ماهان شبکه ایرانیان

نسخه‌های درمانی برای هلیکوباکتری

زردچوبه ادویه‌‌ای پرخاصیت است که از دیرباز در طب سنتی تمام کشورها کاربرد درمانی داشته است. مصرف زردچوبه موجب تحریک شیره‌ی معده می‌شود و از مخاط معده در برابر هلیکوباکترپیلوری محافظت می‌کند.

نسخه‌های درمانی برای هلیکوباکتری

زردچوبه ادویه‌‌ای پرخاصیت است که از دیرباز در طب سنتی تمام کشورها کاربرد درمانی داشته است. مصرف زردچوبه موجب تحریک شیره‌ی معده می‌شود و از مخاط معده در برابر هلیکوباکترپیلوری محافظت می‌کند.

زردچوبه

همچنین در درمان سوهاضمه، دردهای شکمی، حالت تهوع و باد معده موثر است.

زنجبیل

متخصصان طب سنتی، زنجبیل را یکی از بهترین داروهای گیاهی می‌دانند. این گیاه دارویی اثر فوق‌العاده‌ای روی دستگاه گوارش دارد و با اسیدیته‌ی معده، حالت تهوع، دل‌درد، زخم معده و دیگر زخم‌های دستگاه گوارش مقابله می‌کند. زنجبیل قدرت ضدباکتریایی قوی دارد و می‌تواند باعث از بین بردن هلیکوباکتری شود.

شاه پسند

یکی از مفیدترین گیاهان در سلامت دستگاه گوارش، شاه‌پسند لیمویی است. عصاره‌ی روغنی یا همان افشره‌ی خوراکی این گیاه به دفع هلیکوباکترپیلوری و بهبود عملکرد کبد کمک کرده و نفخ و احساس سنگینی را برطرف می‌کند. این گیاه همچنین بادشکن، ضد تهوع و استفراغ است.

کلم بروکلی

کلم بروکلی منبع ویتامین‌ها، مواد معدنی و سولفورفان است. مصرف منظم کلم بروکلی، هلیکوباکتری را از بین می‌برد و در پیشگیری از ابتلا به سرطان معده نقش موثری دارد. اگر با مصرف این سبزی دچار نفخ می‌شوید، آن را با زیره و زنجبیل بپزید و میل کنید.

کلم سفید

کلم سفید، سبزی با خواص مفید است که ترکیبات موثر آن می‌تواند هلیکوباکترپیلوری را دفع کند، البته باید سبزی را خام میل کنید. کلم سفید نیز باعث نفخ می‌شود، پس لازم است مصرف آن را به‌ تدریج و با حجم کم شروع کنید. داخل سالاد کاهو ،کلم خرد شده بریزید و با روغن زیتون و لیموترش میل کنید. همچنین می‌توانید آب کلم تازه را گرفته و با مقداری آب خالص مخلوط کنید و بنوشید.

صمغ زنبور عسل

صمغ زنبور یا پروپولیس، صمغی است که زنبورها از جوانه‌ها و سایر قسمت‌های گیاهان جمع‌آوری می‌کنند. این موم خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد و یک آنتی‌بیوتیک طبیعی محسوب می‌شود که می‌تواند دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده و با بیماری عفونی مقابله کند.

این ماده‌ی صمغی همچنین به درمان مشکلاتی مانند گاستریت یا ورم معده کمک می‌کند. زنبورهای عسل از این صمغ برای دور کردن کندوی خود از آلودگی و عفونت‌ها استفاده می‌کنند. پروپولیس به دلیل داشتن ترکیباتی خاص می‌تواند هلیکوباکتری را دفع کند.

نکته‌های خواندنی

* برای مقابله با هلیکو باکتری، بهترین راه افزایش مصرف مواد غذایی است که قدرت آنتی‌بیوتیکی بالایی دارند. سیر، پیاز، گیاه سرخارگل یا اکیناسه، زنجبیل، آویشن، رزماری، نعناع و عسل از جمله این مواد غذایی موثر هستند.

* مواد غذایی حاوی پروبیوتیک‌ها نیز برای مقابله با این باکتری مناسب هستند. البته این مواد غذایی نمی‌توانند به طور مستقیم باعث نابودی این باکتری شوند، اما به تخریب آن کمک می‌کنند. این مواد غذایی همچنین برای مقابله با سردرد، حالت تهوع صبحگاهی و سو ‌هاضمه مفیدند.

* افرادی که دچار این باکتری هستند، اما هنوز زخم معده نگرفته‌اند، می‌توانند از آب لیموترش، آب آناناس و سرکه‌ی سیب استفاده کنند. مبتلایان به هلیکوباکتری باید از مصرف قند، آردهای تصفیه شده و برنج پرهیز کنند و مصرف میوه، سبزیجات و آب را در الویت قرار دهند.

* توصیه می‌شود آب سیب‌زمینی خام، کرفس و هویج را با هم مخلوط و قبل از هر وعده‌ی غذایی میل کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان