در شبکه آموزش

«قندپهلو» بعد از یک سال به آنتن بازگشت/ اعلام برنامه های تابستانی

شبکه آموزش سیما برای تابستان امسال برنامه های مفرحی همچون «قندپهلو»، «روبه روی ماه»، «پنجه های توانمند»، «مشاعره دانشجویی سلامت»، «مشاعره قرآنی»، «پرسشگر» و چند برنامه دیگر در نظر گرفته است.

«قندپهلو» بعد از یک سال به آنتن بازگشت/ اعلام برنامه های تابستانی

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «قندپهلو» با اجرای ناصر فیض، رضا رفیع و شهرام شکیبا هر شب در یکی از مراکز فرهنگی با حضور مهمانان و مردم پخش می شود. برنامه «قندپهلو» به تهیه کنندگی میثم تربتی و امیر قمیشی برای ایام تابستان تولید شده است که سری جدید این برنامه است.

برنامه «رو به روی ماه» با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس و همچنین ترویج کتابخوانی در شبکه آموزش سیما تولید شده که در ایام تابستان از شبکه آموزش پخش می شود.

در این برنامه فرازهایی از کتاب ها و رمان های دفاع قدس در طول هفته خوانده می شود و بخش هایی از داستان روایت می شود. هر داستان حاشیه هایی دارد که لابه لای داستان ها به آن پرداخته می شود و همزمان اطلاعات جزیی جذاب نیز به مخاطب داده می شود.

برنامه «رو به روی ماه» به تهیه کنندگی داوود آجرلو و همکاری گروه مهارت های تخصصی و عمومی شبکه آموزش سیما تولید شده است.

یک مسابقه تابستانی

همچنین مسابقه «پنجه های توانمند» از دیگر برنامه هایی است که در جدول پخش تابستان قرار گرفته است. این مسابقه به توانمند سازی دانش آموزان در فراگیری فن و حرفه برای کار و اشتغال و مهارت آموزی در تابستان می پردازد. مسابقه «پنجه های توانمند» در ایام تابستان هر روز ساعت 18 از شبکه آموزش روی آنتن می رود.

برنامه «مشاعره دانشجویی سلامت» در حوزه فرهنگ و ادب است که در آن دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی با هم رقابت ادبی و شعر دارند. این برنامه به تهیه کنندگی امیرحسین آذر و اجرای اسماعیل آذر هر شب ساعت 23 از شبکه آموزش پخش می شود.

برنامه «مشاعره قرآنی» نیز با حضور نوجوانان قرآنی و در 4 بخش تولید شده است.

 در بخش اول برنامه آیاتی از قرآن مجید تلاوت می‌شود و گروه‌های شرکت‌کننده باید اشعاری را که توسط شعرای مختلف از این آیات استخراج شده است، قرائت کنند. در بخش بعدی اشعاری خوانده می‌شود و شرکت‌کنندگان باید آیاتی را که این اشعار از آنها برگرفته شده است، بخوانند.

همچنین در بخش سوم برنامه موضوعی عنوان می‌شود که گروه‌های شرکت‌کننده باید ابیات و آیاتی را که با این موضوعات ارتباط دارند، قرائت کنند و در بخش چهارم هم بعضی از قصه‌های قرآنی خوانده می‌شوند که شرکت‌کنندگان باید ابیات و اشعار مرتبط با این قصه‌ها را بگویند.

پرسشگر

همچنین برنامه «پرسشگر» راهکارهای اجرایی سند بنیادین آموزش و پرورش کشور را بررسی می کند. محور برنامه بررسی تخصصی چالش های تحول در نظام آموزشی و سیاست های کلان نظام آموزش و پرورش است.

برنامه «پرسشگر» به تهیه کنندگی سعید نوری آزاد هر جمعه ساعت 22 به صورت زنده روی آنتن شبکه آموزش سیما می رود.

از دیگر برنامه های تابستانی شبکه آموزش «فرصت برابر» است.

این برنامه به فعالیت های مهارت آموزی و فنی حرفه ای دانش آموزان در دوران تابستان می پردازد.

«فرصت برابر»به تهیه کنندگی علیرضا سپهرین و مشارکت وزارت آموزش و پرورش در گروه آموزش های رسمی هر روز ساعت 19:30 از شبکه آموزش سیما روی آنتن می رود.

طرح، رنگ، نقاشی

یکی دیگر از برنامه های تابستانی شبکه آموزش برنامه «طرح، رنگ، نقاشی» با رویکرد تقویت حواس پنجگانه، تجسم فعال به یادسپاری، تخیل به انحای مختلف قصه، شعر، ساخت تصویر، طرح و ایده جدید، آموزش تکنیک های هنری و بخصوص نقاشی با تفاوت ابزارها و تکنیک ها، استفاده از نوشتار و خط در ساخت تصویر، بها دادن به انواع خطوط خوشنویسی و تایپ فارسی و استفاده متقابل از ادبیات و شعر در ساخت تصویر است.

برنامه «طرح، رنگ، طرح» به تهیه کنندگی حمیدرضا محمد علیزاده هر روز ساعت 14:30 روی آنتن شبکه آموزش سیما می رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر