به گزارش ایسنا، سردار علیمحمد اکبری با بیان اینکه؛ تبلیغات نقش کلیدی و اساسی در دفاع مقدس و تقویت روحیه رزمندگان اسلام داشتت وضیح داد: سخنرانیها و مداحیهای ناب و مؤثر در جذب و سازماندهی و اعزام نیرو به مناطق عملیاتی و همچنین جمع آوری کمکهای مردمی برای پشتیبانی و تقویت روحیه رزمندگان، گوشههایی از نقش تبلیغات است.
وی افزود: تبلیغات در سه مقطع قبل، حین و بعد از عملیاتهای مختلف هشت سال دفاع مقدس نقش اساسی داشت و هم اکنون نیز بعد از گذشت سالها از آن دوران پرافتخار، به ایفای نقش در حفظ، تثبیت و نشر ارزشها و آثار ارزشمند دفاع مقدس میپردازد. مردم و رزمندگان در عقبه جبهه با تشکیل ستاد و کمیته تبلیغات جنگ، با همکاری سازمانها و نهادهای مربوطه اقدام به فعالیتهای فرهنگی و تبلیغاتی میکردند که نقش ویژهای در پیروزیهای حاصله و موفقیت عملیاتهای بزرگ و کوچک هشت سال جنگ تحمیلی داشت.
سردار اکبری یادآور شد: بخش اعظم مستندات باقی مانده از جنگتحمیلی مرهون فعالیت شبانه روزی رزمندگان تبلیغات در هشت سال دفاع مقدس است.
وی، فضاسازی معنوی در خطوط مقدم جبهه و نصب انواع تابلوها با مضامین اسلامی، حماسی و حتی مفرح، را باعث تقویت روحیه رزمندگان دانست و گفت: مراسم بدرقه رزمندگان در عقبه، استقبال از آنها در خطوط مختلف جبهه و حتی تشییع باشکوه شهدا و همچنین ماندگاری ایثار و ازخودگذشتگی جانبازان و آزادگان عزیز از آثار شگفت انگیز نقش تبلیغات در دفاع مقدس است. عنصر تبلیغات و توسل رزمندگان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و نقش ولایت و اطاعت پذیری از سلسله مراتب فرماندهی، نقطه قوت اصلی جبهه حق بود.
این فرمانده تبلیغات را مکمل و چاشنی عملیاتهای دفاع مقدس دانست و افزود: با بررسی نقش فرهنگ تبلیغات در جبهه، میتوان گفت که تبلیغات مانند چاشنی مهمی عمل میکرد که نتیجه آن خروجی موفقیت آمیز بسیاری از عملیاتها بود. انتقال تجربیات پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت به نسل جدید انقلاب و سپاه از اهمیت بالایی در میدانهای مختلف امروز و آینده برخوردار است.
به گزارش ایسنا، دومین همایش رزمندگان تبلیغات تیپ 44 قمربنی هاشم (ع) و تیپ 91 بقیه الله (عج)، روز پنج شنبه 15 تیرماه 96 با حضور یادگاران دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا برگزار خواهد شد.