به گزارش ایسنا، ایلوش وزیری افزود: تخلف دوم زمانی رخ میدهد که وسیله نقلیه ضمن عبور از خط ایست از منطقه خط کشی عابر پیاده نیز بهطور کامل عبور میکند و در این صورت جریمهای دیگر ثبت میشود.
وی در ادامه با بیان اینکه در تقاطعهای سطح شهر تهران، جهت عبور ایمن عابرین پیاده، منطقهای به نام مسیر عابر در چهار جهت تقاطع وجود دارد،اظهارکرد: در هر جهت تقاطع قبل از کانال عابر و با فاصله یک متری از آن، یک خط به نام خط ایست نیز وجود دارد که رانندگان ملزم به توقف کامل در پشت این خط در زمان زرد یا قرمز بودن چراغ راهنمایی هستند.
به گزارش روابط عمومی مرکز کنترل ترافیک، وزیری در پایان گفت: این سیستم هماکنون در بسیاری از نقاط جهان و کشورهای پیشرفته در سطح وسیعی مورد استفاده قرار میگیرد و با استفاده از پیشرفتهترین الگوریتمهای روز، امکان دستیابی به دقت بسیار بالا در قرائت متن پلاک حتی فراتر از توانایی چشم انسان را فراهم میکند. همین دقت بالاست که بهکارگیری روزافزون چنین سیستمهایی را به عنوان یک سامانه مورد اطمینان و کارا جهت کنترل بروز تخلفات رانندگی موجب شده است. در حال حاضر تعداد 200 سامانه دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در سطح شهر تهران نصب و جانمایی شده است و در حال تکمیل در برنامههای آتی است.