سیاوشی: امضای قرارداد نفتی با توتال مهمترین دستاورد دولت است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: امضای قرارداد نفتی ایران و فرانسه نشان‌دهنده تدبیر دکتر روحانی، پیروزی مردم در انتخابات و شکست سیاست منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت ترامپ است.

سیاوشی: امضای قرارداد نفتی با توتال مهمترین دستاورد دولت است

به گزارش ایسنا، طیبه سیاوشی‌ در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، با تبریک امضای قرارداد نفتی بین ایران و فرانسه، گفت: مهمترین دستاورد دولت امضای قرارداد نفتی 5 میلیارد دلاری با توتال فرانسه است.

وی ابراز امیدواری کرد: در پی اجرای مفاد برجام و تسهیل سرمایه‌گذاری در کشور مشکلات اقتصادی کشور رفع شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس برگزاری کنفرانس بین‌المللی حفظ محیط زیست و ایجاد اجماع منطقه‌ای و جهانی برای حل معضل ریزگردها را در کنترل و کاهش گرد و غبار ایران موثر دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به جریان‌های سیاسی، توصیه کرد: باید به نقد منصفانه بهاء داد ولی باید توجه داشت که «تخریب» در فرهنگ ملی و آموزه‌های دینی، مطرود است.

سیاوشی از رییس‌جمهور خواست تا کابینه‌ای جوان‌تر، متخصص‌تر و هماهنگ‌تر تشکیل دهد. کابینه‌ای که بر محور شایسته‌سالاری و عدالت جنسیتی شکل گرفته باشد.

وی از وجود کودکان کار در معابر، خیابان‌ها و حاشیه شهرها به ویژه در ساعات پایانی شب اظهار نگرانی کرد و افزود: سازمان بهزیستی تا پایان برنامه توسعه باید جمعیت کودکان کار را به کمتر از 25 درصد کاهش می‌داد اما این اتفاق در عمل نیفتاده است. برای تحقق هدف قانون برنامه نیاز به استفاده از توانایی‌های تشکل‌های غیردولتی است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، ارسال هر چه سریعتر لایحه تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با اتباع خارجی به مجلس را در کنترل بخش قابل ملاحظه‌ای از  مشکلات در این بخش موثر دانست و افزود: افزون بر آن باید قانون بیمه زنان خانه‌دار  اصلاح و زنان دارای سه فرزند هر چه زودتر بیمه شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس حل مشکلات ناشی از موسسه کاسپین و سایر موسسات اعتباری را از اولویت‌های دولت دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سایه همکاری مجلس و دولت طی دو ماه گذشته بازپرداخت سپرده مردم در این موسسات اعتباری انجام خواهد شد.

سیاوشی خواستار در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش در کابینه دولت دوازدهم و فراهم شدن زمینه استخدام نیروهای حق‌التدریسی  و سوادآموزان نهضت سوادآموزی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر