باکس آفیس آخر هفته: «من نفرت‌انگیز ۳» Despicable Me ۳ در مقام اول

«بچه راننده» baby driver، «خانه» The House را از دور خارج می‌کند

               

«بچه راننده» baby driver، «خانه» The House را از دور خارج می‌کند

آتش‌بازی باکس آفیس تعطیلات چهارم جولای امسال بدون شک ترکیبی بود و در صدر آن «من نفرت‌انگیز 3» Despicable Me 3 با 75.4 میلیون دلار فروش از 4529 سالن سینما قرار داشت.
به‌طور غافل‌گیر کننده‌ای قسمت سوم این مجموعه پایین‌تر از انتظارات برای یونیورسال Universal و ایلومینیشن اینترتینمنت Illumination Entertainment ظاهر شد. با ورود به آخر هفته، بسیاری انتظار داشتند این فیلم فروشی بین 85 تا 90 میلیون دلار داشته باشد. حتی تحلیل‌گران باکس آفیس آخر روز جمعه فروش فیلم را بالای 80 میلیون دلار تخمین می‌زدند، اما فروش بلیت برای بسیاری از فیلم‌ها در شنبه با افت شدیدی مواجه شد.
گرو و مینیون‌های او فروش شرورانه‌تری در خارج از آمریکا دارد و «من نفرت‌انگیز 3» Despicable Me 3 با فروش 95.6 میلیون دلاری از 52 مارکت در مقام اول قرارگرفته و به جمع فروش خارجی 116.9 میلیون دلار رسید (در برخی مناطق در خارج از آمریکا از دو هفته پیش اکران شد). جمع فروش جهانی این فیلم 192.3 میلیون دلار است.باوجودی که «من نفرت‌انگیز 3» Despicable Me 3 به‌طور کامل گرفتار تکراری شدن مجموعه نشد، زنگ خطر دیگری برای هالیوود است — شهری که عادت کرده برای هر مجموعه‌ فیلمی چندین قسمت تولید کند. قرار بود بازه‌ی تعطیلات چهارم جولای شکاف سال-به-سال در درآمد باکس آفیس تابستانی را پر کند، اما این اتفاق نیفتاد. با استناد به کام‌اسکور comScore، درآمد تابستان حدود 8 درصد افت داشته است. بدتر از آن این است که درآمد‌های حاصل‌شده در ابتدای سال به‌تدریج کمرنگ شده‌اند و حالا سال 2017 با 2016 برابری می‌کند.
«من نفرت‌انگیز 2» Despicable Me 2 هم در بازه‌ی تعطیلات چهارم جولای سال 2013 اکران شد که فروش آخر هفته‌ی آن 83.5 میلیون دلار و فروش پنج روز اول آن به 143.1 میلیون دلار رسید (در آن سال، تعطیلات مصادف با پنجشنبه بود که برای باکس آفیس بهتر از سه‌شنبه است)؛ و در تابستان 2015 اسپین‌آف «مینیون‌ها» Minions در آخر هفته‌ی 10 الی 12 جولای با فروش بزرگ 115.7 میلیون دلاری اکران شد.
نیک کارپو و دانکن کلارک، رئیس‌های پخش یونیورسال به ترتیب در داخل آمریکا و بین‌المللی، گفتند «من نفرت‌انگیز 3» Despicable Me 3 در همه‌جا شروعی شگفت‌انگیز دارد. کارپو گفت در آمریکا رقابت سختی برای خانواده‌هایی که سرگرم برنامه‌های آخر هفته‌ی چهارم جولای بودند وجود داشت، اما اضافه کرد:‌ “فروش 75 میلیون دلاری شوخی نیست.” این فیلم همچنین بهترین اکران یک فیلم انیمیشنی امسال را تا به امروز داشته است.سومین قسمت این مجموعه به گرو (استیو کارل Steve Carell) می‌پردازد که با درو (که صداپیشه‌ی آن‌هم کارل است)، برادر دوقلوی خود که مدت‌ها گم‌کرده بود، ملاقات می‌کند. آن‌ها با همدیگر سراغ یک دزد الماس (تری پارکر Trey Parker) می‌روند.

«بچه راننده» ادگار رایت Edgar Wright پس از اکران خود در چهارشنبه با فروش 30 میلیون دلاری از 3226 سالن سینما موفقیت بزرگی را برای استودیوی فیلم سونی Sony به ارمغان آورد. شرکت ترای‌استار پیکچرز TriStar Pictures سونی، ام‌آر‌سی MRC و ورکینگ تایتل Working Title در این فیلم همکاری کردند که خود را به‌عنوان تسکین‌دهنده‌ی وضعیت وخیم باکس آفیس تابستانی اثبات می‌کند.
در این فیلم جنایی دزدی که با اقبال منتقدان مواجه شده، انسل الگورت Ansel Elgort، لیلی جیمز Lily James، جان‌ هم Jon Hamm، کوین اسپیسی Kevin Spacey و جیمی فاکس Jamie Foxx بازی می‌کنند. سونی برای این فیلم با در نظر گرفتن تأمین هزینه‌های مجدد، بودجه‌ی 34 میلیون دلاری اختصاص داد. «بچه راننده» هم مخاطبان پیر و هم مخاطبان جوان را به سالن سینما کشاند؛ 40 درصد خریداران بلیت زیر 25 سال سن داشتند.
جاش گرینستاین، رئیس بین‌المللی بازاریابی و پخش سونی، گفت: “دیدن موفقیت یک فیلم بدون مالکیت معنوی در تابستان امسال بسیار عالی است. این قوت قلبی برای تمام کسانی است که از فیلم‌سازی اصیل حمایت می‌کنند.”بازنده‌ی بزرگ چهارم جولای امسال «خانه» The House شرکت‌های نیولاین New Line و ویلج رودشو Village Roadshow است که در آن ویل فرل Will Ferrell و امی پولر Amy Poehler بازی می‌کنند. این کمدی مثبت 17 سال با اکران 9 میلیون دلاری از 3134 سالن سینما در جایگاه ششم قرار گرفت که یکی از بدترین اکران‌های فیلم‌های فرل به‌حساب می‌آید. این فیلم درباره‌ی زوجی است که وقتی دخترشان نمی‌تواند بورسیه‌ی تحصیلی بگیرد دست به افتتاح یک مرکز قماربازی زیرزمینی می‌زنند. «خانه» پیش از اکران برای منتقدان به نمایش درنیامد و آخرین حلقه‌ی زنجیره‌ی کمدی‌های رده میانی مثبت 17 سال است که در دو سال اخیر با شکست مفتضحانه‌ای روبرو شده و در کنار آن فیلم زن محور «شب سخت» Rough Night که تابستان امسال اکران شد قرار دارد.
جف گلدستاین رئیس پخش داخل آمریکای شرکت برادران وارنر Warner Bros؛ که شرکت مادر نیولاین New Line است، گفت: “من بسیار مأیوس شدم و مخصوصاً برای بازیگران. این فیلم با طیف وسیع مخاطبان ارتباط برقرار نکرد. مشخص است که روندی از این نوع کمدی‌ها که عملکرد موفقی ندارند وجود دارد.”اما وارنر Warner به‌طور کامل از پیک‌نیک چهارم جولای تبعید نشد. «واندر وومن» Wonder Woman پتی جنکینز Patty Jenkins در پنجمین آخر هفته‌ی خود در باکس آفیس جهانی از مرز 700 میلیون دلار گذشت و حالا پرفروش‌ترین فیلم تاریخ است که کارگردانی آن را یک زن بر عهده داشته. گلدستاین گفت: “جایگاه این فیلم استثنایی است.”
«واندر وومن» Wonder Woman در مقام چهارم و پس از «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» Transformers: The Last Knight قرار گرفت، فیلمی که با افت 62 درصدی در دومین آخر هفته‌ی خود با فروش 17 میلیون دلاری به جمع فروش 102.1 میلیون دلار در داخل آمریکا رسید. «آخرین شوالیه» که قربانی تکراری شدن مجموعه در آمریکای شمالی شد، در خارج از آمریکا فروش بسیار بهتری دارد و در آخر هفته در 44 مارکت 68 میلیون دلار دیگر به دست آورد که مجموع فروش خارجی آن را به 327.8 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 429.9 میلیون دلار رساند — ازجمله فروشی بالغ‌بر 193.5 میلیون دلار در چین.
«دزدان دریایی کارائیب: مرده‌ها قصه نمی‌گویند» Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales هم گرفتار این طوفان است. این فیلم بزرگ دیزنی Disney به لطف فروش خارجی 543.2 میلیون دلاری، فروش جهانی خود را از مرز 700 میلیون دلار گذارندِ، اما در آمریکا 165.5 میلیون دلار فروش داشته که کمترین فروش این مجموعه است.«ماشین‌ها 3» Cars 3 دیزنی Disney و پیکسار Pixar با افت 6- درصدی در سومین آخر هفته‌ی خود با 9.5 میلیون دلار فروش به جمع فروش 120.7 میلیون دلار رسید و در جایگاه پنجم لیست باکس آفیس این آخر هفته قرار گرفت (این فیلم در داخل آمریکا هم از تعدد و تکراری شدن مجموعه رنج می‌برد). قسمت سوم این مجموعه در خارج از آمریکا 53.1 میلیون دلار فروش داشت و جمع فروش جهانی‌اش به 173.8 میلیون دلار رساند.
تعدادی از بازیگران کلیدی این عرصه به درآمد‌زایی ادامه دادند. «فریب‌خورده» The Beguiled فوکس فیچرز Focus Features به کارگردانی سوفیا کوپولا Sofia Coppola به لیست 10 فیلم برتر راه‌یافته و با فروش 3.3 میلیون دلار از مجموع 674 سالن سینما در دومین نمایش خود، در جایگاه هشتم قرار گرفت.
«مریض بزرگ» The Big Sick مایکل شوالتر Michael Showalter که در مقام دوازدهم قرار گرفت، در دومین آخر هفته‌ی خود با 1.7 میلیون دلار از 72 سالن سینما و متوسط 23، 550 دلار برای هر سالن سینما درخشید و فروش کلی 2.2 میلیون دلار در داخل آمریکا را برای آمازون استودیوز Amazon Studios و لاینزگیت Liosgate به ارمغان آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر