هیچ نیازی به آمریکا ندارد.

 

آمریکا از رشد انقلابی دانش آموزان ما بیمناک است.

 

با آمریکا هیچ مذاکره ای نداریم، زیرا اصلا نیازی به او نداریم.

 

استکبار بداند که اسلام در شرق و غرب عالم رو به گسترش است و توطئه های آنان را به شکست خواهد کشاند.

 

آینده کشور و انقلاب و درنگاهی وسیعتر آینده دنیا در دست دانش آموزان ایران است.

 

مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی کند! [2]

حضرت آیة الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمع زیادی از فرهنگیان و کارگردان سراسر کشور، با اشار به حوادث اخیر فلسطین و بی اعتنایی امریکا به جریحه دار شدن وجدان جهانی از این جنایات، هدف امریکا را تحمیل دیکتاتوری بین المللی به تمام کشورها و ملت ها به ویژه کشورها و ملت های مستقل و حق طلب دانستند. ایشان تصریح کردند مواضع جمهوری اسلامی ایران در مقابل منطق زور و سلطه طلبی امریکا کاملا واضح و آشکار است و ملت و دولتی که به نام اسلام و هویت و استقلال ملی خود انقلاب کرده است، هیچ گاه تسلیم زورگویی های امریکا نخواهد شد.

 

مقام معظم رهبری فرمودند: «مذاکره با امریکا، البته برای دولت امریکا مفید است، با مذاکره او جای پایی پیدا می کند تا بتواند خواسته های خود را بیش تر تحمیل کند و توقعات خود را انبوه تر بر سر این ملت و دولت بریزد.

«مبارزه ملت ایران یک مبارزه شعاری، یک مبارزه احساساتی، یک مبارزه موسمی و تاکتیکی نیست . یک مبارزه قرآنی است، یک مبارزه عمیق است; دارای ریشه مکتبی است . با همه مظاهر استکبار ما در دنیا برخورد می کنیم . با امریکا چرا بیشتر از دیگر دولت ها و مستکبرین عالم برخورد می کنیم؟ چون بیشتر از همه مستکبر است . چون جاهلانه تر و غرورآمیزتر از همه، استکبار را به کار می برد .

 

بر این اساس، به کرات و در مناسبت های مختلف از جانب مسئولین نظام جمهوری اسلامی، تعدیل مواضع و دوری جستن از خط مشی سلطه جویانه و سیاست های مداخله گرانه امریکا، شرط کناره گیری از سیاست اعتراضی از جانب جمهوری اسلامی اعلام شده است . به عنوان مثال، حجة الاسلام هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهوری وقت ایران در بهمن ماه 1371 ه . ش، اعلام کرد: «حرف ما بر سر سیاست های استکباری امریکاست و اگر این سیاست تعدیل شود، هیچ خصومتی بین دو کشور وجود نخواهد داشت .»

 

بنابراین بر اساس اندیشه های سیاسی اسلام که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نیز، مبتنی بر آن [3] است، هر گونه سلطه جویی و سلطه پذیری، به شدت و صراحت محکوم شده است; زیرا در صورت به وجود آمدن سلطه، کرامت و ارزش های والای انسانی، از بین خواهد رفت .

 

در واقع ضمن اینکه سلطه جویی به دلیل ستم گری و تجاوز به حقوق دیگران، محکوم است . سلطه پذیری نیز از آن جهت که نشانه ضعف، خواری و پذیرش اسارات دیگران می باشد، به صورت مضاعف نکوهش شده است . با این اعتقاد، انقلاب اسلامی بسان مشعل فروزانی است که صراط مستقیم انسانیت را به کشورهای جهان سوم و به ویژه ممالک اسلامی نشان می دهد . بنیانگذار جمهوری اسلامی، این مهم را چنین بیان فرمودند:

 

انقلاب اسلامی ما تا کنون کمین گاه شیطان و دام صیادان را به ملت ها نشان داده است . جهان خواران و سرمایه داران و وابستگان آنان توقع دارند که ما شکسته شدن نونهالان و به چاه افتادن مظلومان را نظاره کنیم و هشدار ندهیم و حال آنکه، این وظیفه اولیه ما و انقلاب اسلامی ماست که در سراسر جهان صدا زنیم که ای خواب رفتگان، ای غفلت زدگان، بیدار شوید و به اطراف خود نگاه کنید که در کنار لانه های گرگ، منزل گرفته اید! برخیزید که اینجا جای خواب نیست و نیز فریاد کشیم، سریعا قیام کنید که جهان ایمن از صیاد نیست .

 

بر این اساس است که سیاست اعتراضی و موضع گیری انقلابی، به عنوان رکن اصلی و استراتژی کلی نظام جمهوری اسلامی در سیاست خارجی استمرار می یابد . این استراتژی از سوی آیت الله خامنه ای، رهبری انقلاب اسلامی چنین تبیین شد:

 

جمهوری اسلامی موظف است کوچک ترین تغییری در چهره با صلابت و موضع با عزت خود در مناسبات بین المللی ایجاد نکند . با قلدران از موضع قدرت و با دولت های ضعیف از موضع حمایت و با ملت های به پا خاسته از موضع رعایت و هدایت سخن بگوید .

 

قضیه افغانستان، یکی از جرایم بزرگ استکبار است [4] . در بین برخی از مطبوعات ما،متاسفانه من می بینم که همان خطی تعقیب و منعکس می شود که تبلیغات رسانه ای غربی و به خصوص امریکایی دنبال آن هستند! خیلی مایه تاسف و تعجب است.

 

این گونه مطبوعات شک می کنند که این گروه به تشکیلات بیگانه یا استکبار یاامریکا وابسته هستند! در حالی که برای اهل نظر و آشنا با مسایل منطقه وافغانستان، قضیه واضح و روشنی است...

 

این مساله، (مساله افغانستان) یک جنبه انسانی برای ما دارد و آن دل سوزی است; یک جنبه اسلامی دارد، و آن احساس تکلیف است; یک جنبه سیاسی و ملی دارد، وآن جلوگیری از خطر برای کشور و ملت است; همه جنبه ها در وضع کنونی ما جمع است.

 

مسئولان امریکا صلاحیت سخن گفتن در خصوص مردم سالاری و اصلاح در کشورها را ندارند، زیرا آنان کانون فساد هستند. (6/5/1381)

رئیس جمهور امریکا با زبان هیتلر با مردم جهان حرف می زند. (25/5/1381) [5]

 

 



[1] .پایگاه حوزه،مجله حضور شماره 17،مرگ بر آمریکا.

[2] . پایگاه حوزه مجله دیدار آشنا شماره 24،هفت اقلیم رویداد.

[3] پایگاه حوزه مجله پگاه حوزه شماره 100،سیاست اعتراضی و خواستگاه تقابل.

[4] .پایگاه حوزه مجله پاسدار اسلام شماره 202،رهنمودها.

[5] .پایگاه حوزه مجله پاسدار اسلام شماره 249،نگاهی به رویدادها.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر