ماهان شبکه ایرانیان

نعمتی در گفتگو با مهر اعلام کرد؛

۷۰۰ منفذ برای قاچاق کالا در کشور وجود دارد

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وجود بیش از ۷۰۰ منفذ برای قاچاق کالا در کشور گفت: درباره آمار قاچاق، میان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت اطلاعات اختلاف وجود دارد.

700 منفذ برای قاچاق کالا در کشور وجود دارد

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس درباره بررسی وضعیت قاچاق کالا در کشور و درباره آمار قاچاق اظهار داشت: بر اساس آن چیزی که در این جلسه مطرح شد، در گذشته حدود 25 میلیارد دلار قاچاق کالا داشته‌ایم که اعلام کرده‌اند بیش از 10 میلیارد دلار کاهش یافته و به حدود 15 میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: البته اختلافی درباره آمار قاچاق بین وزارت اطلاعات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد، اما آنچه که مسلم است این است که میزان قاچاق رو به کاهش است.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین به تقدیم لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس برای مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: در این رابطه قرار شد از همه دستگاه‌های کارشناسی دعوت شود تا نظراتشان را ارائه دهند تا بتوانیم منافذ قاچاق در کشور را که در حال حاضر بیش از 700 منفذ است، ببندیم.

نعمتی تصریح کرد: این منافذ هم فیزیکی و هم ناشی از خلاء قانونی است و البته قاچاق کالا سود بادآورده‌ای دارد که خیلی‌ها به دنبال آن هستند و ما هم معتقدیم یک مجموعه سازمان‌یافته، پشت قاچاق کالا قرار دارد که باید راه‌های نفوذ آنها را ببندیم.

وی خاطرنشان کرد: با تأکید رئیس مجلس به کمیسیون اقتصادی، قرار شد در اسرع وقت بررسی این لایحه با استفاده از نظرات کارشناسان صورت گرفته و در دستور کار قرار بگیرد تا نیازمندی‌های دولت را در زمینه مبارزه با قاچاق کالا تأمین کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه امروز منویات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری مطرح شد و پنج نفر از نمایندگان مجلس در این رابطه مطالبی را بیان کردند و تمام تلاش ما باید بر این باشد که پدیده قاچاق در کشور نابود شود؛ چرا که در حال حاضر آسیب‌ها و لطمات بسیاری را در زمینه تولید ملی به خاطر قاچاق مشاهده می‌کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان