ماهان شبکه ایرانیان

دو حدیث

۱ . پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: «اسم اعظم که هر گاه به آن دعا کنند مستجاب شود عبارت است از: قُلِ اللّهُمَّ مالِکَ المُلک...بغیرِ حِسابٍ.» [۱]

1 . پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: «اسم اعظم که هر گاه به آن دعا کنند مستجاب شود عبارت است از: قُلِ اللّهُمَّ مالِکَ المُلک...بغیرِ حِسابٍ.» [1]

 

2 . معاذ بن جبل گوید: روز جمعه ای از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم باز ماندم و نتوانستم نماز جمعه را با آن حضرت به جا آورم. پس از آن که رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم مرا دید پرسید:

 

 

«ای معاذ چه چیز تو را از نماز جمعه باز داشت؟» گفتم: ای رسول خدا! یوحنای یهودی چند وقیه طلا از من طلب دارد و درِ خانه ام ایستاده بود تا از خانه خارج شوم و طلبش را از من درخواست کند و من ندارم تا طلب او را بپردازم. به این سبب از خانه خارج نشدم.

 

حضرت فرمود: «ای معاذ، آیا دوست داری خدا قرض تو را ادا کند؟ گفتم: آری یارسول اللّه . فرمود: «آیه قل اللّهُمَّ مَالِکَ المُلکِ را تا بغیرِ حسَاب بخوان و سپس بگو: یارَحمانَ الدُّنیا والآخِرَةِ وَرَحِیمهما تُعطی مِنهُما ما تشاءُ وتَمْنَعُ مِنهما ما تشاءُ، اِقضِ عَنّی دَیْنی. اگر به اندازه تمام زمین طلا بدهکار باشی خداوند ادا می کند.»

 

 

13 . خداوند متعال شیوه احتجاج و گفت و گو با کفار را به رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم آموزش می دهد و آن جناب آن شیوه را به کار می بندد و پس از آن که این گفت و گوها به ثمر نمی نشیند و آنها بر جهل و گمراهی خود اصرار می ورزند به آن حضرت تعلیم می دهد که دعا کند و بگوید:

 

رَبِّ إِمّا تُرِیَنّی ما یُوعَدُونَ * رَبِّ فَلا تَجْعَلْنی فی القَوْمِ الظالِمینَ؛ [2]

 

پروردگارم، اگر اراده کرده ای آن عذابی را که به کفار وعده داده ای به من نشان دهی. پروردگارم، پس مرا در میان ستمگران قرارمده.

 



[1] . نورالثقلین، ج3، ص324؛ الدّر المنثور، ج2، ص25.

[2] . مؤمنون (23) آیات 93 و94.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان