ماهان شبکه ایرانیان

دستور استاندار برای منتفی شدن الحاق حمیدیا به شهر یزد

استاندار یزد بررسی و تصمیم‌گیری کارشناسی معتمدین شهر حمیدیا در مورد ملغی شدن الحاق این شهر به یزد را خواستار شد.

دستور استاندار برای منتفی شدن الحاق حمیدیا به شهر یزد

«سید میثم دشتی»، عضو شورای اسلامی شهر حمیدیا با حضور در دفتر ایسنا در گفت‌وگویی اختصاصی اظهار کرد: به‌دنبال پیگیری‌های اعضای شورای اسلامی شهر و درخواست‌های مکرر مردم شهر حمیدیا در مورد توقف موضوع الحاق شهر حمیدیا به شهر یزد، استاندار یزد در نشستی با اعضای شورای اسلامی و برخی معتمدین این شهر خواستار بررسی و تصمیم‌گیری کارشناسی معتمدین شهر حمیدیا در این خصوص و تصویب آن در شورای شهر حمیدیا و نهایتاً انعکاس این موضوع از سوی استانداری به وزارت کشور شد.

وی افزود: ادغام شهر حمیدیا به شهر یزد مربوط به‌موضوع کلان‌شهر شدن یزد بوده که این موضوع هم‌اکنون منتفی شده است لذا لزومی به این ادغام نیز وجود ندارد.

دشتی خاطرنشان کرد:علاوه‌بر این الحاق شهر حمیدیا به شهر یزد در بند ششم صورتجلسه‌ای شش بندی و منوط به انجام پنج بند قبلی آن است که تاکنون عملیاتی نشده است.

وی از جمله مفاد این صورتجلسه را ایجاد ساختمان منطقه چهار شهرداری یزد در حمیدیا، اجرای طرح‌های مشترک عمرانی بین شهر یزد و حمیدیا مانند ایجاد تقاطع بلوار دشتی و خیابان سامعی، ساخت تقاطع دانه‎‎سا و اتصال بلوار جهاد به خیابان مدرس، هم‌چنین تعادل‌سازی هزینه خدمات و تعرفه‌های عوارض سالیانه حمیدیا با شهر یزد در بازه زمانی پنج ساله و موادری این قبیل ذکر کرد و گفت: این تصمیمات با هدف آماده‌سازی افکار عمومی برای انجام این الحاق باید صورت می‌گرفت ولی چنین نشد لذا مردم حمیدیا نیز مخالف این الحاق هستند.

به گفته‌ی مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر حمیدیا، مردم حمیدیا منتفع شدن شهرشان از این الحاق را خواستار بودند اما این‌که شهر حمیدیا زیر مجموعه یکی از مناطق شهرداری یزد قرار گیرد به معنی منحل شدن شهر و نزول آن به یک منطقه شهری همانند دیگر مناطق شهر یزد است.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون سرانه بودجه شهر حمیدیا اگر بیشتر از سرانه شهر یزد نباشد کمتر نیز نیست و حتی سرانه فضای سبز حمیدیا نیز به اندازه استانداردهای کشوری رسیده است و مردم از وضعیت کنونی شهرشان نسبتاً رضایت لازم را دارند.

دشتی نیز از همراهی استاندار و معاونین استانداری به‌لحاظ توجه به درخواست شهر حمیدیا قدردانی و تشکر کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان