ماهان شبکه ایرانیان

کمتر از دوماه تا معرفی ب ام و سری ۳ الکتریکی؛ رقیبی نام آشنا برای تسلا مدل ۳

در سال ۲۰۱۳ بود که ب ام و با معرفی خودروی شهری i۳ عزم خود را برای ورود به عرصه خودروهای الکتریکی نشان داد. در آن زمان بیشتر افراد فکر می کردند که باواریایی ها به یکی از خودروسازان پیشرو در استفاده از پیشرانه های برقی بدل خواهند شد، اما گذشت زمان چیز دیگری را اثبات کرد.

کمتر از دوماه تا معرفی ب ام و سری 3 الکتریکی؛ رقیبی نام آشنا برای تسلا مدل 3

در سال 2013 بود که ب ام و با معرفی خودروی شهری i3 عزم خود را برای ورود به عرصه خودروهای الکتریکی نشان داد. در آن زمان بیشتر افراد فکر می کردند که باواریایی ها به یکی از خودروسازان پیشرو در استفاده از پیشرانه های برقی بدل خواهند شد، اما گذشت زمان چیز دیگری را اثبات کرد.

پس از عرضه i3، انتظار می رفت که ب ام و رفته رفته محصولات برقی دیگری به خطوط تولید خود اضافه کند اما این کمپانی اعلام کرد که توسعه فناوری خودران اولویت بیشتری نسبت به تولید اتومبیل های الکتریکی دارد. با اتخاذ این استراتژی معلوم شد که باواریایی ها برای حضور در بازار خودروهای برقی چندان جدی نیستند و حداقل در کوتاه مدت محصولات بیشتری در این دسته ارایه نخواهند کرد.

در برخی مقاطع شایعاتی مبنی بر اضافه شدن یک کراس اوور به خانواده i قوت گرفت، اما در نهایت آن هم به واقعیت تبدیل نشد و در عوض چنین پروژه ای توسط جگوار و با کراس اوور الکتریکی I-PACE به مرحله عمل رسید. با از دست دادن زمان و واگذاری عرصه به رقبا، ب ام و برای جبران عقب ماندگی خود به جای توسعه اتومبیل های الکتریکی کاملا جدید، ارایه نسخه برقی مدل های فعلی را در دستور کار قرار داده  است. این استراتژی اگر چه می تواند از لحاظ هزینه های توسعه و تولید مزایایی داشته باشد، اما تجربه اثبات می کند که احتمال موفقیت آن چندان زیاد نیست.

بر این اساس ب ام و مدل های X3 و سری 3 را برای تجهیز به پیشرانه الکتریکی انتخاب نموده؛ اما از آنجایی که X3 برقی به همراه iNext برای تولید در سال های نخستین دهه بعدی برنامه ریزی شده، زمان ارایه سری 3 الکتریکی به عنوان یک راز باقی مانده است.

طبق گزارش اخیر نشریه آلمانی Handelsblatt سری 3 با پیشرانه ای الکتریکی در ماه سپتامبر و در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد شد. با توجه به احتمال معرفی محصولات برقی جدید توسط جگوار، مرسدس بنز و ولوو در این نمایشگاه، این پیش بینی می تواند تا حد زیادی به واقعیت نزدیک باشد. در گزارش مذکور اشاره شده که سری 3 برقی قادر خواهد بود تا 400 کیلومتر مسافت را (مطابق با استانداردهای NEDC) بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند که این رقم با توجه به حضور رقبای قدرتمندتر چندان جلب توجه کننده نیست.

با توجه به شرایط پیش رو اگر ب ام و قصد دارد حرفی برای گفتن در بازار خودروهای برقی داشته باشد، باید به فکر توسعه برند i افتاده و مدل هایی کاملا جدید با توانایی های بالا تولید کند. با استراتژی فعلی به نظر نمی رسد که باواریایی ها موفقیت چندانی کسب کنند، زیرا رفتار مشتریان این بخش از بازار بسیار هوشمندانه تر از سایر قسمت هاست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان