بهرامی تأکید کرد:

ضرورت افزایش ارتباطات داخلی و خارجی برای حضور در فضا

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: تلاش ما در سازمان این است که با توانمندی محققان و بکارگیری فناوری داخل و خارج در فضا حضور یابیم و سهمی داشته باشیم.

ضرورت افزایش ارتباطات داخلی و خارجی برای حضور در فضا

به گزارش خبرنگار مهر، محسن بهرامی امروز در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با بیان اینکه 30 سال است که از فعالیت‌های فضایی در کشور می‌گذرد، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از آینده بشریت در فضاست به همین دلیل کاربرد فضا از اهمیت ویژه‌ای در تمدن بشری برخوردار است.

وی افزود: تلاش ما در سازمان فضایی ایران این است که توانمندی‌های محققان را با هماهنگی‌های داخلی و خارجی در فضا به کار بگیریم تا بتوانیم سهمی در این پروژه‌های ملی داشته باشیم.

رئیس سازمان فضایی ایران تصریح کرد: تفاهمنامه‌های زیادی با جاهای مختلف منعقد کرده‌ایم تا موازی‌کاری صورت نگیرد و بتوانیم بدین واسطه، اهداف سازمان را به نتیجه برسانیم.

بهرامی با تأکید بر اینکه حضور محققان در این حوزه باعث قرار گرفتن ما در جایگاه ویژه‌ای شده است، خاطرنشان کرد: علم و دانش و فناوری نقش بسزایی در حوزه فضا دارد که می‌توانیم به واسطه آنها، این علم را توسعه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه هدف ما توسعه فناوری فضایی در کشور است، گفت: ماهواره‌های تحقیقاتی که تاکنون پرتاب کرده‌ایم، نسل اول خود را می‌گذرانند؛ اینها نیاز به رصد، نظارت و ردیابی دارند تا بتوانیم آنها را در مسیر واقعی خود قرار دهیم.

رئیس سازمان فضایی ایران اظهار داشت: برای رصد ماهواره‌های پرتاب شده از طریق سامانه‌های جهانی به 15 تا 24 ساعت زمان نیاز داریم تا این سامانه‌ها، ماهواره‌های ما را شناسایی کنند که با استفاده از توانمندی داخلی، از همان ابتدا تا لحظه پرتاب رصد خواهند شد.

بهرامی ادامه داد: امروز تفاهمنامه‌ای با سازمان جغرافیایی منعقد کرده‌ایم تا بتوانیم از امکانات این سازمان بهره ببریم و به توسعه فناوری فضایی کمک کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر