اگر مسابقات اتومبیل رانی را دنبال میکنید حتماً قهرمان مسابقات رالی جهان، سباستین لوب فرانسوی را میشناسید. او حالا در مسابقات Pikes Peak hillclimb یا به اختصار (PPIHC) شرکت میکند، مسابقه ای مهم در آمریکا که طرفداران خاص خودش را دارد. لوب میخواهد تا با پژو 208T16، بیشترین رکورد پرش را به نام خود ثبت کند. این خودرو با پیشرانه دوقلو توربو، توانایی تولید 875 اسب بخار را داراست. علاوه بر آن از بال عقب پژو 908 کلاس LMP1 استفاده میکند تا به حفظ ثباتش هنگام پرش کمک نماید.
پژو 208T16، بال های عقب پژو 908 به خوبی مشهود است.
سباستین لوب توانست در یک دور غیررسمی در مدت 8 دقیقه و 13.87 ثانیه مسیر 19.3 کیلومتری پیست کلرادو را طی نماید. حال که شرکت فرانسوی موافقت کرده تا تیم سباستین لوب ریسینگ از 208T16 استفاده کند، طبق موافقت نامه خودرو تیون شده باید در مسابقات خاصی شرکت داده شود. هرچند به احتمال قوی شاید این خودرو وسیله ای باشد برای بازگشت وی به دوران اوج خود در مسابقات قهرمانی رالی جهان (WRC). البته فعلاً که اوضاع برای او در رالی داکار خوب است و توانست امسال رده دوم را در این مسابقه کسب کند.
سباستین لوب
قهرمان 9 دوره WRC به نشریه موتوراسپورت میگوید:
من آرزوی داشتن این خودرو را داشتم و وقتی پژو با آن موافقت کرد احساس غرور و خوشحالی میکردم. 208T16 یک خودرو تمام عیار است و دارم سعی میکنم تا با چم و خم آن به طور کامل آشنا شوم. چرخها احساس منحصر به فرد و خاصی را دارند، البته تفاوت کم آن با سیتروئن خودم مشهود است. مهندسان بخش موتوراسپورت پژو سعی کردند تا باردیگر نام شرکت را در جمع بزرگان مسابقات رالی کراس قرار دهند. البته پیچیدگی به کار رفته در 208T16 باعث شد تا مهنسان تیمم به مشکل بخورند.
پژو 208T16
همچنین لوب اضافه کرد که طرفداران منتظر باشند، که چه کارهایی این خودرو میتواند انجام دهد.
در انتها بیان کرد:
من بهشدت دوست دارم تا با پژو رانندگی کنم، اما این بار به سمت خانه خودم در آلزاس فرانسه. رانندگی با پژو 208T16 نهتنها برای من و تیمم مهم است بلکه فکر میکنم برای طرفداران موتوراسپورت نیز در فرانسه مهم باشد.