آیا آلرژى‌ها مى‌توانند علت سردردهاى سینوسى باشند؟!

سینوس هاى شما فضاهاى پر از هواى داخل پیشانى ، استخوان هاى گونه و پشت پل بینى تان هستند.

آیا آلرژى‌ها مى‌توانند علت سردردهاى سینوسى باشند؟!

سینوس هاى شما فضاهاى پر از هواى داخل پیشانى ، استخوان هاى گونه و پشت پل بینى تان هستند.

سردردهاى سینوسى؛ آیا آلرژى‌ها مى‌توانند علت آن باشند؟!

زمانى که متورم مى شوند،اغلب به دلیل یک واکنش آلرژیک یا عفونت ، برجسته مى شوند ، موکوس بیشترى تولید مى کنند و کانال هایى که به آن ها منتهى مى شوند، مى توانند مسدود گردند. ایجاد فشار در سینوس ها مى تواند منجر به دردى شود که شبیه به سردرد حس مى شود.

نشانه ها 

شما یک درد عمیق و مداوم را در استخوان هاى گونه ، پیشانى وپل بینى تان حس خواهید کرد.  درد اغلب زمانى که شما سرتان را ناگهانى حرکت دهید یا جنب و جوش کنید، قوى تر مى شود. همینطور شما باید سایر نشانه هاى سینوس را داشته باشید براى مثال :

آبریزش بینى
احساس سنگینى در گوش
تب
باد کردن صورت
نوع دیگر سردرد در زمان هاى مشخص مانند میگرن ها و سردرد هاى تنشى ، اغلب سردرد هاى ناشى از اختلال سینوس ها هستند.به دلیل اینکه درمان مورد نیاز شما ، به نوع سردردى که دارید بستگى دارد ، این مهم است که کشف کنید نشانه هاى شما به وسیله ى سینوس ها ایجاد شده اند یا نه.

وقتى سینوسى مسدود مى شود، به طور مثال در جریان یک عفونت ، واقعا علت است که شما به احتمال زیاد تب خواهید داشت.

اغلب پزشک شما مى تواند به شما بگوید که آیا سینوس هایتان مسدود است؛ بر پایه ى نشانه هایى که شما شرح مى دهید و یک معاینه بدنى ؛ اما شما در برخى موارد نیاز به MRI یا CT اسکن دارید.

درمان 

هدف از بین بردن نشانه هاى شما و درمان یک عفونت زمانى که به آن مبتلا مى شوید، است. شما ممکن است آنتى بیوتیک ها بعلاوه آنتى هیستامین ها و ضداحتقان ها را براى مدتى کوتاه مصرف کنید.

بنابراین شما مى توانید از ضداحتقان تنفسى از بینى استقاده کنید اما فقط براى کمى بیشتر از ٣ روز . استفاده ى طولانى تر مى تواند علایم شما را بدتر کند.

شما بنابراین مى توانید از مسکن ها استفاده کنید و زمانى که آن ها نتوانند کمکى کنند ، دکتر شما مى تواند کورتیکو استروئیدها را براى کاهش التهاب در سینوس هایتان تجویز کند.

زمانى که یک واکنش آلرژیک سبب مى شود سینوس هایتان  اختلال ناگهانى پیدا کنند ، شما ممکن است به یک درمان متوقف کننده نیاز داشته باشید.

شما همچنین مى توانید با روش هاى ساده ى خانگى مانند نوشیدن مایعات، استفاده از مرطوب کننده ى هوا و اسپرى بینى آب شور،بهتر شوید.

اگر شما ضداحتقان مصرف کردید و همچنین اغلب داروهاى ضد درد؛ ممکن است دچار سردرد استفاده ى بیش از حد داروها شوید. اگر شما داروهایى را براى مدت طولانى به منظور کاهش سردردتان استفاده مى کنید بسیار حائز اهمیت است که با دکتر خود حتما مشورت کنید.

ضداحتقان ها اغلب مى توانند فشار خونتان را بالا ببرند؛ بنابراین درصورتى که شما دچار فشار خون بالا هستید، قبل مصرف این داروها باید با پزشکتان مشورت کنید.

در موارد نادر پزشک شما جراحى سینوس را به منظور حذف پولیپ ها و باز کردن سینوس هاى کوچک یا همیشه متورم ،برایتان توصیه مى کند .

آلرژى ها و سردرد هاى سینوسى

آیا تا به حال شنیده اید که آلرژى ها مى توانند سبب سردرد سینوسى شوند؟! این کاملا به این سادگى ها نیست.

آلرژى ها مى توانند سبب جمع شدن خون و گرفتگى سینوس ها شوند که مى تواند به سر شما صدمه بزند. درمان آلرژى هایتان مى تواند این ازدحام را کمتر کند ، ولى این نمى تواند سردرد شما را کاهش بدهد. شما معمولا باید این دو شرایط را جدا از هم درمان کنید.

به دکترتان مراجعه کنید تا مطمئن شوید که راه درمانى درستى را در پیش گرفته اید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر