رئیس سازمان قضایی مازندران اعلام کرد

برگزاری بالغ بر ۱۴ هزار نفرساعت کلاس آموزشی در سطح یگان‌های نظامی و انتظامی

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مازندران گفت: در سال گذشته بالغ بر ۱۴۰۰۰ نفر ساعت کلاس آموزشی در سطح یگان‌های نظامی و انتظامی استان برگزار شده است.

به گزارش گروه حقوقی قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح؛  حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان در یک برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: نیروهای مسلح از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و حفظ قوام جامعه مرهون وجود نیروهای نظامی، مردمی، مکتبی و قدرتمند است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح زینت حاکمان و دژ مستحکم و پناهگاه مردم بوده و رسیدگی به جرایم آن‌ها از ظرافت خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام پورخاقان تصریح کرد: طبق ماده 172 قانون اساسی، سازمان قضایی نیروهای مسلح از زیر مجموعه‌های قوه قضائیه و فلسفه وجودی آن رسیدگی به جرایم نیروهای مسلح است.

رئیس سازمان قضایی استان در ادامه گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح هم در زمینه آموزش‌های سلاح و نظامی گری و هم در راستای مسائل عقیدتی، آموزش‌های مفیدی در بدو و طول خدمت می‌گذارنند و یکی از دلایل میزان کم تعداد جرم در نیروهای مسلح همین سلاح معنویت، گزینش دقیق بدو استخدام و نظارت دقیق ارگان‌های نظارتی در داخل یگان‌ها و اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

این مقام مسئول گفت:: سازمان قضایی طبق بند 5 اصل 156 قانون اساسی اقدامات پیشگیرانه را سرلوحه خویش قرار داده و به تبع آن سازمان قضایی استان مازندران نیز با بهره گیری از کارشناسان و قضات مجرب، آگاه سازی کارکنان نیروهای مسلح را انجام می‌دهد چرا که پیشگیری را بهتر از درمان می‌داند.

حجت الاسلام پورخاقان، شهروندان و پلیس را در مواجهه با یکدیگر به سعه صدر دعوت و خاطر نشان کرد: با توجه به فصل تابستان و افزایش مسافرت‌ها به راننده‌ها توصیه می‌شود که به محض خروج از منزل با آرامش رانندگی کرده تا خود و اطرافیان لذت مسافرت را بچشند و چنانچه ماموری، راننده‌ای را اعمال قانون کرد بداند که این امر به خاطر سلامتی وی و سرنشینان است.

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی گفت: شهید بهشتی مظلوم بود چرا که در بسیاری از تهمت‌های وارده به ایشان سکوت اختیار کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مازندران افزود: زمانی که ایشان لایحه قصاص را تهیه و از آن دفاع کرد علی رغم اینکه دستور قرآن را پیاده می‌کرد مدعیان مثلا روشنفکری وی را تندرو و خشونت طلب خطاب می‌کردند، ولی به خاطر حفظ وحدت جامعه، سکوت اختیار کرد و شهادت ایشان، مظلومیت وی را برای مردم ثابت کرد.

حجت الاسلام پورخاقان تأکید کرد: امروز باید مراقب باشیم اقدامی انجام ندهیم که موجب بر هم خوردن وحدت جامعه شود و همه باید متحد و یک صدا تحت رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری به وظایف خود عمل کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر