یونکر به دلیل مواضع انتقادی از پارلمان اروپا عذرخواهی کرد

رئیس کمیسیون اروپا به صورت غیر مستقیم از سخنان خود در انتقاد از پارلمان اروپا عذرخواهی کرد.

خبرگزاری فارس: «ژان کلود یونکر» رئیس‌ کمیسیون اروپا از سخنان روز گذشته خود درباره پارلمان اروپا و مضحک توصیف کردن این نهاد اروپایی عذرخواهی کرد.

«یامه داچ» سخنگوی پارلمان اروپا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر به نقل از یونکر، به اختلافات به وجود آمده میان وی و «آنتونیو تایانی» رئیس پارلمان اروپا واکنش نشان داد و گفت: «میان تیانی و یونکر دیداری بر قرار شد و یونکر ابراز پشیمانی کرد و تایانی هم موضوع را تمام شده تلقی می‌کند.»

یونکر روز گذشته در واکنش به صندلی‌های خالی پارلمان اروپا حین یکی از سخنرانی‌ها، این وضعیت را مضحک خواند. وی در شرایطی که تنها چند 10 تن از قانون‌گذاران در پارلمان از مجموع بیش از 700 کرسی حضور داشتند، نمایندگان پارلمان را افرادی خطاب کرد که در کار خود جدیت ندارند و این وضعیت را مضحک خطاب کرد.

یونکر افزود: «این واقعیت که حدود 30 نفر از اعضای پارلمان در محل حضور دارند، نشان دهنده این است که پارلمان در کار خود جدی نیست و پارلمان اروپا مسخره و بسیار مضحک است.»

در این جلسه «جوزف موسکات» نخست‌وزیر مالت که ریاست دوره‌ای کشورش آخر هفته بر اتحادیه اروپا پایان می‌یابد، سخنرانی داشت.

تایانی چندین‌بار از یونکر خواست تا لحن و واژگان خود را در این مورد تلطیف کند و افزود: «این کمیسیون اروپا نیست که پارلمان را تحت کنترل دارد بلکه پارلمان باید کمیسیون را کنترل کند.»
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان