برخی معتقدند که لازم نیست هر توصیهای را جدی گرفت، اما ممکن است وقتی وس اندرسن Wes Anderson یا سوفیا کوپولا Sofia Coppola، گیرمو دل تورو Guillermo del Toro، دیوید فینچر David Fincher، جین کمپیون Jane Campion و یا اسپایک لی Spike Lee مطلبی را بیان کنند، بخواهید به آنها گوش دهید. باوجود مطالب پراکنده در اینترنت درباره کارگردانی، در اینجا 30 گفته ارزشمند از 30 فیلمساز برتر معاصر را جمع کردهایم. نکاتی که این بزرگان به آنها اشارهکردهاند را یادداشت کنید. در این مطلب 15 توصیه از کارگردانان مطرح و صاحب سبک را برای علاقهمند فیلمسازی و کارگردانی منتشر کردهایم. قسمت دوم این مطلب نیز بهزودی در نماوا به انتشار خواهد رسید.
وس اندرسن Wes Anderson توصیه: همیشه با شخصیتهایتان شروع کنید. معمولاً یک پروژه، با یک شخصیت یا گروهی از شخصیتها شروع میشود. اغلب برای هر شخصیت یک دنیا جزئیات با آن همراه است. در آخرین فیلم من، هتل بزرگ بوداپست The Grand Budapest Hotel، شخصیتی که رالف فاینس Ralph Fiennes بازی کرد الهام گرفته از یک شخصیت واقعی بود که من و دستیارم میشناختیم. در این مورد، اگر ما به شخصیت یک استایل بدهیم، میتواند به خاطر حرف زدن خاصی که دارد، به یک سبک ادبی تبدیل شود. ما میخواستیم روش حرف زدن او را به نگارش درآوریم تا شخصیت را با آن شیوه بسازیم، اما در این مورد خود شخصیت است که قبل از هر چیزی قرار میگیرد. کلی رایشارد Kelly Reichardt توصیه: درحالیکه فیلمتان را میسازید به ندای آن گوش دهید. همانطور که پیش میروید، فیلم خودش را نشان میدهد. یک روز فکر میکنید وابسته فیلم شدهاید و روز دیگر این احساس را ندارید. برای مدتی فیلم مثل یک ماهی لغزنده میماند. وقتی در حال فیلمسازی هستید میلیونها فکر به سرتان میرسد و بهنوعی هیچکدام از ایدههایی که نوشته بودید را نمیسازید. هنگام تدوین جریان کمی آرامتر میشود چراکه تصاویر را دارید. مثل این است که صفحه سفیدی در اختیاردارید و میگویید؛ خیلی خب، این فیلمی است که میسازم. استیو مککوئین Steve McQueen توصیه: این وظیفه شماست تا بازیگرها را به شکلی که میخواهید تبدیل کنید. شما باید محیطی بسازید که بازیگرها احساس راحتی کنند و بعد آنها را شکل دهید؛ بنابراین بازی آنها هر طور که باشد، به هر دستوری که عمل کنند، درست است. آنها مثل رقصندهها هستند که تمام قسمتهای بدنشان درگیر است. هیچ محدودیت یا سانسوری وجود ندارد. اگر این محیط را فراهم کنید، تمام اتفاقات بهصورت غیرمعمول خواهد بود و تا زمانی که دوربینها روشن هستند همهچیز برای شما فراهم است. ریچارد لینکلیتر Richard Linklater توصیه: چگونگی بیان داستان از خود داستان مهمتر است. ایدههای زیادی در پس هر داستان نهفته است. انسانها حیوانات قصهگو هستند. همهچیز یک داستان است، همه انسانها داستانهایی دارند، ما شاهد داستانها هستیم، ما به داستانها علاقهمند هستیم. خب برای من، مهمترین قسمت کار، چگونه روایت کردن داستان و پیدا کردن روش درست بیان هر داستان است. دیوید فینچر David Fincher توصیه: همهچیز را کنترل کنید زیرا نتیجه آخر به گردن شما است. هیچچیز بدتر از شنیدن این جمله نیست که کسی بگوید: اوه، آن فیلم را شما ساختهاید؟ به نظر من فیلم افتضاحی بود و شما به اجبار به نشان تائید سرتان را تکان میدهید. قرار است شما تمام مسئولیتها را بر عهده بگیرید چون اساساً وقتی نوبت به بررسی جزئیات میرسد، شما تنها کسی هستید که تقصیرها را بر گردن او است، بنابراین ممکن است تمام تصمیماتی که شما گرفتهاید باعث شود مردم از فیلم خوششان بیاید یا از آن بیزار شوند. جین کمپیون Jane Campion توصیه: برای بازیگرها جایگاهی انتقادپذیر ایجاد کنید. بازیگرها بسیار آسیبپذیر هستند. آنها ترس از احساس حقارت دارند و قطعاً کارشان افتضاح خواهد شد. من تلاش میکنم تا محیطی صمیمی، چیزی مثل محیط خانه، ایجاد کنم که در آن شکست خوردن مسئله مهمی نباشد.
اسپایک لی Spike Lee توصیه: به نوشتن ادامه دهید. بنویسید. به فیلمنامهنویسها و کارگردانان توصیه میکنم که بنویسند. اگر به فیلمهای اول کارگردانها در 25 سال گذشته نگاهی بیندازید، درصد زیادی از کارگردانها خودشان فیلمنامه را نوشته بودند. وقتی راجع به فیلم صحبت میکنیم این قضیه سرنخ بزرگی محسوب میشود. اگر میخواهید کارگردانی کنید، باید در کنارش مشغول نوشتن هم باشید. جیم جارموش Jim Jarmusch توصیه: هیچوقت هیچچیز نباید قطعی باشد من عاشق جلسات تمرین هستم چون در تمرینها هیچ اشتباهی رخ نمیدهد، هیچچیز غلط نیست و چیزهایی که کاربردی است شما را به تمرکز روی شخصیتها سوق میدهد. اگر همچنین نباشد بازهم ارزشمند هستند زیرا شما را بهسوی آنچه هستند هدایت میکنند. من کارگردانی نیستم که بگویم جملهها را بگو و بازیات را اجرا کن این شیوه من نیست… من مانند هدایتگری هستم که تلاش میکند همه را به همکاری تشویق کند و بهترین حالت نتیجهبخش را بیابد.انگ لی Ang Lee توصیه: همهچیز وابسته به احساسات است. برای ساخت فیلم بیش از یک روش وجود دارد. برای من احساسات راهبر هستند. این تنها چیزی است که وقتی فیلم میسازم میتوانم به آن اعتماد کنم. احساسات در خدمت اهداف شخصیتها هستند و برای آنها ایجاد انگیزه میکنند. یا حداقل برای من آرامش خاطر میآورد. زمانهایی که نمیدانید باید چکار کنید، همه از شما هزاران سؤال میپرسند: ما باید این قسمت را چهکار کنیم؟ اگر این کار نشد باید چه کنیم؟… بهتر است چیزی در چنته داشته باشید و برای من آن چیز همیشه احساسات است.سوفیا کوپولا Sofia Coppola توصیه: به نقطه آسیبپذیر بازیگرتان تکیه کنید. بهعنوان کسی که جلوی دوربین بودهام، میدانم که بازیگر چقدر تحریکپذیر است و من نسبت به آسیبپذیری بازیگرانم حساس هستم. من فکر میکنم باید ارتباطی وجود داشته باشد و باید درباره چیزهای جالب اتفاقنظر داشته باشید. اینگونه، شما همسو هستید و میتوانید بهطور مؤثرتری ارتباط برقرار کنید.نیکولاس ویندینگ رفن Nicolas Winding Refn توصیه: اگر لازم شد فیلمنامه را رها کنید. قطعاً وجود فیلمنامه ضروری است، اما همیشه نباید آن را دنبال کنید. لازم نیست فیلم شما یک فیلم معمولی باشد و میتواند به هر چیزی تبدیل شود. من تمام فیلمهایم را به ترتیب زمانی فیلمبرداری میکنم چون از احساس پیوسته رهایی در آن خوشم میآید. میدانم که نتیجه چه خواهد شد و بیشتر مشتاق این هستم که بدانم چطور به آن خواهم رسید. من شدیداً این روش را توصیه میکنم.آلفونسو کوارون Alfonso Cuarón توصیه: همیشه مثبت فکر کنید. اگر قرار است فیلمی بسازید، یکجورهایی باید خوشبین باشید. به یاد دارم که در اوایل شروع به کارم، به این فکر میکردم که اگر کمی کمک مالی بگیرم، میتوانم همهچیز را مرتب کنم و فیلمبرداری را در دو هفته به پایان برسانم. شما تنها خواستار این هستید که این اتفاق بیافتد.الکساندر پین Alexander Payne توصیه: به سرمایهگذاری روی موفقیتتان ادامه دهید. این مسئله که بدانید چه وقت روی آن ایدههای کوچک بدوی که تبدیل به نتیجهای موفق میشوند سرمایهگذاری کنید، برای همه فیلمسازان بهخصوص فیلمسازان جوان مهم است. شما وارد دنیای فیلمسازی میشوید و پیشنهادهایی که ارائه میشوند، اطلاعاتی که به نظرتان چشمگیر است، تمها و فیلمهایی که دوست دارید و مایل به تقلید آنها هستید را میبینید. همه اینها وارد بازی میشوند و شما آن را احساس میکنید زیرا هیچوقت نمیدانید چطور قرار است به آن نقطه برسید.کریستوفر نولان Christopher Nolan توصیه: آمادگی انجام دادن همه کارها بهتنهایی را داشته باشید. همانطور که داشتن گروهی از فیلمسازان برجسته در کنارتان حس عالی دارد، باید آمادگی این را هم داشته باشید که همه کارها را خودتان انجام دهید. این چیزی است که هیچوقت از بین نمیرود. باید آماده باشید تا پرچم فیلم را خودتان حمل کنید وگرنه هیچکس اهمیت نخواهد داد. قسمت ریاکارانه این مسئله این است که میتواند نوعی گستاخی و تکبر به نظر برسد زیرا فیلم را شما ساختهاید اما هیچ راه دیگری وجود ندارد. فقط باید انجامش دهید.گیرمو دل تورو Guillermo del Toro توصیه: از نقاط قوت و ضعف خود استفاده کنید. از نقاط قوت و ضعفتان به نفع خود استفاده کنید. اینکه بدانید در چه چیزی مهارت دارید و دوست دارید چهکاری انجام دهید مهم است. تقریباً هیچکس در همه کارها مهارت ندارد، اما ما تمام قسمتهای خوب کاری که انجام میدهیم نیستیم. ما قسمتهای نامطلوب کار هم هستیم. شیوه شما از قسمتهایی که خوب انجام نمیدهید ظهور میکند. اولین فیلم کوبریک، هراس و هوس Fear and Desire، به شدت سخت و خشن است اما کاملاً استایل خود کوبریک است. صرفهجویی و کنترلشدگی، یعنی دو ویژگی که بعدها به جوهره و اساس سبک کوبریک تبدیل شدند، در ابتدا بهعنوان یک نقص و کاستی شروع شده بودند.
محل تبلیغ شما (یک ماهه 90 هزار تومان - جهت هماهنگی کلیک کنید )
کارشناس رسمی دادگستری
باروس
استروئید
جعبه لمینتی
خرید آنلاین کتاب تاپ ناچ ویرایش سوم
the real world
خرید فالوور اینستاگرام
خرید نهال انگور قرمز بی دانه
زیرپوش مردانه
مانتو پاییزه
کاغذ دیواری سفید
Locksmith
ปั้มไลค์
Chiropractor
تجارتخانه آراد برندینگ
دانلود روبیکا
خرید تاج گل - تاج گل - تاج گل تسلیت - تاج گل ترحیم
خرید پیپ دست ساز ایرانی
خرید توتون پیپ
آینه کنسول
کت شلوار با پیراهن مشکی
دتکتور گاز
ابزار دقیق و سطح سنج راداری
ابزار دقیق آداک فرآیند سپهر
امداد خودرو سایپا کرج
ثبت شرکت در کیش چگونه است؟
وام اینترنتی بدون ضامن
کاغذ دیواری کربن
خرید تاج گل
خرید قسطی لوازم خانگی
جوراب شلواری شیشه ای
بهترین ارز های دیجیتال برای خرید
آموزشگاه آرایشگری زنانه
다낭풀빌라 바나나풀하우스
بلک فرایدی 1403
لیزر زگیل تناسلی در یک جلسه
باحال مگ
cyprus-newlife
Cyprus کجاست