ماهان شبکه ایرانیان

مدیر عامل توزیع برق یزد خبر داد؛

بهره‌برداری از ۵۵ طرح برق استان در دهه فجر/تلاش برای کاهش تلفات انرژی استان به ۵ درصد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از افتتاح ۵۵ طرح برق شهری و روستایی استان در سی و هشتیمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با سرمایه‌گذاری اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال خبر داد.

بهره‌برداری از 55 طرح برق استان در دهه فجر/تلاش برای کاهش تلفات انرژی استان به 5 درصد

به گزارش ایسنا، «محمد رضا صحتی» امروز ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و اعلام این خبر، در جمع اهالی رسانه افزود: این طرح‌ها در پنج محور برق‌رسانی روستایی، توسعه و ایجاد شبکه، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های برق، تامین روشنایی در مناطق شهری و روستایی و برق‌رسانی به مسکن مهر در استان است.

وی در ادامه به چشم‌اندازهای شرکت توزیع برق استان برای سال 1404 اشاره کرد و کاهش عدم استمرار انرژی در سال به میزان 21 دقیقه به ازای هر مشترک و کاهش تلفات انرژی تا پنج درصد را از جمله این چشم‌اندازها برشمرد.

صحتی در ادامه به مقایسه عملکرد سال‌های اخیر این شرکت پرداخت و تصریح کرد: تلفات برق استان در حالی از 10.4 درصد در سال 93 به 8.22 درصد در سال گذشته رسیده که پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند کاهشی امسال به 7.8 درصد نیز برسد.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده در این خصوص اظهار کرد: تشکیل ساختار کارگروه کاهش تلفات شهرستان‌ها، تدوین میثاق‌نامه کاهش تلفات، تبدیل شبکه‌های مسی به کابل خودنگهدار، هدف‌گذاری درصد تلفات شهرستان‌ها و امورها به همراه و بدون در نظر گرفتن صنایع، ابلاغ نصب کنتور مناطق روستایی و ییلاقی خارج از دسترس مشترک و جایابی و پیگیری نصب خازن فشارضعیف در شبکه‌های جدید و جایابی بهینه خازن‌های موجود از فعالیت‌های صورت گرفته در راستای کاهش تلفات شبکه برق استان بوده است.

این مسئول همچنین بیان کرد: براساس مطالعات انجام شده تاکنون نیز 112 میلیارد تومان طرح‌های خاص در این زمینه تصویب شده و 230 میلیارد تومان دیگر نیز برای طرح‌های جدید در این خصوص در دست اقدام است.

وی در مورد شاخص کیفی انرژی تامین نشده مشترک نیز گفت: این شاخص در سال  93 معادل 0.52 دقیقه در روز بوده که در سال گذشته تا 0.4 دقیقه نیز کاهش یافته ولی امسال در نظر داریم این شاخص را تا 0.36 دقیقه در روز نیز کاهش دهیم.

صحتی همچنین به برق‌دار بودن 99.72 درصد از خانوارهای روستایی استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون 921 روستا از مجموع 973 روستای استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 81 درصد سهم مصرف برق این شرکت مربوط به بخش خانگی استان، متوسط سرانه مصرف خانگی استان را در دو سال گذشته به ترتیب  معادل 1867 و 1898 کیلووات ساعت ذکر کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال این سرانه 1800 کیلووات در ساعت کاهش یابد.

مدیر عامل توزیع برق استان در ادامه با اشاره به بدهی 670 میلیارد ریالی مشترکان استان به این شرکت که 141 میلیارد ریال ان مربوط به بخش خانگی است، اظهار کرد: خوشبختانه درصد وصول جاری شرکت از 97 درصد در سال 93 به 98.38 درصد در سال گذشته افزایش یافته ولی پیش‌بینی می‌شود که امسال این میزان قریب 96 درصد باشد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه قریب 90 درصد مشترکان قبوض خود را به صورت غیرحضوری پرداخت می‌کنند ولی امیدواریم این میزان امسال به 92 درصد نیز افزایش یابد.

صحتی به کاهش هفت روزه‌ی متوسط زمان واگذاری انشعاب به مشترکان از شبکه موجود، گفت: این زمان در سال گذشته به سه روز کاهش داشته و سعی داریم امسال آن را تا 2.5 روز نیز تقلیل دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش پیک بار امسال استان را در مجموع 1230 مگاوات خواند و گفت: خوشبختانه این در حالی است که قدرت منصوبه نیروگاهی استان دو هزار مگاوات است و از این لحاظ ظرفیتی مازاد اوج مصرف استان داریم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان یزد امسال به لحاظ کاهش پیک مصرف رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: البته در این رابطه علاوه بر اقدامات ترویجی نظیر تجلیل از صنایع همکار در کاهش پیک بار و ادارات و خانواده‌های برگزیده مدیریت مصرف، در راستای جلب مشارکت صنایع در برنامه‌های تعطیلات و تعمیرات تابستانه، جلب مشترکان همکار در بخش کشاورزی، جلب مشترکان صنعتی همکار در طرح ذخیره عملیاتی و همچنین  جلب مشارکت مولدهای خود تامین در ماه‌های گرم سال تلاش‌های موثری صورت گرفته است.

مدیر عامل توزیع برق استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد استفاده از انرژی‌های نو و سیستم‌های فتوولتاییک نیز اظهار کرد: خوشبختانه سرمایه‌گذاری خوبی با توجه به شرایط اقلیمی استان در دست اقدام است به نحوی که اخیراً نیز  نخستین سامانه 20 کیلوواتی فتتولتائیک در هتل سنتی داد در شهر یزد مورد بهره‌برداری قرار گرفته و امیدواریم با تامین انرژی استان از این شیوه‌، به لحاظ انرژی و محیط زیست، یزد را به عنوان یک استان سبز مطرح کنیم.

صحتی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به راه‌اندازی سامانه پاسخگویی هوشمند با هدف تسریع در ارائه خدمات به مشترکین،  برون‌سپاری سامانه 121 و استقرار سامانه صدای مردم با 60 خط ارتباطی، واگذاری خدمات شرکت به بیش از 80 دفتر پیشخوان شهری و روستایی و سایر اقدامات در این رابطه، بیان کرد: خوشبختانه براساس طرح سالیانه پایش رضایت ذینفعان شرکت توزیع برق استان، رضایت مردمی در این حوزه به 83 درصد ارتقا یافته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان