ماهان شبکه ایرانیان

نبوت پیامبران الهی

پیامبران الهی و پیامبران در قرآن

فلسفه بعثت پیامبران

پیامبران الهی و پیامبران در قرآن

خداوند برای هدایت نوع بشر و رساندن انسانها به کمال مطلوب و سعادت جاویدان،پیامبران و رسولانی فرستاده است،چه این که اگر نمی فرستاد هدف آفرینش بشر حاصل نمی شد،و انسانها در گرداب گمراهی غوطه ور می شدند و نقض غرض لازم می آمد:«رسلا مبشرین و منذرین لئلا یکون للناس علی الله حجة بعد الرسل و کان الله عزیزا حکیما،پیامبرانی (را فرستاد) که بشارت دهنده و بیم دهنده بودند،تا حجتی برای مردم بر خدا باقی نماند (و راه سعادت را به همه نشان دهند و بر همه اتمام حجت شود) و خداوند توانا و حکیم است ». (1) ما معتقدیم:از میان آنها پنج نفر«اولو العزم »یعنی «صاحب شریعت و کتاب آسمانی و آیین جدید»بودند که نخستین آنها«نوح » (ع) سپس «ابراهیم »و«موسی »و«عیسی » (ع) و آخرین آنها«حضرت محمد» (ص) است.

«و اذ اخذنا من النبیین میثاقهم و منک و من نوح و ابراهیم و موسی و عیسی ابن مریم و اخذنا منهم میثاقا غلیظا،به خاطر بیاور هنگامی را که از پیامبران پیمان گرفتیم و (همچنین) از تو و نوح و ابراهیم و موسی و عیسی بن مریم،و ما از همه آنها پیمان محکمی گرفتیم (که در ادای رسالت و نشر کتاب آسمانی کوشا باشند) ». (2)

«فاصبر کما صبر اولوا العزم من الرسل،صبر و استقامت کن آن گونه که پیامبران اولوا العزم صبر و استقامت کردند». (3)

ما معتقدیم:پیامبر اسلام (ص) خاتم انبیاء و آخرین رسولان الهی است و شریعت او برای همه مردم دنیاست و تا پایان جهان باقی است،یعنی جامعیت معارف و احکام و تعلیمات اسلام چنان است که به تمام نیازمندیهای انسان در جهات معنوی و مادی تا پایان جهان،پاسخ مثبت می دهد،و هر کس ادعای نبوت و رسالت تازه ای کند باطل و بی اساس است.

«ما کان محمد ابا احد من رجالکم و لکن رسول الله و خاتم النبیین و کان الله بکل شی ء علیما،محمد (ص) پدر (خوانده) هیچ یک از مردان شما نیست،ولی رسول خدا و ختم کننده سلسله پیامبران است،خداوند به همه چیز آگاه است (و آنچه لازم بوده در اختیار او نهاده) ». (4)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان