ماهان شبکه ایرانیان

بهره برداری از ۶ طرح آب و فاضلاب شهر تبریز/

معاون وزیر نفت: طرح های توسعه پتروشیمی با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن اجرا می شود

اهواز - ایرنا - معاون وزیر نفت با اشاره به فعالیت ۲۰ واحد پتروشیمی در ماهشهر گفت: طرح های توسعه ای پتروشیمی با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن در این شهرستان به اجرا در می آید.

معاون وزیر نفت: طرح های توسعه پتروشیمی با ظرفیت 1.5 میلیون تن اجرا می شود
به گزارش ایرنا، مرضیه شاهدایی شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح طرح های پتروشیمی در شهرستان ماهشهر اظهار کرد: صنعت پتروشیمی از مزیت های نسبی برخوردار است و به خاطر ارزش افزوده ای که دارد همیشه در برنامه های سیاست گذاران و برنامه کلان کشور قرار داشته است.
وی گفت: امروز با افتتاح فاز دوم پتروشیمی کارون تعداد مجتمع های پتروشیمی که در منطقه در حال تولید هستند به 20 واحد رسید و ظرفیت اسمی این شرکت ها به 26.3 میلیون تن رسید.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به طرح های آینده صنعت پتروشیمی افزود: بعضی از این طرح ها در حال اجرا هستند و برخی از آنها قرار است آغاز به کار کنند.
وی ظرفیت طرح هایی را که در آینده آغاز می شوند، 1.5 میلیون تن انواع محصولالت پتروشیمی عنوان کرد و افزود: 1.3میلیارد دلار سرمایه گذاری برای ایجاد این طرح ها انجام می شود.
شاهدایی اضافه کرد: علاوه بر 30 هزار شغل فعلی، با ایجاد این طرح ها 2هزار و 500 شغل به طور مستقیم و 4هزار و 700 شغل غیر مستقیم بوجود می آید.
وی همچنین گفت: طرح پتروشیمی کارون یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی است که در جهت تکمیل زنجیره ارزش اجرا شده است و همه مواد اولیه این طرح از مجتمع های اطراف تامین می شود که در فاز یک محصولTDI و در فاز دوم محصول MDI تولید می شود.
شاهدایی، ظرفیت این واحد را 110 هزار تن عنوان کرد و گفت: 40 هزارتن از محصول از نوع MDI است.
معاون وزیر نفت محصولات پتروشیمی را دارای ارزش افزوده بالا دانست و افزود: خوشبختانه امروزه مواد اولیه ای که در کل واحدها تولید می شود قیمت آن بین 2هزار و 600 تا سه هزار دلار است.
وی در ادامه با اشاره به طرح مجتمع پتروشیمی تخت جمشید اظهار کرد: 2 سال پیش این طرح به مرحله بهره برداری رسید ولی مقامات عالیرتبه برای افتتاح رسمی حضور نداشتند.
شاهدایی افزود: این طرح فعال محصول PBR و SBR تولید می کند که ماده اولیه انواع لاستیک ها است.
وی با اشاره به اجرای طرح توسعه PBR اظهار کرد: شرکت ملی صنعت پتروشیمی در راستای توسعه صنعت برنامه ریزی کرده که اجرای فاز 2 این مجتمع را اجرا کند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: مشاور در حال بررسی است تا در مساحتی نزدیک به سه هزار هکتار بتوانیم طرح توسعه را در آینده اجرا کنیم.
وی همچنین گفت: در حوزه صنایع پایین دستی حدود 70 طرح با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریال مطالعه شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.
بر اساس این گزارش، معاون اول رئیس جمهوری و چهار وزیر نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت روز دوشنبه برای افتتاح چند طرح مهم اقتصادی به استان خوزستان سفر کرده اند.
شبک **7164/6064 **1917**خبرنگار: عاطفه جوادی- نادره وائلی زاده** تنظیم : محسن بهاروند **انتشار دهنده : سید محمدباقر نوربخش
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان